השוק

"למרות המחירים, אנחנו מחזיקים אסטרטגית במניות הטכנולוגיה"

אחת התהיות הגדולות בשווקים הפיננסיים מעלה שאלה: עד כמה מחירי המניות מנופחים ועד כמה החברות יצליחו לעמוד בציפיות (הגבוהות) של המשקיעים; בבנק השווייצרי לומברד אודייר מאמינים שהחברות יפתיעו לטובה - אבל יש גם סיכונים
ניצן כהן | 
null (צילום shutterstock)
אחת התהיות המשמעותיות בשווקים הפיננסיים, לפחות כרגע, מדברת על סיטואציה בה מחירי המניות גבוהים (בטח מניות הטכנולוגיה) אולם הן ממשיכות לעלות או לפחות לא לתקן למטה וזה אומר שהמשקיעים מעריכים שהחברות יצליחו לעמוד בתחזיות שלהן ואף לאורך זמן, יכו את המדדים.
לומברד אודייר הוא בנק שווצרי שמנהל עושר של לא מעט מעשירי העולם וזה מייצר עניין רב באיך ששם רואים את הדברים. 
בסקירה השבועית, כותבים האנליסטים של הבנק כי "סלקטיביות ודינמיות הן המפתח - מיקומי הסקטורים הנוכחיים שלנו מבוססים על מסגרת השקעות המתחשבת ברקע המקרו-כלכלי, תחזית הרווחים, הערכות שווי וגורמים טכניים. גישה ממושמעת זו מסייעת לנו למצוא הזדמנויות המאוזנות בין סיכון לתגמול פוטנציאלי.
"לדוגמה, אנו מחזיקים במניות טכנולוגיה במשקל אסטרטגי בתיקים שלנו למרות הערכות שווי גבוהות, מתוך אמונה שפוטנציאל הרווחים החזק שלהן מפצה על האתגרים בהערכות השווי. העדפנו גם מניות שירותי תקשורת מאז סוף 2023, המציעות חשיפה להזדמנויות צמיחה בפרסום דיגיטלי ולהתקדמות בבינה מלאכותית (AI). בתגובה לביצועים נמוכים משמעותית של סקטורי השירותים והנדל"ן מתחילת השנה, סגרנו את חשיפות החסר שלנו בסקטורים אלו".
מכיוון שאין 'סיכוי ללא שיכון', כותבים בלומברד אודייר כי יש סיכונים לתחזית שלהם "מספר גורמים עשויים לשנות את דעותינו על הסקטורים. סימנים להאטה חדה בצמיחה בארה"ב עשויים לגרום למשקיעים לעבור ממניות מחזוריות לסקטורים הגנתיים. לעומת זאת, תחזיות לריבית גבוהה יותר עקב האצה כלכלית חזקה עשויה להטיב עם מניות ערך ומניות של חברות קטנות.
"נכון לעכשיו, אנו רואים את הסיכונים הללו כמוגבלים. אנו גם עוקבים אחר החלטות מרכזיות מהמליאה השבועית של המפלגה הקומוניסטית הסינית. צעדי תמרוץ בסין עשויים להעלות את המניות בכלל, במיוחד בסקטור החומרים והמותרות, אם כי חבילת תמרוץ רדיקלית נראית בלתי סבירה בשלב זה. אנו ממשיכים לעקוב אחר התקדמות המוניטיזציה של מוצרים ושירותים הקשורים לבינה מלאכותית, מה שמחזיק את המפתח להמשך העליות בסקטורים הקשורים לבינה מלאכותית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה