דיגיטל וטק

אפל מצמצמת פערים: כך היא מתכננת לעקוף את מיקרוסופט וגוגל

לאחר שהמתחרות הגדולות שלה עושות חיל בתחום הבינה המלאכותית אפל, מנסה להדביק פערים וכעת נחשף שהיא מפתחת טכנולוגיה מבוססת על בינה מלאכותית. החברה אף פנתה למספר חברות מדיה על מנת לקבל גישה למאגרי מידע שיעזרו לה לאמן את המערכות שלה. האם היא בדרך לעקוף את המתחרות?
מערכת ice | 
טים קוק, מנכ (צילום unsplash, ויקיפדיה/ President.gov.ua)
ענקית הטכנולוגיה, מנסה להדביק את הפער ביחס ליריבותיה בתחום הבינה המלאכותית הגנרטיבית והיא מנהלת מגעים עם חברות מדיה, כמו NBC News ו-IAC , כדי לקבל מהן תכנים שיעזרו לה לאמן את המערכת שהיא מפתחת. עד כה נענתה אפל, ביחס פושר להצעתה, כך לפי הניו יורק טיימס
שנת 2023 סומנה כשנת הבינה המלאכותית, ברות רבות החלו להשקיע בענף ואף מספר ענקיות טכנולוגיה השיקו מודלים וצ'אט בוטים המבוססים על הטכנולוגיה הנ"ל. ענקית הטכנולוגיה אפל, נשארה קצת מאחורה וכעת נחשף כי בשבועות האחרונים היא עומלת על צמצום פערים בתחום.
לפי חשיפה של הניו יורק טיימס, אפל, נמצאת במגעים עם מספר ארגוני חדשות ומדיה מובילים ברחבי העולם, על מנת לקבל מהם גישה לתוכן שלהם לצורך אימון מערכת הבינה המלאכותית הגנרטיבית שהיא מפתחת.
לפי הדיווח, ענקית הטכנולוגיה הציעה לחברות, בהן ענקית המגזינים קונדה נאסט (הבעלים של ווג, ניו יורקר ועוד), NBC News ו-IAC (הבעלים של פיפל ודיילי ביסט) לפחות 50 מיליון דולר בעבור רישיון רב-שנתי לארכיון החדשות והמאמרים שלהן.
יריבותיה הגדולות ביותר של אפל כמו גוגל ומיקרוסופט, עוקפות אותה בסיבוב בכל הנוגע לפיתוחים בתחום הבינה המלאכותית הגנרטיבית בזמן שהעוזרת החכמה של אפל, סירי, לא סיפקה עדכון משמעותי ליכולותיה כבר כמה שנים.
בכירים בחברה טענו כי למרות ההצעה הנדיבה, מרבית החברות שאפל פנתה אליהן החזירו תשובה שלילית או הביעו חשש בכל הנוגע למתן גישה בלתי מוגבלת למאגרי המידע שלהן, לצד דרישת אפל שהחברות הן אלו שיישאו באחריות המשפטית לכל בעיה שתנבע כתוצאה משימוש בתוכן שלהן.
כמו כן, בעת ההפנייה אל החברות הללו אפל, הייתה מעורפלת בכל הנוגע לשימוש שהיא עומדת לעשות בבינה מלאכותית גנרטיבית בתעשיית החדשות, ובחברות חוששים שאפל תשתמש בטכנולוגיה זו על מנת להפוך ליריבה שלהן.
מנגד, בכירים אחרים הביעו אופטימיות לגבי עסקה ארוכת טווח עם אפל, וראו בחיוב את העובדה שהחברה פנתה אליהם בבקשה לרכוש רישיון לשימוש בתכנים. זאת, בניגוד לחברות אחרות שביקשו רישיון לתוכן רק רטרואקטיבית, לאחר שכבר השתמשו בו לאימון  המודלים שלהן. אפל לא הגיבה לדיווח.‎
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה