בחירות 2022

שגריר ישראל באום, גלעד ארדן, התייחס לילדים ההרוגים בעזה

השגריר ארדן דרש ממועצת הביטחון: הטילו על הג'יהאד האסלאמי אחריות לפשעי מלחמה ולמות הילדים בעזה
דוד זולדן |  1
גלעד ארדן נוטש (צילום מתוך טוויטר גלעד ארדן)
בעקבות הדיון המיוחד של מועצת הביטחון של האו"ם בנושא מבצע ״עלות השחר״, שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, מסר הצהרה לתקשורת הבינלאומית בפתח אולם המועצה. השגריר ארדן הציג סרטונים המוכיחים, שהירי חסר ההבחנה של הג׳יהאד האסלאמי הוא זה שגרם לרוב מקרי המוות של אזרחי עזה בלתי מעורבים וכן את הפעולות הייחודיות של צה״ל לצמצום הנזק האגבי ומניעת הפגיעה באזרחים וילדים. לאחר הצגת הסרטונים דרש ארדן ממועצת הביטחון להטיל על הג'יהאד האסלאמי אחריות לפשעי מלחמה ולמות הילדים בעזה.
השגריר גלעד ארדן: ״הג׳יהאד האסלאמי ירה כ-1100 רקטות לעבר אזרחים ישראלים, מתוכן 200 נפלו ברצועת עזה והרגו פלשתינים בלתי מעורבים, ביניהם ילדים. זה האויב שאיתו מתמודדת ישראל, כזה שמוכן לרצוח את ילדיו תוך ניסיון לרצוח אזרחים ישראלים. האמירה של גולדה מאיר, ששלום יבוא רק כשהפלשתינים יאהבו את ילדיהם יותר ממה שהם שונאים אותנו, הוכחה בימים האחרונים ע"י מחבלי הג'יהאד האסלאמי.
בזמן שהג׳יהאד האסלאמי שיגר רקטות ללא הבחנה על אזרחים ישראליים, מנהיג הארגון נפגש וקיבל פקודות ממנהיג האייתוללות בטהראן. ישראל פעלה לאורך המבצע בדיוק מדהים, אין צבא אחר שנוקט בפעולות למניעת פגיעה באזרחים ושיש לו שיעור נזק אגבי נמוך כל כך.

השגריר ארדן ביקר את חברות המועצה שיזמו את הדיון: ״כיצד תגיב נורבגיה לאסלאמיסטים המתכננים לירות טילים לעבר אזרחים באוסלו? איך תגיב אירלנד אם רקטות היו נורות לעבר דבלין? אני חושב שכולנו יודעים את התשובה. אם מאיימים לפגוע באזרחנו – אנחנו נפעל.
לדיון צריכה להיות מטרה אחת בלבד – לגנות בחריפות את הג׳יהאד האסלאמי על פשעי המלחמה שלו, ולהטיל עליו את האחריות המלאה למותם של אזרחים ובהם ילדים. כל החלטה אחרת שתצא מהדיון הזה תהיה טעות קשה, שרק תחזק ותתמרץ את מחבלי הג'יהאד האסלאמי להמשיך במעשיהם ההרסניים".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אום שמום
    אמיר 08/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כלום לא השתנה מ אז הצהרתו הזו של בן גוריון. אין מה לצפות מארגון אנטישמי עוכר ישראל שיגנה פעולות שהוא מוביל אליהם. לכו לעזאזל גויים ארורים
    סגור