דיגיטל וטק

ענקית הגיימינג תובעת את גוגל ואפל: "שימוש מופרז בכוח"

אפיק גיימס פנתה לבית המשפט לאחר שאפל וגוגל הסירו את פורנטייט מחנויות האפליקציות שלהן, מאחר והחברה המפתחת אפשרה למשתמשים לרכוש אלמנטים מבלי לשלם עמלה לענקיות הטק 
רועי בהריר-פרל | 
פורטנייט (צילום יוטיוב)
חברת המשחקים הוותיקה Epic Games מציגה אומץ חסר תקדים בתעשיית הדיגיטל: החברה מנצלת את אווירת המלחמה בענקיות הטק בארצות הברית ומעזה להגיש תביעה נגד אפל וגוגל לאחר הוצאת המשחק המגה-פופולרי והסופר-ממכר שבבעלותה פורטנייט מחנויות האפליקציות שלהן. המהלך הקיצוני של שתי חברות הענק נגד פורטנייט ואפיק הגיע, כזכור, לאחר שפורטנייט הציעה הנחה של 20% למשתמשים שיבצעו רכישות אין-אפ ישירות מאפיק ולא דרך חנויות היישומונים - זאת, בניגוד להסכמיה המקדימים עם חברות הענק.
התביעה של אפיק נגד אפל וגוגל הוגשה שעות ספורות בלבד לאחר שהשתיים  החליטו להסיר את פורטנייט מחנויות היישומונים - מה שמעיד על כך שככל הנראה מדובר במהלך שתוכנן מראש. הודעה לעיתונות מצד אפיק הגיעה זמן קצר לאחר שחברת הענק הראשונה - אפל - הכריזה על הוצאת המשחק מהחנות שלה. בין השאר צוין בהודעה, שיצאה במקביל הגשת התביעה המשפטית נגד אפל, כי "הורדת המשחק היא עוד דוגמא לשימוש המופרז של אפל בכוח שלה על מנת לקבוע הגבלות בלתי הגיוניות ולא חוקיות כדי לשמור על המונופול שלה שוק האפליקציות ב-iOs".
בהמשך, פורסם גם כתב התביעה של אפיק נגד גוגל, בו נכתב בין השאר כי "ב-1998 גוגל הוקמה עם מוטו ייחודי: 'אל תהיה רשע' (Don't Be Evil). יותר משני עשורים לאחר מכן, גוגל מתייחסת למוטו הזה בביטול, כמחשבה לאחר מעשה, ומשתמשת בכוח שלה כדי להפגין רשע נגד מתחרים, ממציאים, לקוחות ומשתמשים".
את הגשת התביעות מחזקת אפיק בקמפיין רשת תחת ההאשטאג FreeFortine, שהחל בימים האחרונים ובמהרה הפך לוויראלי. הקמפיין כולל גם טייק אוף עוקצני על סרטון הפרסומת המיתולוגי של אפל "1984", שיצא ב-1984 לרגל השקת מחשב המקינטוש. (משנת 1984), בו היא מפצירה בגולשים להצטרף לקרב נגד אפל "כדי ש-2020 לא תהיה 1984".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה