השוק

בנק הפועלים בהחלטה דרמטית: זה המנכ"ל הבא של הבנק

ידין ענתבי ראש חטיבת שווקים בינלאומיים בבנק הפועלים - הוא המנכ"ל הבא שיחליף את דב קוטלר שהודיע על פרישתו בחודש הקודם. ועדת האיתור הכריעה על מינוי פנימי של המנכ"ל הבא במקום להביא דמות חיצונית | כל הפרטים
מערכת ice |  1
ראובן קרופיק יו"ר בנק הפועלים (צילום ענבל מרמרי, Magma Images)
דירקטוריון בנק הפועלם מתכנס בשעה זו היום (ראשון) להחלטה דרמטית לקביעת זהות מחליפו של דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים, היוצא. בין השמות המסתמנים: ידין ענתבי - ראש חטיבת שווקים בינלאומיים בבנק, רם גז, ודלית רביב, המשנה למנכ"ל. לאחר התכנסות הדירקטוריון הוחלט: ענתבי הוא המנכ"ל הבא של הבנק.
מדובר באחד המינויים הבכירים במשק הישראלי, באחד הבנקים הגדולים ביותר בישראל, כאשר המנכ"ל הבא יהיה תחת האתגר המרכזי של התחרות העזה בשוק הבנקים, ולקיחת הבנק לצמרת ביום שאחרי המלחמה.
על פי הודעת בנק הפועלים: "דירקטוריון הבנק החליט ביום 30.6.2024, בהמלצת ועדת האיתור שהקים, למנות את ידין ענתבי למנכ"ל הבא של הבנק. ידין ענתבי מכהן כחבר הנהלה בבנק משנת 2013. עד 2018 כיהן כממונה על החטיבה הפיננסית (CFO) ומאז הוא מכהן כממונה על חטיבת שווקים פיננסיים ובנקאות בינלאומית. המינוי למנכ"ל כפוף לאישור המפקח על הבנקים. מועד הכניסה לתפקיד ייקבע בהמשך".
כזכור, בראש ועדת האיתור בה עומד היו"ר ראובן קרופיק נכחו גם הדירקטורים נעם הנגבי רונית אברמזון, ודוד אבנר. בבנק הפועלים החליטו למנות מינוי פנימי, ולא הבאת שם חיצוני לתפקיד המנכ"ל.

דב קוטלר הודיע על פרישתו כבר בתחילת החודש הקודם, במהלך שהפתיע את המשק הישראלי בכלל ובנק הפועלים בפרט, וזאת לאחר שתקופה קצרה קודם לכן הוא מונה לכהונה שנייה בבנק. 
במכתבו לעובדות ועובדי הבנק כתב קוטלר כי קיבל החלטה אישית לצאת לדרך חדשה, ואמר כי "נפלה בידי הזכות לנהל ציבור עובדים מחויב ומקצועי בתקופות רצופות אתגרים, ניהול משברים ומימוש הישגים. לשמחתי, הבנק מוכן היום לעליית המדרגה הבאה לאחר שבחמש השנים האחרונות ביצע צמיחה משמעותית בכל פרמטר ארגוני וכלכלי שהציב לעצמו. יש בבנק יכולות מקצועיות וניהוליות גבוהות שיאפשרו את הצלחתו גם בשנים הבאות. הנחנו תשתית אסטרטגית רחבה הכוללת אסטרטגיה סדורה שתוביל את הבנק עד לשנת 2026 ולאחריו עם תכנית שינוי ברורה להמשך הצלחתו.
ההובלה בתוצאות העסקיות הושגה כתוצאה מהתרחבות עסקית משמעותית ואחראית, תוך שמירה על עלייה מתונה במבנה ההוצאות, שינוי בתרבות הארגונית, וכמובן המאמץ והמחויבות הרבה של העובדים. ב-7/10 התגליתם במלוא עוצמתכם. התגייסתם כאיש אחד לתרום מזמנכם ומיכולתכם במגוון פעילויות להמשך תפקוד החיים במדינה תוך המשך פעילות מלאה של הבנק". עוד הוסיף קוטלר כי "ההחלטה על הקמת קרן 'פועלים לתקומה', שהיא יוזמה מבורכת של יו"ר הבנק ראובן קרופיק, התקבלה שבוע לאחר מכן ב-12/10. החלטה זו תשפיע גם בעתיד על שיקום ותקומה של אזרחים רבים במדינת ישראל".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תימני ???? (ל"ת)
    חקי 06/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור