השוק

המו"מ נכשל: כרמל קורפ לא תרכוש את ענקית משקאות האנרגיה

יבואנית משקאות האנרגיה בלו (BLU) של ענאן שמשום שהייתה על סף מכירה לחברת כרמל קורפ תמורת סכום של בין 200 ל-300 מיליון שקל, לא תמכר לאחר שהמשא ומתן לא צלח
מערכת ice | 
חברת משקאות האנרגיה BLU (צילום משרד הגנת הסביבה, shutterstock)
כרמל קורפ, החברה האם של יקבי כרמל, שנמצאת בשליטת קרן קדמה (32.5%), הייתה במגעים לרכישת יבואנית משקאות האנרגיה בלו (BLU) של ענאן שמשום תמורת סכום של בין 200 ל-300 מיליון שקל, אלא שהיום (חמישי) הודיעה החברה לבורסה כי המו"מ כשל והעסקה נפלה.
היקף המכירות של בלו מוערך ב-200 מיליון שקל בשנה. את המותג, שהיקף מכירותיו מוערך ב-200 מיליון שקל בשנה, השיק שמשום בשנת 2010. המותג הושק לאחר שזמן קצר קודם לכן איבד שמשום את זיכיון היבוא של המותג המתחרה XL, שכיום מיובא בידי טמפו של משפחת בר. 
יש לציין כי מבחינת כרמל קורפ זו עסקה משמעותית ומאתגרת פיננסית, שכן היא נסחרת בבורסה לניירות ערך תל אביב לפי שווי של 376 מיליון שקל, ונכון לסוף הרבעון השלישי בקופתה רק 16 מיליון שקל.
בחודש שעבר שעבר פרסמה כרמל דו"ח הצעת מדף לגיוס הון בהיקף של כ-50 מיליון שקל באמצעות הנפקת זכויות, כלומר הכספים יגויסו רק מבעלי המניות. אך גם לאחר הגיוס נדרשה כרמל להשיג מימון באמצעות אשראי או הנפקת אג"ח כדי להשלים את העסקה. כאמור, היא לא יכולה הייתה להשלים את העסקה.
 
שמשום (49) ערבי נוצרי מנצרת, פועל כל חייו הבוגרים בשוק המזון. לאביו, שממנו התייתם בגיל 17, היה עסק לשיווק ממתקי עלית במגזר הערבי, ושמשום נחלץ לעזור לאימו בתפעול העסק. שמשום לייבא לארץ את המותג XL, שקרא תיגר על מוביל שוק משקאות האנרגיה דאז, המותג רד בול. אך בסוף 2009 איבד את הזיכיון וב-2010 החל לשווק את בלו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה