דיגיטל וטק

תביעת הענק נגד סוני יוצאת לדרך: מי יקבל פיצויים בשווי מיליארדים?

תבעית הענק נגד סוני, עולה שלב בית הדין לערעורים בבריטניה, אישר את התביעה וכעת, סוני, עתידה להתמודד עם תשלום פיצויים עצום אשר עשוי להגיע למיליארדי דולרים
מערכת ice |  5
סוני פלייסטיישן (צילום freepik, vecteezy)
תביעת הענק נגד חברת סוני, בגין הצגת מחירים מופרזים ולא הוגנים בחנות המשחקים שלה ה-'PlayStation Store' עולה שלב וכעת, שנה לאחר שהוגשה היא צפויה להגיע לבית המשפט בבריטניה. 
התביעה הוגשה בפועל על ידי בחור בשם אלכס ניל, בשמם של כ-8.9 מיליון לקוחות של החברה ברחבי בבריטניה. לטענת התביעה, בשש השנים האחרונות, חויבו בסכומים מיותרים אשר מגיעים ל-6.26 מיליארד דולר בעבור רכישות דיגיטליות ב-PlayStation Store.
עוד נטען כי: "העמדה הדומיננטית שלה בשוק, תוך קיום מונופול כמעט מוחלט על מכירת משחקים דיגיטליים ותוכן נוסף, זאת באמצעות השליטה שלה בחנות הפלייסטיישן שבבעלותה".
עוד נכתב כי נכון לעכשיו, סוני אוכפת "תנאים נוקשים" על מפתחי משחקים ומפרסמים, כאשר עבור תוכן שנרכש דיגיטלית בחנות המשחקים שלה, גובה סוני עמלה של כ-30 אחוזים, מה שמוביל בסופו של דבר למחירים גבוהים יותר עבור הצרכנים.
בהודעה שפורסמה לעיתונות מטעם התביעה נמסר כי בשבוע שעבר, התקבל האישור הסופי ששופטי בית המשפט לערעורים באנגליה ידונו בקייס. נכון לעכשיו, במידה וניל וחבריו יזכו בתביעה סוני, תאלץ לשלם פיצויים שמוערכים בין 600 מיליון ליש"ט ל-5 מיליארד ליש"ט, לפני ריבית. המשמעות היא שכל חבר בקבוצת התביעה עשוי לקבל בין בסביבות $84 ו-704 דולר לפני ריבית.
ניל פרסם במסמך שפרסם בשבוע שעבר: "זהו הצעד הראשון להבטיח שהצרכנים יקבלו בחזרה את מה שמגיע להם, כתוצאה מהעובדה שסוני עברה על החוק. הנאמנות והאהבה של שחקני פלייסטיישן נוצלה על ידי סוני, שגבתה מהם מחירים מופרזים במשך שנים. ישנה משמעות גדולה לכך שבית המשפט לתחרות הכיר בכך שסוני חייבת להסביר את מעשיה על ידי ההוראה להעמידם לדין. אנו מבקשים לעצור את ההתנהלות הבלתי חוקית הזו ולהבטיח שהלקוחות יקבלו פיצוי".
ההודעה לעיתונות מציינת שכל מי שמתגורר בבריטניה ורכש משחקים דיגיטליים או תוכן מחנות המשחקים של סוני בין התאריכים ה-19 באוגוסט 2016 ל-19 באוגוסט 2022, עשוי להיות זכאי לפיצוי.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    המשחקים התייקרו סתם.
    אבי 12/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פעם משחק היה עולה 30-50 דולר כולל כל ההרחבות היום 70 דולר פלוס בלי שום הרחבה. נותנים לך משחק 60 אחוז 40 אחוז ממנו מוכרים בעוד 60 דולר זה גם גניבה זה לא רק סוני. בגלל זה כולם מורידים פרוץ.
    סגור
  • 3.
    גנבים
    פוץ 11/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה זאת אומרת? ומה איתנו קניתי בישראל במשך כל השנים משחקים דרך סוני?! ובישראל מובן שהכל יקר במחיר
    סגור
  • צר לי לאכזב אותך
    יורי 11/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הייתה לך אופצייה לקנות מחשב, אומנם יותר יקר, אך לא לשלם את המנוי הדבילי אלא כל משחק בתשלום חד פעמי, ועל משחקים פרוצים בכלל אין מה לדבר
    סגור
  • 2.
    .
    Zzz 11/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן.. אם זה יעבוד להם צריך להתחיל עם זה גם בישראל
    סגור
  • 1.
    צודקים
    רונית 11/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן שמישהו יעשה זאת
    סגור