דיגיטל וטק

נאס"א מתכוננת לשיגור הרקטה החזקה ביותר אי פעם

נאס"א מתכננת לשגר את משימת ארטמיס ביום שני ממרכז החלל קנדי בפלורידה, ולשלוח את הרקטה של מערכת שיגור החלל (SLS) וקפסולת אוריון למסע של יותר מחודש סביב הירח

מערכת ice | 
נחיתה על הירח (צילום NASA PEXLES)
נאס"א מתכננת לשגר את משימת ארטמיס I ביום שני ממרכז החלל קנדי ​​בפלורידה, ולשלוח את הרקטה של ​​מערכת שיגור החלל (SLS) וקפסולת אוריון למסע של יותר מחודש סביב הירח. 
 
השיגור ללא צוות מציין את הופעת הבכורה של הרקטה החזקה ביותר שהורכבה אי פעם ומתניעה את החזרה המיוחלת של נאס"א אל פני הירח. זוהי המשימה הראשונה בתוכנית הירח ארטמיס של נאס"א, שצפויה להנחית את האסטרונאוטים של הסוכנות על הירח במשימה השלישית שלה בשנת 2025.
בעוד שארטמיס 1 לא יישא אסטרונאוטים, ולא תנחת על הירח, המשימה היא קריטית להדגמה שטיל המפלצת וקפסולת החלל העמוק של נאס"א יכולים לעמוד ביכולותיהם המובטחות. ארטמיס הראשון מתעכב כבר שנים, כשהתוכנית חורגת מתקציב של מיליארדים.
משימת ארטמיס I מייצגת נקודת מפנה מכרעת בתוכניות הירח של נאס"א.
למרות העיכובים, וספיגה של חלק גדול מהתקציב הקטן יחסית של נאס"א בסטנדרטים של הסוכנות הפדרלית, תוכנית ארטמיס נהנתה מתמיכה פוליטית דו-מפלגתית חזקה.
גורמים רשמיים ב-2012 העריכו שפיתוח טיל ה-SLS יעלה 6 מיליארד דולר, לראשונה ב-2017 ותג מחיר של 500 מיליון דולר לשיגור. אבל רק עכשיו הרקטה הופיעה לראשונה, לאחר שעלתה יותר מ-20 מיליארד דולר לפיתוח, ותג המחיר שלה לכל שיגור עלה ל-4.1 מיליארד דולר.
המפקח הכללי של נאס"א, המבקר הפנימי שלה, אמר מוקדם יותר השנה שארטמיס אינה תוכנית הירח ה"בר-קיימא" שאנשי הסוכנות אומרים שהיא. כלב השמירה גילה שיותר מ-40 מיליארד דולר כבר הוצאו על התוכנית, והערכתי נאס"א תוציא 93 מיליארד דולר על המאמץ עד 2025 - כאשר הנחיתה הראשונה מתוכננת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה