השוק

ג'נריישן לקראת אקזיט משמעותי; ארז בלשה: משפרים את הגמישות הפיננסית

ג'נריישן קפיטל חתמה על הסכם עקרונות למכירת חלקה בחברת הרכבות הבריטית בכמעט 600 מיליון שקל; המכירה, ככל שתושלם, צפויה להניב לה רווח תזרימי של 100 מיליון שקל
ניצן כהן | 
יוסי זינגר וארז בלשה (צילום אייל טואג)
קרן ג'נריישן קפיטל חתמה על הסכם הבנות (בלתי מחייב) לצורך ניהול משא ומתן באופן בלעדי עם מנהל השקעות אירופאי בתחומי התשתיות והאנרגיה המתחדשת עבור גופים מוסדיים לרכישת מלוא השקעת הקרן בחברת התחבורה הרכבתית הבריטית, Porterbrook Holding I Limited.
ג׳נריישן מחזיקה ב- 10% ממניות החברה וסכום העסקה נאמד בכ-119 מיליון פאונד (כ-577 מיליון שקל). על פי פרטי מזכר ההבנות, העסקה צפויה להיות מושלמת עד ליום 30.09, ובמידה ולא תושלם עד למועד זה תתווסף לתמורה ריבית שנתית בשיעור של 6.5% עד מועד ההשלמה.
חברת Porterbrook היא חברה להחכרת רכבות בריטית שהוקמה ב-1994 כחלק מתהליכי הפרטת ענף הרכבות בבריטניה. Porterbrook עוסקת ברכש, מימון, החכרה וניהול תחזוקה של רכבות כבדות ומחזיקה בכ-4,000 רכבות מוחכרות.
מג'נריישן נמסר כי העסקה המתגבשת היא חלק מיישום תוכניתה האסטרטגית של הקרן למקד את משאביה בפעילויות הליבה שלה בישראל, בדגש על תחומי האנרגיה, המים, הסביבה, התחבורה והלוגיסטיקה, תחומים בעלי נראות גבוהה לצמיחה והצפת ערך לאור המיצוב הגבוה של הפלטפורמות בשוק המקומי.
נוכח השינויים שהתרחשו בשנים האחרונות בסביבת הריבית ומחירי ההון בכלכלה העולמית, להערכת הקרן צומצמה היכולת להשיא תשואה נוספת מהשקעה בנכסי תשתיות ליבה סולידיים כדוגמת תחום התחבורה הרכבתית בבריטניה.
העסקה הזו היא המשך ישיר למספר מהלכים שביצעה הקרן ברבעונים האחרונים וביניהם - תיקון הסכם הניהול, הקמת זרוע האנרגיה PowerGen ועסקת ההשקעה של הפניקס, הקמת החברה המשותפת עם בזק לאספקת חשמל לשוק הפרטי, זכייה והתקדמות בהקמות של מספר פרויקטי תשתית לאומית בתחום הסביבה והמים, סיום הקמת שני אשכולות תחבורה ציבורית חדשים במטרופולין, הגדלת היקף המסגרות הפיננסיות העומדות לרשותה ועוד.  
השלמת העסקה צפויה לשקף לקרן שיעור תשואה פנימי שנתי (IRR) של 8% על השקעתה ב- Porterbrook, ותביא את סך הרווח התזרימי הכולל של הקרן מההשקעה לכ-104 מיליון שקל ב-3 שנים. יצוין, כי התמורה אינה שונה באופן מהותי מערך ההשקעה בספרי הקרן (נמוכה בכ5% לאחר הקטנת המס הנדחה). השלמת העסקה כפופה למתן זכות הצעה ראשונה לבעלי המניות האחרים ב- Porterbrook ולהשלמת בדיקת נאותות על ידי המציעה.
ארז בלשה, מנכ"ל ג'נריישן: ״מזכר ההבנות שנחתם היום משקף את מחויבותנו למשקיענו והינו המשך ישיר למספר מהלכים ריאלים ופיננסיים משמעותיים שביצענו בקרן מתחילת השנה, בהתאם לתוכניות העסקיות שהצגנו. מימוש ההשקעה בפורטרברוק צפוי להזרים לקופת הקרן סכום של כ-577 מיליון שקל אשר יחזק את הנזילות ויגביר את הגמישות הפיננסית שלנו, וישמש אותנו בין היתר להמשך פיתוח הפלטפורמות והפרויקטים המשמעותיים שאנחנו מקדמים ולהחזר תשואה לבעלים.
"לקרן תוכנית עסקית סדורה ומפורטת שתכליתה שימור מעמדה כשחקן מרכזי בתחומי התשתיות והאנרגיה. בהתאם לכך, אנו פועלים למיקוד הפעילות בשוק הישראלי בתחומים עמידים לתנודות בכלכלה אשר נהנים מיציבות וצמיחה, מתוך תפישה כי בשלב זה טמון פוטנציאל רב שניתן לממש״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה