דיגיטל וטק

רשות מקרקעי ישראל במהלך מהפכני לשילוב בינה מלאכותית

רשות מקרקעי ישראל משיקה מערכת טכנולוגית חדשנית לניהול עשרות מליוני מסמכים, המשלבת בינה מלאכותית שתשפר את השירות לאזרח
מערכת ice |  1
אירוע החתימה (צילום רשות מקרקעי ישראל)
רשות מקרקעי ישראל משיקה מערכת טכנולוגית חדשנית לניהול עשרות מליוני מסמכים, המשלבת בינה מלאכותית שתשפר את השירות לאזרח.
הבוקר נערך מפגש הוקרה לחברות "יבמ ישראל" ו"מלם תים" במעמד מנהל הרשות, ינקי קוינט, ומנהל מערכות מידע ראשי, רביד שמואלי, לרגל הצלחת שדרוג מערך ניהול המסמכים של רשות מקרקעי ישראל למערכת ׳רמידוקס׳ מבוססת IBM Cloud Pak.

המערכת  החדשנית כוללת עשרות מיליוני מסמכי ניהול מקרקעין בכמיליון וחצי תיקי נכסים ומהווה מערכת קריטית המשתלבת בשאר מערכות הליבה והדיגיטל ברשות. המערכת החדשה מאפשרת חידושים ושיפורים רבים, וביניהם גם יכולת ניתוח מסמכים ושילוב כלי בינה מלאכותית (AI).
יכולות המערכת באות לידי ביטוי כבר כיום בכמה תהליכים ויוטמעו בהדרגה בתהליכים נוספים. דוגמה לתהליך כזה היא בקשת התחייבות לאישור משכנתא, שבמסגרתה המערכת משווה את הנתונים שהגיעו במסמך מן הבנק אל הנתונים שפקיד רמ"י או האזרח מזינים, ובכך מתריעה, מצמצמת טעויות אפשריות ומקצרת את זמן הטיפול בבקשה. התהליך מתאפשר באמצעות שימוש בכלים מתקדמים של OCR  ובהמשך ישולבו בו גם כלים של בינה מלאכותית.
צעד זה הוא שלב חשוב נוסף במהלך הכולל שמבצעת רמ"י להשבחת מערכות המידע והטכנולוגיות במסגרת תוכנית רמיטק. רמ"י משקיעה משאבים רבים לטובת ייעול פעילות הארגון ושיפור  במערכות  ניהול הקרקע.  מאמצים אלה מסייעים במישרין לשיפור השירות לציבור, והדבר מתבטא בין השאר גם בהרחבת הפונקציונלית של האזורים האישיים באתר הרשות - רמ"י שלי ורמ״י למייצג.
יעקב קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל, ינקי קוינט הודה למנהלי החברות וציין כי ״זהו צעד נוסף במהפכה הדיגיטלית שמזניקה את רשות מקרקעי ישראל קדימה, מביאה לשיפור זמני המענה ללקוחות, מסייעת לייעל ולקיצור של אין ספור תהליכים ובונה תשתית איתנה שתאפשר לרשות לנהל את המסמכים ומשאביה באופן מיטבי שנים קדימה.
רביד שמואלי, מנהל מערכות מידע ראשי, ציין כי הוא מצפה להמשך פעילות משותפת פורה בהטמעת פתרונות טכנולוגיים חדשניים.
אולגה וורונוביץ, מנהלת תחום ECM במלם תים: "אנו שמחים וגאים על שיתוף הפעולה הפורה עם רשות מקרקעי ישראל ועם IBM ועל הצלחה נוספת בפיתוח פתרונות מתקדמים עבור רשויות המדינה. המערכת החדשה מבית IBM עברה התאמה מיוחדת לצרכי רמ"י מתוך רצון לתת פתרון סטנדרטי כחלק מתהליך back to product שמלם מובילים. הפרויקט מאפשר לרמ"י להנות מהיכולות המתקדמות של סוויטת פתרונות האוטומציה של IBM הכולל ניהול תוכן דיגיטלי,  OCR, סריקה ויכולות נוספות כגון RPA, BPM, Process mining. 
הפרויקט בוצע בהובלת מלם על ידי צוות משותף של מלם תים , רמ"י ו IBM . המערכת מאפשרת לרשות מקרקעי ישראל את שיפור השירות לאזרח באתר האינטרנט ובלשכות כולל שיפור בחוויית המשתמש ובמקביל מאפשרת לרשות יכולות ניטור מתקדמות ויכולות AI מובנות".
בתמונה הראשית מימין לשמאל: פבל פלוטוב, יבמ ישראל; דן רונן, מערכות מידע רמ״י; רביד שמואלי, מנהל מערכות מידע ראשי ברשות; שי בנאים, מנכ"ל יבמ ישראל; ינקי קוינט, מנהל הרשות; שי בסון, מנכ"ל מלם תים; עינת זרמי, סמנכ"לית מלם תים; לירון טבק, מל"ם תים;  אלי אשכנזי, יבמ ישראל; מיכאל פרידמן, מערכות מידע רמ״י.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רמ"י בכוונה לא עובדים
    מנסה לבנות 06/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השיטה מאפשרת קיום מעכרים. אם מחשבים יעשו הכל איך תתקיים המעטפת שנהנת מהבירוקרטיה?
    סגור