דיגיטל וטק

הדור הבא של מציאות מדומה בתלת מימד כבר כאן

חוקרים פיתחו דרך חדשה ליצור הולוגרמות תלת מימד דינמיות בצפיפות גבוהה במיוחד שניתן לצפות ללא צורך באוזניות או משקפיים מיוחדים
מערכת ice | 
מטאוורס (צילום shutterstock)
הדור הבא של מציאות מדומה בתלת מימד נמצא באופק, כך מסביר מחקר חדש. על ידי אריזה של פרטים נוספים בתמונה תלת מימדית, חוקרים פיתחו דרך חדשה ליצור הולוגרמות תלת מימד דינמיות בצפיפות גבוהה במיוחד. העדכון יכול להגביר את VR ויישומים אחרים על ידי הפעלת ייצוגים מציאותיים עוד יותר של העולם סביבנו.

"הולוגרמה תלת מימדית יכולה להציג סצנות תלת מימד אמיתיות עם תכונות מתמשכות ומשובחות", אומר ליי גונג, שהוביל צוות מחקר מאוניברסיטת המדע והטכנולוגיה של סין, בהודעה לתקשורת. "עבור מציאות מדומה, השיטה שלנו יכולה לשמש עם צגים הולוגרפיים מבוססי אוזניות כדי לשפר מאוד את זוויות הצפייה, מה שישפר את חווית הצפייה התלת-ממדית. זה גם יכול לספק חזותי תלת מימד טובים יותר מבלי להזדקק לאוזניות."
הפקת הולוגרמות בעלות מראה מציאותי דורשת הקרנת תמונות ברזולוציית פיקסלים גבוהה על מספר רב של שכבות עוקבות שמדענים מרווחים זה בזה. פעולה זו משיגה רזולוציית עומק גבוהה, שהיא חיונית בהפיכת ההולוגרמה להיראות תלת מימדית.
יצירת הולוגרמה כרוכה בדרך כלל בשימוש במאפנן אור מרחבי (SLM) כדי לווסת את העוצמה או הפאזה של אלומת אור. מקרנים עיליים משתמשים במאפננים אור מרחביים כדי להקרין תוכן ממחשב למשטח. עם זאת, ההולוגרמות של היום מוגבלות מבחינת איכות מכיוון שטכנולוגיית ה-SLM הנוכחית מאפשרת להקרין רק כמה תמונות ברזולוציה נמוכה על רמות נפרדות עם רזולוציית עומק נמוכה.
כדי לפתור בעיה זו, החוקרים שילבו SLM עם מפזר. זה אפשר להפריד בין רמות תמונה מרובות בכמות קטנה בהרבה. זה גם דיכא כל העברה לא רצויה של אותות בין ערוצי תקשורת, מה שעזר ליצור הקרנה הולוגרפית תלת מימדית בצפיפות גבוהה במיוחד.
הטכניקה החדשה נקראת הולוגרפיה דינמית בעזרת פיזור תלת מימדי (3D-SDH). על ידי בדיקת השיטה שלהם, הצוות הצליח להקרין מודל רקטה תלת מימדית עם 125 רמות תמונה עוקבות במרווח עומק של 0.96 מ"מ בהולוגרמה בודדת של 1000×1000 פיקסלים.
רק גישות אחרות שפותחו לאחרונה הצליחו להקרין את מודל התלת-ממד עם 32 רמות תמונה עם מרווח עומק של 3.75 מ"מ.
לאחר מכן הם בנו אב טיפוס של מקרן 3D-SDH ליצירת הקרנות תלת מימד דינמיות והשוו את התוצאות עם טכנולוגיית הולוגרמה קונבנציונלית מתקדמת בשימוש כיום. החוקרים גילו שהרזולוציה מה-3D-SDH הייתה טובה פי 1000 מהדגם הישן יותר.
"השיטה החדשה שלנו מתגברת על שני צווארי בקבוק שקיימים ארוכות בטכניקות ההולוגרפיות הדיגיטליות הנוכחיות - רזולוציה צירית נמוכה והצלבה בין-מישורית גבוהה - המונעות בקרת עומק עדינה של ההולוגרמה ובכך מגבילות את איכות התצוגה התלת-ממדית", מסכם גונג. "הגישה שלנו יכולה גם לשפר הצפנה אופטית מבוססת הולוגרפיה על ידי מתן אפשרות להצפין יותר נתונים בהולוגרמה."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה