דיגיטל וטק

משחקי הבורסה: חברות הגיימינג ששוות הכי הרבה

כמה חברות גיימינג ישראליות מרכזיות הונפקו בשנים האחרונות בבורסות שונות ברחבי העולם – שלוש מהן בוול-סטריט, שתיים בלונדון ואחת בישראל. מי מהן שווה הכי הרבה כיום?
יאיר מור | 
חברות גיימינג (צילום shutterstock, pixabay)
השקעות בבורסה, כך אומרים, הן סוג של משחק הימורים – ואין דרך יותר סמלית להסתכל על זה מאשר לבחון כמה שוות החברות הישראליות הנסחרות בבורסות ברחבי העולם, שחלקן אכן החלו את דרכן כמפתחות משחקי הימורים, ואחרות עדיין עוסקות בתחום, ועושות ממנו לא מעט כסף.
כדי "לשטח את המגרש", כפי שאומרים בשפה שבה מתנהלות רוב הבורסות, המרנו את כל השוויים לאותו מטבע – דולר אמריקאי, לפי שווי השוק של החברות השונות בבורסות בהן הן נסחרות בסיכום יום המסחר של אתמול – יום שני, 22.08.2022.
שתי החברות הישראליות הציבוריות הגדולות ביותר בתחום נסחרות בוול-סטריט – מפתחת משחקי הקזינו פלייטיקה בנאסד"ק, לפי שווי של 4.4 מיליארד דולר, וחברת פתרונות הניתוח ומסחור המשחקים איירון סורס בבורסת ניו-יורק, לפי שווי של 4.3 מיליארד דולר.
בהפרש עצום מאחוריהן, בבורסת לונדון, נסחרת פלייטק, שייסד המיליארדר הישראלי טדי שגיא, לפי שווי של כ-1.6 מיליארד דולר; חברה ישראלית נוספת שנסחרת בלונדון היא 888 אחזקות, ששוויה עומד כרגע על כ-730 מיליון דולר. שתיהן, אגב, מתמחות במשחקי הימורים – תחום שחברות הנסחרות בארה"ב לא יכולות לעסוק בו באופן רשמי.
במקום הרביעי חברה נוספת הנסחרת בנאסד"ק – NeoGames, שמפתחת מערכות להגרלות לוטו שונות, אך גם מוציאה משחקים משלה – ששוויה 428 מיליון דולר.
ואת הרשימה סוגרת חברה הנסחרת בתל אביב: באפ טכנולוגיות, שפיתחה ומתפעלת פלטפורמת מועדון לקוחות לגיימרים ברחבי העולם. שוויה עומד על כ-39 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה