בחירות 2022

בדרך להסכם: ישראל ולבנון על סף חתימה. באופוזיציה מתנגדים

למרות התנגדות נחרצת של האופוזיציה הטוענת ל"מחטף בחירות", נדמה שההסכם המתגבש בין ישראל ללבנון צועד בבטחה לחתימה מלאת משמעות ורבת השלכות על היחסים המתוחים בין ישראל ללבנון. "יותר מ-10 שנים ישראל ניסתה להגיע לעסקה הזו. אי אפשר עדיין לברך על המוגמר, אבל העסקה תחזק את הביטחון והכלכלה. מאגר גז לבנוני יחליש את תלותם באיראן וירסן את חיזבאללה". אמר רה"מ לפיד

דוד זולדן |  3
יאיר לפיד (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אבשלום ששוני)
ישראל ולבנון קיבלו אמש מארצות הברית את טיוטת הסכם הגבול הימי וכעת קרובים הצדדים לחתימה מלאת משמעות ורבת השלכות על היחסים המתוחים בין שתי המדינות. ברקע חתימת ההסכם נשמעים דברי חסן נסראללה מרוככים מאי פעם ומתקבל הרושם שהוא משרת את האינטרס של כל הצדדים (לא כולל האופוזיציה שמתנגדת בתוקף).
ראש הממשלה יאיר לפיד שבע רצון מההסכם המתגבש ושיוביל להפקת גז מאסדת כריש ללבנון ואומר כי "זו עסקה שמחזקת את ביטחון ישראל". לדבריו, הצעת המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין הועברה לבדיקה משפטית.
"במהלך סוף השבוע התקבלה בלבנון ובישראל הצעת המתווך האמריקני להסכם על הגבול הימי בין שתי המדינות", אמר לפיד בתחילת דבריו בפתח ישיבת הממשלה. "אנחנו מנהלים דיונים על הפרטים האחרונים כך שאי אפשר עדיין לברך על המוגמר, אבל כפי שדרשנו מהיום הראשון - ההצעה שומרת על מלוא האינטרסים הביטחוניים-מדיניים של ישראל, וגם על האינטרסים הכלכליים שלנו".
"יותר מעשר שנים ישראל ניסתה להגיע לעסקה הזו", המשיך ראש הממשלה. "ביטחון הצפון יחוזק, אסדת כריש תפעל ותפיק גז, הכסף ייכנס לקופת המדינה והעצמאות האנרגטית שלנו מובטחת. זוהי עסקה שמחזקת את הביטחון הישראלי ואת הכלכלה הישראלית. אין לנו התנגדות לפיתוח מאגר גז לבנוני נוסף, שממנו נקבל כמובן את התמלוגים המגיעים לנו. מאגר כזה יחליש את התלות הלבנונית באיראן, ירסן את חיזבאללה ויביא ליציבות אזורית".
לסיום אמר לפיד כי "הצעת המתווך נמצאת עכשיו בבדיקה משפטית. לאחר שהבדיקה תסתיים נביא את ההחלטה, יחד עם שר הביטחון בני גנץ ועם ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, ובתיאום עם היועצת המשפטית לממשלה, לדיון ולאישור".
אמש הוגשה לנשיא לבנון מישל עאון טיוטת ההצעה של המתווך האמריקני בשיחות מול ישראל בנוגע לגבול בין המים הכלכליים של שתי המדינות. אתר החדשות הלבנוני "א-נשרה" דיווח אתמול כי שגרירת ארה"ב בלבנון, דורותי שיאה, אמרה ש"העניינים נראים חיוביים מאוד". בנוסף, הערוץ "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח כי השבוע יקיימו בכירי הממשל הלבנוני דיון עם הדרגים הטכניים לדיון בתוכן ההצעה שהגיש המתווך האמריקני.
 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לפיד עלה על גל נכון
    מזרחן 10/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו ב 2 ימי מבצע בעזה שלא היה כמותו בתקופת נתניהו המנוסה. לפיד וגנץ עשו זאת קצר וקולע בביצוע מושלם. לגבי לבנון יש הזדמנות לרגיעה וחיזוק גבול הצפון על ידי הסכם הגבול הימי ונושא הגז ושיתוף פעולה בין מדינת אוייב לבנון למדינת ישראל. אסור לחבל במשהו שיועיל לאזרחי מדינת ישראל, לבטחון ולכלכלת המדינה. דיי לכתוב שקרים עבור מפלגת הליכוד. בחירות לא בחירות, לעשות נכון וצודק. תחשבו על העתיד ועתיד ילדינו ודור ההמשך במדינה.
    סגור
  • 2.
    ממשלת המופקרים של לפיד
    י 10/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההסכם המסתמן הוא הסכם גרוע של פוליטיקאים מסריחים בממשלת מעבר. חבורה של מופקרים שקיבלו לידם סמכויות ולו רק לתקופה קצרה וההפקרות חוגגת. ממשלת המעבר של לפיד חותמת הסכם עם ממשלה לא סוברנית שאינה שולטת על מרבית שטח לבנון. אין שום סיבה לתת לממשלת לבנון לקדוח ללא הסכם שלום. המצב הכלכלי של לבנון לא מעניין. שהמנוולים לא יחפשו גז ולא יקדחו בים. לבנון היא מדינת אויב. חיזבאללה יוכל לקבל חלק מהכסף להתחמש ולבצר את עצמו בלי אירן ולאיים על מדינת ישראל. אירן תוכל לחסוך כסף כי לא תצטרך לתת כסף לחיזבאללה ואז היא תוכל לייצר פצצות אטום בשביל להשמיד את מדינת ישראל.
    סגור
  • 1.
    שוב סיפורי "אם הם יירו עלינו, נחסל את המאגר שלהם"?
    גל 10/2022/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הרי כשזה יקרה, יספרו לנו שזה יפגע ביחסים עם אירופה שצריכה את הגז הזה ושאר סיפורים, ולא יעשו כלום. בינתיים, לפ]יד מממן את חיזבאללה ונותן לו ניצחון עצום , סתם. בלי כל סיבה. הוא באמת כזה טיפש כמו שאומרים??
    סגור