השוק

המכון הוולקני יקרוס? "יש בעיה תקציבית מאוד קשה"

קיצוץ של 21% מתקציב המכון שנשען בחלקו על תקציב ממשלתי גרם למכון המדעי החשוב להיכנס למשבר כלכלי - "יש חסימה של התקציב בעקבות קיצוץ רדיקלי"
מערכת ice |  1
חקלאות (צילום shutterstock, פלאש 90/ דור פזואלו)
המכון הוולקני בראשון לציון ייצא בשנים האחרונות פיתוחים יוצאי דופן שהכניסו לקופת המדינה המון כסף. לא פחות מ-35 חברות סטארט-אפ הוקמו בחמש השנים האחרונות סביב פיתוחים של המכון אך כעת נדמה שישנה סכנה כלכלית שאולי תוביל לסגירתו.
 
תקציב המכון קוצץ רק לאחרונה ב-21%, דבר שתרם רבות למשבר הכלכלי בו הוא נמצא. שר החקלאות אבי דיכטר שהצביע בעד הקיצוץ טוען כי מצא תקציב להפעלה זמנית של המכון אך המדענים העובדים בו לא תולים בכך את התקוות.
ד"ר קובי בירן, חוקר במכון הוולקני, סיפר ל-ynet על המשבר אליו נקלעו: "כרגע יש בעיה תקציבית מאוד קשה. מכון וולקני נסמך בחלקו על תקציב ממשלתי, יש חסימה של התקציב בעקבות קיצוץ רדיקלי. כספים שגייסנו לטובת מחקר מקרבנות תחרותיות בלתי תלויות וכספים ממשלתיים של המדינה לכודים בתקציב התפעול."
בחודש ינואר האחרון פרצו למכון הוולקני וגנבו מהמקום ציוד טכנולוגי בשווי של מיליוני שקלים. הפריצה התרחשה בליל ה-4 בינואר והמשטרה ערכה בדיקה לנסיבות שהובילו אליה וערכה בחינה של האבטחה במכון החקלאי.
השר דיכטר הודיע: "החלטתי להקים ועדת בדיקה שתחקור לעומק את כלל הגורמים והכשלים שאפשרו את אירוע הפריצה והגניבה שאירעו במכון וולקני. ועדת הבדיקה תערוך בחינה מחדש של נהלי האבטחה במתקני משרד החקלאות."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כואב
    חבל 03/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה לא מצאו את הגנבים?
    סגור