דיגיטל וטק

כך תוכלו לבדוק אם נדבקתם בקורונה - דרך הסמארטפון

צוות משותף של אסותא אשדוד ולומיניטי נטוורק מצא כי אצל 60% מחולי קורונה רמות החמצן בדם נמוכות. הצוות המליץ על בדיקת קורונה שהיא בעצם בדיקת ריווי החמצן בדם - וחלקכם יכולים לבדוק זאת ממש עכשיו
מערכת אייס |  2
משבר הקורונה (צילום Gerd Altmann from Pixabay)
לרוב, חום הוא תנאי מקדים להשיג בדיקת קורונה, ולכן מדידת חום היא הכלי היחיד באמצעותו מחליטים מי יכול ומי לא יכול להיכנס לסופרמרקט ולמקום עבודה. אלא שדבר נוסף ידוע היום: לא כל המקרים של קורונה מציגים חום. כאן נכנסים לתמונה צוות משותף של בית החולים אסותא באשדוד וחברת לומיניטי נטוורק, והם מציעים בדיקה נוספת. 
על פי קבוצת החוקרים, כ-30%-50% מחולי הקורונה סבלו מהווירוס בלי שהיו להם התסמינים האופייניים, אבל אצל 60% מתוך אלה, רמות החמצן בדם היו נמוכות - נתון שהיה יכול להדליק נורה אדומה. מדידת רמות חמצן בדם היא בדיקה פשוטה כמעט כמו בדיקת חום, ויכולה לעזור לאתר עוד חולים שלא יודעים שהם חולים ולכן ממשיכים להדביק אחרים. קבוצת החוקרים הסבירה כי סביר להניח שאדם עם רוויון חמצן נמוך בדם יציג גם תסמינים נוספים, ואילו אדם ללא תסמינים עם רוויון חמצן של פחות מ-95% - הוא בסבירות גבוהה חולה. מדוע? כי על פי קבוצת החוקרים, זה מצב מאוד לא נורמלי באנשים בריאים, וקיים לרוב באנשים עם מחלות ריאה מאובחנות, כגון COPD.
חלקכם אולי יוכלו לבצע אותה ממש עכשיו, בבית. הבדיקה מוטמעת בתוך מספר מכשירי סלולר ושעונים חכמים. לומינטי נטוורקס הייתה אחראית לבדוק כמה מן הציבור מחזיק בדגמי המכשירים המאפשרים את הבדיקה. הסתבר כי כ-13% מהציבור בישראל משתמשים בסמארטפונים בעלי יכולת בדיקה כזו. במדינות אחרות השיעורים דומים. צוות אסותא אשדוד יפיץ בקרוב לציבור את רשימת המכשירים הרלוונטיים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אפשר
    אורי 04/2020/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נו אם אפשר ממש עכשיו אז למה אתם מחכים ?
    סגור
  • 1.
    אחד באפריל (ל"ת)
    מישו 04/2020/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור