דיגיטל וטק

רשמית: ארה"ב תובעת לעצור את הרכישה הגדולה בתולדות ההייטק

נציבות הסחר האמריקאית הגישה תביעה בטענה כי רכישת ענקית המשחקים אקטיויז'ן על ידי מיקרוסופט תמורת המחיר הגבוה ביותר ששולם אי פעם על חברת טכנולוגיה מהווה הפרה של החוק האמריקאי ותפגע בתחרות ללא כל ספק. מיקרוסופט, מצידה, התכוננה מראש עם מתקפה תקשורתית שטוענת בדיוק את ההיפך
יאיר מור |  1
תביעה (צילום shutterstock)
נציבות הסחר הפדרלית (FTC) הגישה אמש (חמישי) תביעה במטרה לחסום את רכישת ענקית המשחקים אקטיויז'ן בליזארד על ידי מיקרוסופט תמורת כ-69 מיליארד דולר, כך לפי הודעה שפורסמה באתר הנציבות.
לדברי הנציבות, העסקה תפגע בתחרות בתחום המשחקים, משום שהיא תאפשר למיקרוסופט למנוע מהמתחרות – או, ליתר דיוק, מסוני, יצרנית קונסולת הפלייסטיישן, המתחרה הרשמית היחידה של אקס-בוקס – גישה למשחקים הפופולאריים של האולפן הענק.
"מיקרוסופט כבר הראתה שהיא יכולה, ולא מהססת, למנוע תוכן ממתחרותיה בתחום הגיימינג", אמרה הולי וודובה, מנהלת משרד התחרות של הנציבות. כדוגמה לכך היא הזכירה את רכישת ZeniMax, חברת האם של אולפן המשחקים Bethesda, ב-2020 תמורת 7.5 מיליארד דולר, שאחריה דאגה מיקרוסופט שכל הכותרים החדשים העתידיים של החברה, כמו Starfield ו-Redfall, יהיו בלעדיים לאקס-בוקס. "אנו מנסים לעצור את מיקרוסופט מהשגת שליטה באולפן משחקים עצמאי מוביל ושימוש בו כדי לפגוע בתחרות בכמה שווקי גיימינג משתנים וצומחים במהירות".
הסוכנות ציינה כי אקטיויז'ן היא בעלת מותגי גיימינג פופולאריים רבים, כמו Call of Duty, Overwatch, World of Warcraft, Diablo וקנדי קראש, שאת המפתחת שלה, King, רכשה אקטיויז'ן עצמה ב-2015 תמורת כמעט 6 מיליארד דולר. למשחקים הללו 154 מיליון משתמשים פעילים מדי חודש – והסוכנות טוענת כי מיקרוסופט לא תהסס לנצל את העובדה הזו כדי למשוך אותם לאקס-בוקס על חשבון המתחרה הגדולה יותר מיפן.
"עם השליטה על המותגים שוברי-הקופות של אקטיויז'ן, יהיו למיקרוסופט גם האמצעים וגם המניע לפגוע בתחרות על ידי שינוי התמחור של אקטיויז'ן, פגיעה באיכות המשחקים של אקטיויז'ן או חוויית המשחק בקונסולות ומכשירי משחקים מתחרים, שינוי התנאים והתזמון לגישה לתכני אקטיויז'ן, או מניעת תוכן מהמתחרות באופן מוחלט, מה שיוביל לנזק לצרכנים", כתבה הסוכנות.
בראד סמית', נשיא מיקרוסופט, הגיב לידיעה בהצהרה לפיה "אנו ממשיכים להאמין כי העסקה הזו תרחיב את התחרות ותיצור יותר הזדמנויות עבור גיימרים ויוצרי משחקים. התחייבנו מהיום הראשון לענות לכל חששות התחרות, כולל על ידי הצעת פשרות עם ה-FTC מוקדם יותר השבוע. בעוד שאנחנו האמנו במתן הזדמנות לשלום, אנו בטוחים לחלוטין בעמדתנו ומקדמים בברכה את ההזדמנות להציג אותה בבית המשפט". הפשרות עליהן הוא מדבר סובבות כנראה סביב עסקה עליה חתמה מיקרוסופט בתחילת השבוע, שתביא את משחקי קול אוף דיוטי לקונסולת סוויץ' של נינטנדו למשך עשור לפחות – ברמיזה עבה לכיוונה של סוני, שזה המשחק הנמכר ביותר עבור הקונסולות שלה.
מיקרוסופט אף פרסמה אתמול מאמר בוול-סטריט ג'ורנל, בניסיון להסביר כיצד העסקה דווקא תתרום לתחרות, ובמקביל דאגה שבעיתון The Hill, העיתון המקומי של וושינגטון הבירה שאותו קוראים אנשי הממשל האמריקאי, יופיע טור של נשיא אחד מאיגודי העובדים הגדולים באמריקה שטוען שהעסקה תועיל לעובדי אקטיויז'ן, שנמצאים בשנתיים האחרונות במין מרד כולל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הלו הלו
    מייאו 12/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הלו הלו ! אתם יצרתם את הקפיטליזם הליבראלי שבו אדם יכול לקנות הכל תמורת תשלום כסף חוקי. נקודה. אז עכשיו אתם מונעים קנייה חוקית לחלוטין של חברה על בסיס עברות ומעשים פוגעניים שעלולים להיעשות אולי בעתיד ????? מה זה השטויות האלה ? או שתעצרו כל טראנזקשיין בין חברות או שלא. אין באמצע לחלק כן מגיע חופש סחר ולחלק לא.
    סגור