השוק

בעלות של מיליארדי דולרים: פרויקט הענק שמתכננת מצרים במקביל למלחמה

השכנה הדרומית מתכננת את הקמתה של "ראס אלחכמה", עיר חדשה שתקום כ-350 ק"מ צפונית לקהיר על חופי הים התיכון. הפרויקט יכלול תשתיות חכמות, שדה תעופה, אטרקציות תיירותיות ועוד, בעלות מוערכת של 35 מיליארד דולר שיושקעו ע"י איחוד האמירויות
מערכת ice |  3
דובאי, איחוד האמירויות (צילום unsplash)
מצרים סובלת ממשבר כלכלי המתבטא בצמיחה איטית וחוב ממשלתי גבוה שמגיע לעשרות אחוזים. למרות המצב העגום של השכנה מדרום, נראה כי אחת המדינות באזור שצפויה לסייע לה היא איחוד האמירויות, שצפויה לחתום בקרוב על הסכם ענק שיכלול הזרמה של מיליארדי דולרים למצרים לצורך הקמתה של עיר חדשה.
ראש ממשלת מצרים ד"ר מוסטפא מדבולי, הודיעה כי איחוד האמירויות תזרים למצרים כ-35 מיליארד דולר, שיושקעו במשק המצרי לטובת הקמתה של "ראס אלחכמה", עיר שתוקם כ-350 ק"מ צפונית לקהיר על חופי הים התיכון. הפרויקט יכלול תשתיות חכמות, שדה תעופה, אטרקציות תיירותיות ועוד.
 
מדובר על פרויקט שישתרע על שטח עצום, וע"פ הממשלה המצרית מדובר בהסכם "היסטורי", אשר יוכל לשנות לגמרי את הכיוון אליו הולכת כלכלת המדינה. בכירים בתחום חוזים כי אם הפרויקט אכן יצליח מדובר בנקודת מפנה של ממש במצרים, אך רבים עדיין מפקפקים ביכולות שלו לצמוח כמתכונן לאור חוסר האמינות בשוק המצרי.
כזכור, לאחרונה אחת מהשותפות במאגר הגז לוויתן הודיעה כי החל מיולי 2025 הייצוא למצרים יגדל בכ-4 BCM נוספים, דבר שמהווה גדילה משמעותית לעומת הכמות שסופקה עד היום ועמדה על 2BCM.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מעניין למה את החדשות המעניינות שומרים
    הילה 02/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתחת לרדר. אכן במצרים כבר יש מגעים מתקדמים עם חברה גדולה ומוכרת של תשתיות. בנזוגי בכיר בחברה.
    סגור
  • 1.
    170 מליון קילומטר רבוע
    אסף 02/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה פי 10 מגודלה של רוסיה, ממזרים המיצרים האלו...
    סגור
  • ו 350 קמ צפונית לקהיר זה עמוק בתוך הים התיכון (ל"ת)
    מספרים 02/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור