דיגיטל וטק

סוף סוף: אפשר לשדרג את Windows 10

מיקרוסופט הוציאה אמש את העדכון הגדול הראשון ל-Windows 11, שמביא כמה אפשרויות שהיו קיימות במערכת הקודמת ומשום מה היו חסרות במערכת החדשה. בנוסף, החברה מציגה שיפורים משמעותיים לשיחות וידאו

יאיר מור | 
Windows (צילום פייסבוק/Windows)
פאנוס פנאי, סגן נשיא בכיר ומנהל מוצר ראשי בחטיבת Windows ומכשירים במיקרוסופט הכריז אמש על שחרור העדכון הגדול הראשון למערכת ההפעלה Windows 11, שהושקה לפני כשנה.
העדכון הזה כולל שינויים רבים, אם כי רובם לא ברורים במבט ראשון, ורבים מהם נחבאים מהעין. עם זאת, מדובר בעדכון שאמור להוות את יריית הפתיחה ללו"ז עדכונים חדש עבור מיקרוסופט, שיכלול עדכון גדול אחד בשנה, בדומה לאפל, אך לצידו עדכונים קטנים יותר "בתדירות גבוהה". פנאי לא פירט מהי אותה "תדירות גבוהה", אך כן ציין כי העדכון הראשון מסוג זה יגיע בחודש הבא, מה שמרמז כי ייתכן שמיקרוסופט מתכננת עדכונים קטנים על בסיס חודשי.
השינויים המבורכים ביותר בעדכון הנוכחי הם כאלו שבסך הכל מיועדים לצמצם פערים בין Windows 11 לקודמתה, Windows 10, ולהביא אליה אפשרויות שנחשבו מובנות מאליהן עד שמיקרוסופט שחררה אותה בלעדיהן. הראשונה היא היכולת לגרור ולהשליך קבצים על אייקונים של תוכנות בסרגל המשימות כדי לפתוח את הקובץ באמצעות התוכנה הרצויה; והשנייה היא יותר התאמה אישית של סרגל "התחל" החדש והמשמעם להחריד, כמו למשל אפשרות "לנעוץ" יותר פריטים, ואף ליצור תיקיות על ידי גרירת פריטים נעוצים אחד על השני. כך, אפשר סוף סוף לנעוץ בתפריט יותר מ-18 פריטים – מגבלה שהפתיעה את רוב משתמשי Windows 11, שכן היא לא היתה קיימת ב-10.
החברה גם שילבה כמה מכלי העזר לשיחות מולטימדיה מ-Microsoft Teams במערכת ההפעלה, כך שאפשר להשתמש בהן בכל תוכנה מתחרה. בין העזרים הללו ניתן למנות סינון רעשים למיקרופון, טשטוש רקע למצלמה, זיוף של מבט ישיר אל המצלמה (כלומר אפקט שגורם לעיניים להיראות כאילו הן מסתכלות ישר על המצלמה, ולא מעט למטה אל המסך) ומסגור אוטומטי של התמונה (כך שבמצלמות איכותיות אפשר לבצע מעין "זום-אין" ולשמור על המשתמש תמיד במרכז התמונה כל עוד הוא זז בחדר מול המצלמה).
החברה מבטיחה גם יכולות עריכת וידאו מתקדמות ב-Clipchamp, האפליקציה שמחליפה את Windows Movie Maker.
מי שאוהב לפצל את המסך בין מספר חלונות ישמח לדעת שכעת, בגרירה של חלון על המסך, מופיע בראשו סרגל שמאפשר "לזרוק" את החלון לפינה מסוימת או צד מסוים של המסך כדי ליצור מערך חלונות שמוצגים במקביל.
חידושים נוספים כוללים שיפורים בתחום הנגישות: קולות טבעיים יותר לתכונת הקראת התוכן המיועדת לחירשים וכבדי שמיעה, מצב פקודות קוליות, ומצב שמתמלל כל תוכן אודיו המושמע בכל תוכנה על המחשב ומציג כתוביות בתחתית המסך.
כמו כן, המערכת מקבלת יותר אפשרויות לסיוע בריכוז בעבודה, בדמות "מצב ריכוז" מחודש שמשתיק התראות, מכבה את אייקוני המספרים על סמלילי התוכנות בסרגל המשימות, ומציג טיימר על המסך אם המשתמש הגדיר משך זמן מסוים בו האו מעוניין להתרכז.
 
בתחום האבטחה, מי שיתקין את העדכון החדש על מחשב מאופס יקבל את Smart App Control – תכונת אבטחה חדשה שחוסמת אפליקציות ורכיבים חשודים.
מיקרוסופט צייינה גם כי מנהל המשימות מקבל "מצב כהה", מסכי מגע זוכים למחוות לפתיחת "התחל" ולמעבר מהיר בין אפליקציות, וניסוי התמיכה באפליקציות אנדרואיד באמצעות שילוב חנות האפליקציות של אמזון מתרחב לכל העולם, עבור מחשבים בעלי מעבדי אינטל Core מדור שמיני ומעלה, AMD Ryzen מסדרת 3000 ומעלה או סנאפדרגון 8c ומעלה וזיכרון בנפח 8 גיגה-בייט.
כאמור, העדכון הזה פותח לו"ז חדש גם לעדכונים קטנים יותר, שהראשון ביניהם יגיע בחודש הבא ויכלול לשוניות בסייר הקבצים, שיפור לאפליקציית ניהול התמונות, הצעת פעולות מייד לאחר העתקת תוכן כלשהוא ושיתוף קבצים באופן אלחוטי עם מכשירים שנמצאים בסביבה.
העדכון זמין למחשבים המריצים את הגרסה המקורית של Windows 11, אך גם למחשבים המריצים עדיין את Windows 10 ותומכים בשדרוג ל-11, כשדרוג ישיר (כלומר ללא צורך להתקין קודם את הגרסה המקורית של 11 ואז לעדכן אותה). כדי לבדוק אם העדכון זמין עבור המחשב שלכם, היכנסו להגדרות, "עדכון של Windows" (או באנגלית Windows Update) ולבצע בדיקת עדכונים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה