דיגיטל וטק

תקיפות הסייבר מחריפות - וכולנו בסכנה. זה מה שאתם חייבים לעשות

על רקע מגמה של עלייה בתקיפות הסייבר, חשוב להכיר את הסוג החדש של המתקפות שמסוגל להכות בכם גם מבלי שתשימו לב. רכישת פלאפונים מייצרנים בטוחים, עדכוני גריסה וגיבוי של מידע - אלו רק חלק מהדברים שניתן לעשות בשביל לשמור על ביטחונכם
מערכת ice | 
האקר-אילוסטרציה (צילום אילוסטרציה AI)
בשנים האחרונות חלה התפתחות משמעותית בטכנולוגיה, אשר מאפשרת לגורמים זדוניים לפגוע בכם – מבלי שתשימו לב. הפריצות הופכות מתוחכמות יותר, כאשר גולת הכותרת היא "מתקפות נטולות הקלקה". במה למעשה מדובר? המשיכו לקרוא.
בחברת אבטחת המידע ESET מסבירים כי בניגוד למתקפות המסורתיות בהן פושעי סייבר גורמים למשתמשים לאפשר להם גישה למכשיר באמצעות פתיחת קובץ מצורף זדוני או כניסה לקישור זדוני, במתקפות כאלה אין צורך באינטראקציה כזו.
רוב המתקפות נטולות-הלחיצות מתבססות על פרצות אבטחה באפליקציות, במיוחד כאלה שמשמשות להעברת מסרים, לשליחת הודעות SMS ואפילו לשליחת וקבלת דואר אלקטרוני. לכן, אם באפליקציה מסוימת יש פרצה שלא תוקנה, התוקף יכול לשנות את הנתונים העוברים בה. בתוך הטקסט או התמונה, התוקפים יכולים להסתיר נתונים משובשים שמנצלים את פרצת האבטחה כדי להפעיל קוד זדוני ללא ידיעתכם.
היעדר האינטראקציה מקשה על המעקב אחר הפעילות הזדונית, מה שמקל על גורמי האיום להמשיך ולפעול מבלי שיזהו אותם; מאפשר את התקנתן של רוגלות, נוזקות מעקב ונוזקות אחרות; ומאפשר לפושעי סייבר לעקוב, לנטר ולאסוף נתונים ממכשיר שהודבק בנוזקה.
אז מה ניתן לעשות בשביל להימנע מהמתקפה המדוברת? ובכן, מסתבר שהרבה.
כבר כיום, טלפונים ניידים של Samsung מציעים פתרון שמגן על משתמשים כברירת מחדל באמצעות הגבלת החשיפה לאיומים בלתי-נראים כמו תמונות מצורפות. הפתרון נקרא Samsung Message Guard, והוא חלק מפלטפורמת האבטחה Knox.
Samsung Message Guard סורק את כל הקובץ, ביט אחר ביט, ומפעיל אותו בסביבה מבוקרת – מעין ארגז חול – כדי לבודד את התמונות מיתר מרכיבי מערכת ההפעלה, באופן דומה לאפשרות הקיימת בפתרונות אנטי-וירוס מודרניים רבים.

האם גם אתם חשופים לסכנה? (אבטחת מידע, אילוסטרציה. צילום: vecteezy)
עם זאת, יש לשמור על זהירות גם כאשר ישנם פתרונות להגנה מפני מתקפות ללא הקלקה, מכיוון שייתכן שעדיין ישנן פרצות אבטחה שגורמי איום יכולים לנצל כדי לקבל גישה למכשיר שלכם. זה נכון במיוחד לגבי טלפונים עם מערכות ישנות, מכיוון שבדרך כלל פרצות האבטחה שמתגלות בהן לא מתוקנות.
כמו כן, חשוב לרכוש טלפונים מיצרנים שידועים בכך שהם מספקים עדכונים למכשירים שלהם למשך שלוש שנים לפחות – וכן לעדכן את גרסאות המכשיר שברשותכן. בנוסף, יש לרכוש רק מחנויות אפליקציה רשמיות ולא מקישורים שנחשפתם אליהם. עוד טיפ חשוב – גבו את הפלאפון שלכם, דאגו לכך שהנתונים שלכם יישמרו על ענן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה