בחירות 2022

אורית סטרוק: "השב"כ מענה ללא הצדקה ומבקש מאיתנו טובות"

אחרי שבית המשפט העליון דחה את הערעור של עמירם בן אוליאל בפרשת דומא, ח"כ אורית סטרוק מהציונות הדתית מציבה לשב"כ תג מחיר משלה, וזאת לאחר שנציגי הימין הנאבקים לחפותו של בן עוליאל קיבלו חיזוק מפתיע מ"הוועד נגד עינויים בישראל", שהגיב באופן נחרץ נגד החלטת בית המשפט העליון לדחות את ערעורו. הארגון מתנגד ל"חקירות הרצון" של השב"כ שבהן ניתן להשתמש באלימות במטרה להשיג הודאה
דוד זולדן |  2
אורית סטרוק (צילום ברוך גרינברג)
בריאיון עם ice ח"כ אורית סטרוק מהציונות הדתית מדהימה את השב"כ, בעודה מסרבת לתמוך בחוק המאפשר להחריג חופש פעולה בחקירות מחבלים ומסבירה את ההיגיון מאחורי ההחלטה שסותרת לכאורה את תפיסתה הביטחונית. אחרי הפריימריז במפלגה היא מתוודה "ברמה האישית, לי זה היה לא פשוט להתחרות באנשים שאני עובדת איתם". 
מדוע את כה בטוחה בחפותו של בן אוליאל?
"אין ולא יהיה לי לעולם, מושג אם עמירם בן אוליאל אכן ביצע את הרצח בדומא. לאיש לא יהיה מושג, בשל הדרך הפסולה בה הושגה ההודאה. דבר אחד ברור: בן אוליאל הוא קורבן של מוסר כפול קיצוני: הן בחקירה, הן במשפט, הן בתנאי המעצר. נגד העוול הזה חובה לפעול ולא רק למענו אלא למען מערכת החוק והצדק שלנו".
מה גרם לך להתנגד לבקשת השב"כ שביקש להחריג חופש פעולה בחקירות מחבלים? זה הרי די תואם את תפיסתך הביטחונית.
"השב"כ איבד את היכולת שלו להבחין בין מחבלים לבין אנשים נורמטיביים. רוב הפורעים הערביים לא באים על עונשו ולא יבואו על עונשם משום שהחקירות התבצעו על ידי המשטרה בכוחותיה הדלים והמוגבלים ולא על ידי השב"כ והתוצאה של זה שרוב הפורעים ממשיכים לחיות את חייהם בסבבה ויודעים ששום רע לא יאונה להם משום שהשב"כ לא טורח לבדוק את התיקים שלהם, לחקור אותם ולהביא אותם לדין. צריך לחוקק מחדש את חוק השב"כ כדי שיהיה יותר ברור האסור והמותר בעניין הזה. השב"כ צריך לבוא לידי שיח שיניב עם חברי הכנסת כדי לחולל שיני בהתנהלות של השב"כ ואם הוא לא יניב שינוי בהסדר נעשה זאת בחקיקה. אבל לא יכול להיות שביד אחת הוא מענה ללא הצדקה את החברים שלנו וביד השנייה הוא בא לבקש מאיתנו טובות. זה לא יהיה.
היה לך רגע של נחת מפסיקת ביהמ"ש העליון השוללת אזרחות ממחבלים?
"פסיקת ביהמ"ש העליון על עונש מוות למחבלים היא שערורייתית שמעידה עד כמה ביהמ"ש העליון לא חי באמת את המציאות האמיתית של מדינת ישראל ולא מבין שזו מדינה שנאבקת על ביטחונה מול הרשות הפלסטינית שהיא זו שמובילה את רוב הטרור נגדנו. אחיזת העיניים של ביהמ"ש העליון שכביכול מאשר את שלילת האזרחות מהמחבלים היא מעשה תרמית כי הוא בעצם מאפשר להם הכל כדי לשלוט פה. הפתרון הוא לאזן את סמכויות בג"ץ וליטול ממנו את האפשרויות לסרס עד כדי כך את רצון המחוקק".
לכאורה נראה שביהמ"ש העליון קיבל החלטה מפתיעה שתואמת את השקפת עולמך אבל כשיורדים לפרטים בעצם אין כאן כל בשורה.
"כל מחבל שיוצא לבצע פיגוע מקבל מסר ישיר או עקיף מהרשות הפלסטינית לבצע את הפיגוע. כל מחבל מעזה הוא בעצם סוכן רצח מטעם הרשות הפלסטינית כי יש לה חוק כזה שמחייב אותה לשלם לו ולמשפחתו אם הוא יבצע פיגוע נגד יהודים ולמחבלים האלה ביהמ"ש העליון רוצה לתת מעמד. ההחלטה שלו היא שאי אפשר לשלול אזרחות מבלי לתת לאדם מעמד חלופי של תושבות והרי המחבלים הללו משתדרגים למעמד של תושבים וזה בעצם זריית חול בעיניים. זה בגלל שהשופטים שמאלנים כי אותו מחבל לא משולל מעמד ברגע שנלקחת ממנו האזרחות משום שהוא הופך לתושב ברשות הפלסטינית ומקבל מעמד ברשות. ביהמ"ש העליון מציג אותו כאומלל משולל כל יסוד ותלוי באוויר. זה פשוט לא נכון. יש גורם שלוקח עליו אחריות ומשלם לו עד סוף ימיו תשלומים על הפיגוע שהוא ביצע".
איך הנבחרת החדשה – ישנה של המפלגה?
"יש נציגים חדשים עם רקורד ציבורי מרשים שהצטרפו אלינו וזה מאוד משמח. ברמה האישית לי זה לא היה פשוט להתחרות באנשים שאני הכי אוהבת והכי מעריכה. החברים שלי שעבדו איתי בסיעה לאורך כל השנה. אני אישית הבטחתי לעצמי בתחילת הדרך שלא אדבר סרה באף אחד. שמחה שהציבור בחר טוב ונכון והרכיב נבחרת טובה שתוביל אותנו לניצחון בבחירות ולהצלחות גדולות בכנסת ובממשלה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כמות שטויות הזויה וצבועה
    כפיות טובה 09/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז מה, כשאותו שבכ חקר ועינה עשרות רוצחים ערביים מתועבים זה היה בסדר, ושיקול הדעת היה נכון, אבל ברגע שהחל לחקור טרוריסט יהודי פוחז ומטומטם, שעשה לנו כל כך הרבה נזק בעולם, פתאום שיקול הדעת של השבכ מוטה לרעה? כזאת צביעות מחפירה ומגעילה. האנשים האלה מצילים לנו את החיים, יומם וליל, ולכן עדיף שחברי כנסת שנראה שיש להם יותר במשותף עם הרשימה המשותפת ופחות עם האינטרסים הבטחוניים של המדינה, ימלאו פיהם במים, במיוחד כשכוחם הפוליטי שואף ללא קיים.
    סגור
  • 1.
    אחת מחברי הכנסת הבודדים שפועלים מתוך תחושת אחריות
    דוד הסעות 09/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי הצדיקה בסדום. גם מי שלא באותו קו אידיאולי שלה יכול להודות היא אולי היחידה שפועלת מתוך מחוייבות לעתיד שלנו פה. היא ראויה להערכה רבה. רוב חברי הכנסת הם קרייריסטים שהמדינה חשובה להם כמו מחיר הקוטג' בשנה שעברה.
    סגור