בחירות 2022

האם לפיד מנסה להפטר מליברמן?

בתוך שתי יממות: לפיד מתערב במשבר של ארגון המורים מול האוצר למרות התנגדות נחרצת של ליברמן. וכאילו לא די בכך, לפיד חותם על הסכם עודפים עם בני גנץ ומפקיר את ליברמן לגורלו וכעת לפיד פותח חזית עם ליברמן במשבר מול יפה בן דוד ומבקר אותו ואומר בין השאר: "מורים ותיקים אינם נטל"
דוד זולדן | 
צילום עמוס בן גרשום/ לע
לפיד ממשיך להתערב במשבר המורים בניגוד לרצונו של ליברמן אחרי שליברמן דחה את התערבות לפיד במו"מ עם המורים והבהיר כי הוא "לא זקוק למשקיפים". רה"מ לפיד הצהיר כי ימשיך להתערב במשבר החינוך למורת רוחו של שר האוצר.
וזאת למרות הדרישה של ליברמן שלא להתערב במשבר בינו לבין ארגון המורים ונדמה שכשלו הניסיונות להדוף את אלקין, תמנו שטה ורה"מ לפיד שהציעו לשבת על המדוכה. לפיד הבהיר למורת רוחו של ליברמן שימשיך להתערב במשבר החינוך עד להשגת פתרון.
כפי שדיווחנו, חודשו המגעים בין הסתדרות המורים למשרד האוצר שבינתיים נמצאים בדרך ללא מוצא. מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד תקפה השבוע את משרד האוצר שמסרב להעלות את שכרם של עובדי ההוראה הוותיקים ושר האוצר אביגדור ליברמן דחה את ההצעות לערב את ראש הממשלה יאיר לפיד וח"כ אלקין ותמנו שטה במשבר.
בשיחה עם ynet אמרה בן דוד כי "משרד האוצר רוצה לחולל רפורמה במערכת החינוך שתי דקות לפני שנגמר החופש הגדול - ואנחנו רוצים תוספת שכר. זה פער רציני שעד לרגע זה פקידי האוצר לא הפנימו". לדבריה, את רפורמת "אופק חדש" גיבשו במשך שש שנים, במהלכן "גדולי המומחים במדינת ישראל, כולל נציגים ממשרד האוצר ומבנק ישראל, קבעו שהעיקרון הכי חשוב במערכת החינוך הוא שעובדי הוראה ימשיכו ללמד לכל אורך שנות הקריירה שלהם".
בן דוד אמרה עוד כי "נערי האוצר באים עכשיו ובאבחה אחת רוצים לשנות את זה. אנחנו לא ניתן להם להרוס את מערכת החינוך. עובדי ההוראה בישראל צריכים תוספת שכר. לא צריכים לוותר לא על שעות גיל, לא על משרת אם ובוודאי שלא הוותק והדרגות שלהם. מי שלא מבין את זה - לא מבין בחינוך, ומי שמבין בכלכלה, מבין שפקידי האוצר רוצים שהמורים לא רק שלא יקבלו שקל, הם יפסידו מכל הרעיונות ההזויים שאנחנו שומעים בימים האחרונים".
ביום חמישי האחרון לאחר הפגישה בין הצדדים מסר משרד האוצר כי "בהמשך להצעת האוצר המחודשת והמפורטת שהוצגה, נפגשו הממונה על השכר וצוותו עם הסתדרות המורים. לצערנו, הפגישה לא התקיימה ברוח עניינית ולא נרשמה התקדמות". היום צפויים הצדדים לשוב לשולחן המו"מ ולנסות להגיע לפשרה אולם לפי שעה נדמה כי הצדדים נטועים חזק בעמדותיהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה