דיגיטל וטק

דרמה לאור ירח: השיגור ההיסטורי בוטל ברגע האחרון

משימת "ארטמיס 1", שאמורה היתה להחזיר את האנושות לירח לראשונה זה יובל, בוטלה ברגע האחרון לאחר שמהנדסי נאס"א גילו בעיה בטיל השיגור החדש
יאיר מור | 
נחיתה על הירח (צילום pixabay)
נאסה ביטלה לפני זמן קצר את שיגור הטיל החדש שלה, שאמור היה להוות את הפתיחה לשיבת האנושות לירח לאחר הפסקה של יובל שנים.
טיל ה-Space Launch System (או בקיצור SLS), ועליו החללית אוריון, לא ימריאו היום, ולדברי נאס"א המועד האפשרי הקרוב ביותר לניסיון שיגור עתידי שלהם הוא 2 בספטמבר – יום שישי הקרוב. עם זאת, לא בטוח שהבעיה שהביאה לביטול השיגור הנוכחי תיפתר עד אז.
הבעיה שהתגלתה זמן קצר לפני השיגור היא התחממות של אחד המנועים בתחתית מערכת השיגור. לפי סוכנות החלל האמריקאית, המהנדסים שלה ניסו להביא את הדלק במנוע לטווח הטמפרטורה הרצוי, אך לא הצליחו, והבינו שגם לא יצליחו לעשות זאת במסגרת חלון הזמן לשיגור. לכן, כדקה וחצי לאחר תחילת חלון הזמן בן השעתיים לשיגור ב-15:33 לפי שעון ישראל, הכריז מנהל השיגור על ביטולו.
הטיל שאמור היה להמריא היום הוא אחד הגדולים שנבנו אי פעם – אורכו 98 מטר ומשקלו 2,608 טונות. הטיסה הזו שלו אמנם לא מאוישת – אם כי נמצאות עליה כמה בובות, וביניהן שוֹן כִּבְשֹוֹן – אך היא אמורה להוות את יריית הפתיחה לחזרת האנושות לירח, 50 שנה לאחר הנחיתה המאוישת השישית והאחרונה על הירח, בדצמבר 1972 (כל שש הנחיתות המאוישות היו במסגרת תוכנית אפולו האמריקאית).
הביקור הבלתי-מאויש האחרון של האנושות בחלל, עם זאת, דווקא לא היה מזמן: ב-2020 היקרה בירח הגשושית הסינית צ'אנג-אי 5, שאספה דגימות משטח פני בן הלוויה שלנו בחלל וחזרה איתן לכדור הארץ.
עדכון, 16:15: ראש נאס"א, ביל נלסון, אמר זה עתה בשידור החי כי "לא משגרים עד שהכל נכון. מדובר במכונה מסובכת. היו משימות ששיגורן בוטל 5 פעמים. זה חלק מהמסע לחלל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה