דיגיטל וטק

האם ממציא הביטקוין המסתורי נחשף בטעות?

התבטאות ראשונה מסוגה של אדם שחשוד בעיני רבים כמי שעשוי להיות קשור להמצאת מטבעות הקריפטו אמר השבוע משפט שהצית מחדש את חרושת השמועות
יאיר מור |  4
ביטקוין (צילום unsplash)
סוכנות הביון המרכזית של ארה"ב, הסי.איי.איי (CIA), מעורבת עמוקות בשוק הקריפטו, כך חשף לא אחר מראש הסוכנות, וויליאם בֶּרְנְז, ביום שני.
 
ברנז דיבר ביום שני במסגרת "פסגת המנכ"לים" של העיתון הכלכלי וול סטריט ג'ורנל, ונשאל על ידי אדם מהקהל האם הסוכנות מנטרת את שוק המטבעות הדיגיטליים, מאחר שהוא מנוצל על ידי האקרים ופושעי סייבר אחרים לצורך סחיטת כספים והלבנתם.
"זה משהוא ש'ירשתי'", ענה ברנז. "קודמי בתפקיד התחיל את זה, אך התניע מספר פרויקטים שונים הממוקדים במטבעות קריפטו ומנסים גם לבחון השלכות מדרגה שנייה ושלישית ולסייע לעמיתינו בחלקים אחרים של הממשל האמריקאי לספק מודיעין מוצק אודות מה שאנחנו רואים". הוא הוסיף כי למטבעות הקריפטוגרפיים "עשויות להיות השלכות אדירות על כל דבר – החל ממתקפות כופרה, כפי שהזכרת, משום שאחת מהדרכים לטפל במתקפות כופרה ולהתריע (את התוקפים) היא להיות מסוגלים לחדור לרשתות הכלכליות שכה רבות מכנופיות הפושעים הללו משתמשות בהן". הוא קרא לעובדה הזו "הבעיה של מטבעות הקריפטו".
ההתבטאות הזו לא הפתיעה רבים מהעוקבים אחר השוק: במהלך העשור האחרון, מאז הצגת רעיון המטבע המבוזר ביטקוין על ידי ממציא מסתורי שפרסם את המסמך תחת השם "סאטושי נקאמוטו", ניסו רבים לזהות מיהו אותו אדם. אזרח יפני בשם זה סבל מהצקות תקשורתיות חוזרות ונשנות, ומספר אמריקאים ניסו לטעון במהלך השנים כי הם הממציאים המסתוריים. אך לא מעט מאמינים כי נקאמוטו המסתורי לא היה אדם בודד, אלא קבוצה, וקבוצה עוצמתית ומאורגנת – כמו, למשל, הסי.איי.איי.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כתבה סתמית..
    קריפטולוג 12/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל כך סתמית ש'סתם' סתם נראה סתמי ליד זה.. זה כאילו אין ציון אלא רק חובת הגשה
    סגור
  • 3.
    מה זה השטויות האלה?
    קורא מהימן 12/2021/09
    הגב לתגובה זו
    6 0
    איזה מן אתר נותן לכתב הזה לכתוב? אם הכתב היה משקיע מאמץ במחקר יכול להיות שהיה מוצא נושא עינייני לכתוב עליו גם בנושא של קריפטו או כל נושא אחר אם זה מחוץ לתחום שלך לצורך העיניין. אז הCIA עוצר יפני שהוא בעצם חף מפגע ובוא בזמן הם בעצמם אחראיים לעבירה שבגינה אותו יפני נעצר? יש מי שבאמת מוצא עיניין בתוכן הזה? טכנולוגית הבלוקצ׳יין פורסמה באנגלית, לא ביפנית, ישנם טיעונים לגיטימיים למחקר של האם הכותב והוגה הטכנולוגיה הוא מאנגליה או מארה״ב ולשניהם יש ביסוס בגין הלינגוויסטיקה של המאמר שפרסם סטושי וכן התכנים המאומתים שסטושי פרסם. אין לדעת מי הוא סטושי וההוככות הברורות לזהותו יהיו סטושי מוכיח באמצעות קידוד הphp שלו או באמצעות העברת ביטקוין מהארנק האגדי של סטושי שמעולם לא נעשה בו שימוש ועל המטבעות בו רדומות, כ5% מהספקת הביטקוין בעולם. תספיק כתבה שתתמקד בזהותו כאמריקאי או אנגלי עת הצגת הטיעונים לכאן ולכאן, כמו כן טיעונים בין האם טסושי הוא אינדיבידואל או קבוצה, עם טיעונים לשני האפשרויות (להערכתי יותר סביר שמדובר באינדיבידואל אחרי הכל…)
    סגור
  • 2.
    לא הבנתי מה קשור מה שנאמר בריאיון לספקולציה שה CIA
    גל 12/2021/09
    הגב לתגובה זו
    13 0
    מאחורי המצאת הביטקוין. לא יותר סביר שמי שהמציאו את הקונספט בשנות ה-90 במאמר אקדמי ונכשלו לפתור את הבעיה האחרונה שתאפשר ביזור (double-spending והפתרון proof-of-work) הם אלו שהמציאו את הביטקוין?
    סגור
  • 1.
    איזו כותרת קליקבייט מעפנה (ל"ת)
    סאטושי 12/2021/09
    הגב לתגובה זו
    17 0
    סגור