השוק

האסטרטג של בנק הפועלים מעלה את תחזיות האינפלציה לחודשיים הקרובים

מודי שפריר, אסטרטג השווקים של בנק הפועלים מעלה היום את תחזית האינפלציה לחודש מרץ ואפריל, אולם עדיין הוא מעריך כי קיימת סבירות גבוהה שבנק ישראל יוריד בכל זאת את הריבית
ניצן כהן |  1
מודי שפריר, אסטרטג השווקים הפיננסיים של בנק הפועלים (צילום אילן בשור, pexels, Magma Images)
מודי שפריר, אסטרטג השווקים של בנק הפועלים מעלה היום את תחזית האינפלציה שלו לחודשים מרץ ואפריל ומכאן שגם תחזית האינפלציה לשנה כולה עולה ל-3%. למרות זאת שפריר מעריך שבנק ישראל יוריד את הריבית (שפריר מעריך את הסיכויים בשיעור גבוה מהתחזיות בשווקים) תוך שהוא מצטט מדברי הנגיד, פרופ' אמיר ירון, שאמר בהחלטה האחרונה כי ככל שהאינפלציה תתבסס ברמות הנוכחיות ניתן יהיה להמשיך להוריד את הריבית.
כך או אחרת, אנחנו נמצאים לקראת חופשת חג הפסח ולאחר רבעון של ביקושים כבושים, כלומר כאלה שקיימים אבל לא מומשו ברבעון הרביעי בגלל האסון של ה-7 באוקטובר והמלחמה שבאה אחריו.
שפריר כותב ללקוחות חדר העסקאות של פועלים כי סימן השאלה הגדול ביותר, הנו סביב רכיב 'טיסות לחו"ל'. לפי שיטת המדידה הישנה הרכיב עלה עונתית בחודשי מרץ (בהם לא חל חג הפסח) בכ-1% במונחים דולריים, אך סביר מאד שהעלייה השנה תהיה מעט חדה יותר, על רקע הירידה החדה מאד במחירים בחודשים אוקטובר 23 – פברואר .24 לעת עתה הנחנו עלייה דולרית של כ-3% במרץ שתעלה את המדד בכ-0.05% אם כי אי הוודאות כאמור גדולה מאד".
למרות ששפריר מעלה את תחזיות האינפלציה שלו לשנה הקרובה הרי שבאשר לריבית, הוא מעריך כי בנק ישראל ימשיך בתהליך של הורדה שלה.
"חרף העלאת תחזית האינפלציה, אנו נותרים בהערכתנו כי קיימת הסתברות גבוהה (כ- 70%) להורדת ריבית באפריל. השוק מתמחר הורדה באפריל בהסתברות של כ-50% עד 60% ורמת ריבית של 3.75% בסוף 2024 (בדומה לתחזית ב"י, והערכתנו לרמת ריבית של 4%-3.75% בסוף השנה)".
שפריר מונה בצד הגורמים התומכים בהורדת ריבית באפריל את "התמתנות האינפלציה וליבת האינפלציה בחודש פברואר - נזכיר כי הנגיד, ירון, אמר לאחר החלטת הריבית האחרונה כי "ככל שנראה שהאינפלציה לפחות מתבססת בסביבה הנוכחית, נוכל להמשיך 
בתהליך הורדת הריבית. המדדים הבוחנים את ליבת האינפלציה, והאינפלציה בשלושת החודשים האחרונים (במונחים שנתיים) ובששת החודשים האחרונים (במונחים שנתיים) שוהים בקרבת מרכז יעד האינפלציה.
"התמתנות האינפלציה מעלה בפועל את הריבית הריאלית עובדה אשר צפויה להעיב על
פעילות הכלכלה בהמשך השנה" מסיים שפריר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אםהנגיד יוריד ריבית...עכשיו הוא יקבל אינפלציה על ספידים (ל"ת)
    ירון 03/2024/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור