השוק

כשענקיות הטק הבינו שזה מסוכן לגרד את העצבים של וול סטריט

שני דברים משמעותיים קרו בחצי השנה האחרונה בתפר של היחסים בין עולמות הטק לעולמות הכסף; ענקיות הטק הבינו שאם הן רוצות את הגיבוי של וול סטריט כדי להיכנס במלוא המרץ לעולמות ה-AI, כדאי להן לקחת את המשקיעים בחשבון
ניצן כהן | 
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל (צילום אינסטגרם/ סונדאר פיצ'אי, ויקיפדיה, shutterstock)
שני דברים משמעותיים שלא לומר דרמטיים קרו בחצי השנה האחרונה בתפר של היחסים בין עולמות הטכנולוגיה לעולמות הכסף, או נכון יותר ליחסים שבין ההייטקיסטים לוול סטריט. ננסה שלא להפריז בחשיבות התהליכים האלה אבל התגובה של המשקיעים למהלכים האלה היו לא פחות מדרמטיות ונסביר.
לפני שלושה חודשים מטא (META) החברה האם של קבוצת פייסבוק הודיעה שהיא מתחילה לחלק דיווידנדים, צנועים אמנם אבל דיווידנדים. בסך הכל חילקה החברה למשקיעים חצי דולר למניה מה שמעמיד את המניה עם תשואת דיווידנד של 0.45%.
 
בשבוע שעבר הייתה זו אלפאבית, החברה האם של גוגל שזיעזעה את השווקים עם הודעה שגם היא מצטרפת והיא תחלק דיווידנד של 20 סנט למניה מה שמעמיד את החברה על תשואת דיווידנד של 0.45%. אחרי ההודעה של אלפאבית על חלוקת דיווידנדים ראשונה מאז ומעולם הרי שהמניה טסה בלא פחות מ-16% וזה אומר הכל, או לפחות הכל על איך המשקיעים רואים את הדברים.
אם כן, מה קרה כאן ולמה ההודעות של מטא ואלפאבית הן לא פחות מדרמטיות. באופן עקרוני כולנו מבינים שמהפכת ה-AI עשויה לשנות את  כל  מה שאנחנו מכירים, החל מהשימוש היומיומי באינטרנט ומנועי החיפוש ועד משימות מורכבות או סופר מורכבות וכדי לחקור ולפתח את הדבר הזה צריך כסף והרבה מאוד כסף. הנחת העבודה היא שמי שלא יהיה בעולמות ה-AI, פשוט לא יהיה.
אז אם אנחנו מתייחסים לעולמות ה-AI כעתיד של עולמות הטכנולוגיה אנחנו צריכים להרחיק עד לאמירה של מנכ"ל NVIDIA, אולי מלכת ה-AI והוא אמר בחודש שעבר שלהערכתו עד כה הושקעו בעולמות  ה-AI כטריליון דולר וב-4 עד 5 השנים הקרובות יושקעו בתחום עוד 1 עד 2 טריליון דולר.
גוגל צפויה להשקיע, לפחות לפי האנליסטים בוול סטריט סדר גודל של 100 מיליארד דולר במחקר ופיתוח בעולמות ה-AI כשכבר עכשיו היא הודיעה על השקעה של 11 מיליארד דולר בהקמה של מרכזי נתונים בתחום בארה"ב. אמזון שנשארה ענקית הטק האחרונה שעוד לא הודיעה על חלוקת דיווידנדים תשקיע באותו הסיגמנט 11 מיליארד דולר (הסיגמנט של מרכזי הנתונים).
אז בואו נתכלל לרגע את האירוע הזה. כדי לבצע השקעות בסדר גודל של 2 טריליון דולר ב-5 שנים הרי שצריך יחסים קרובים מאוד עם וול סטריט וזה אומר שאמנם הסבירות היא לא גבוהה שחברות בסדר גודל של מטא ואלפאבית יפנו לשוק ההון כדי לגייס הון, אבל בהחלט יכול להיות שהן יצטרכו לגייס חוב או סוג של חוב או איזו קומבינציה של הון למוצר ספציפי וכן הלאה.
את זה אתה יכול לעשות כשהמשקיעים יודעים שאתה משתף אותם ברווחים, קרי דיווידנדים ומעבר לכך הם לא לחוצים למכור את המניות האלה בגלל שהן מייצרות תזרים מזומנים אז אם אנחנו רוצים להבין ולו לרגע אחד מה קרה בחצי השנה האחרונה ביחסים של  ענקיות הטכנולוגיה לשווקים הרי שמה שקרה הוא שמטא ואלפאבית הבינו (סוף סוף) שהן צריכות להתחיל לשתף את המשקיעים ברווחים אם הן רוצות להתקדם לעולם החדש של ה-AI ואלה חדשות טובות, בימים בם החדשות הן לא הכי טובות.
נסיים רק בכך שעם השלמת חלוקת הדיווידנדים על ידי מטא ואלפאבית, כל ענקיות הטק מתייצבות פחות או יותר על אותה תשואת דיווידנד של כ-0.45% וזה לא רע בכלל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה