דיגיטל וטק

אפל נכנעת: המוצר המצופה ביותר שלה נדחה או בוטל

ענקית הטכנולוגיה דחתה, או אולי אפילו ביטלה, את השקתו של המוצר המהפכני ביותר שלה, שנועד להחליף את האייפון – למרות שמתחרה שלה מוכרת מוצר דומה כבר 6.5 שנים
יאיר מור | 
אפל (צילום unsplash)
המציאות מכה באפל: חברת הטכנולוגיה הגדולה בעולם ויתרה כמעט לחלוטין על תוכניותיה להשיק בעתיד הנראה לעין משקפי מציאות רבודה (AR), כך מדווחת היום (רביעי) סוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג.
לפי מקורות בחברה, היא תכננה להשיק בשנים הקרובות שני סוגים של משקפיים אינטראקטיביים: הראשונים הם משקפי מציאות מעורבת (MR) – כינוי למשקפי מציאות מדומה (VR) עם מצלמות חיצוניות, שמאפשרות להם לשדר אל המסכים שמול עיני המשתמש את העולם שסביבו, כדי לאפשר לו להיות מודע לו ולהשתמש בהם בלי להיתקע בקירות; השניים הם משקפי מציאות רבודה, שנראים כמשקפי ראייה גדולים, שקופים, שמסוגלים להקרין מול עיני המשתמש, בתוך העדשה, שכבה וירטואלית של מידע שפשוט "תצוף" על גבי העולם האמתי בלי להסתיר אותו מהמשתמש כלל.
במקור, תכננה החברה להשיק את משקפי המציאות המעורבת, ושנה או שנתיים אחריהם את משקפי המציאות הרבודה – אלא שכעת, בשל מה שהמקורות כינו "אתגרים טכניים", נדחתה השקת המוצר השני ב"שנים רבות", והעבודה עליו הואטה לזחילה, ככל הנראה בשל חוסר אמון מוחלט של החברה ביכולתה להגשים בכלל את החזון של משקפי מציאות רבודה בעשור הנוכחי.
הדבר יוצר כמעט מונופול בתחום עבור מיקרוסופט, שמוכרת משקפי מציאות רבודה בשם HoloLens כבר מאז 2016, וב-2019 כבר הציגה דור שני שלהם. כלומר, לפי הלו"ז הנוכחי, אפל לא מאמינה שהיא מסוגלת להדביק את הפער מול מיקרוסופט אפילו באיחור של עשור וחצי (!).
לעומת זאת, בתחום משקפי המציאות המעורבת היא מתכוונת לדהור קדימה – אלא שגם כאן היא לא תביא שום בשורה אמתית, כנראה. לפי הדיווח, המשקפיים שיוצגו השנה יעלו 3,000 דולר – המחיר הגבוה ביותר בעולם למשקפיים מסוג זה אי פעם – אם כי הם צפויים לכלול מסכים איכותיים במיוחד ומעבד מסדרת M של אפל, שמיועדת למחשבים ולכן תהפוך את המשקפיים הללו למתקדמים בעולם; בשנה הבאה או בזו שאחריה יוצגו משקפי מציאות מעורבת זולים יותר, עם מעבד מסדרת A המיועדת לאייפון ותג מחיר שיהיה, לדברי המקורות, "קרוב יותר" ל-1,500 הדולרים שגובה מטא (לשעבר פייסבוק) על המשקפיים המתקדמים ביותר שלה. שמות המוצרים צפויים להיות Reality Pro ו-Reality One, בהתאמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה