דיגיטל וטק

אינטל תאבד את מעמדה כענקית הטכנולוגיה? זו הרכישה האופציונאלית

במהלך השנים, חברת אינטל הובילה את תחום הטכנולוגיה המקומי והעולמי, אך לאחר אתגרים רבים שחוותה בתקופה האחרונה, נראה כי דרכה המפוארת הגיעה אל סופה. על רקע השמועות סביב רכישת החברה ומיזוגה עם קוואלקום, יש לתהות כיצד אותו מהלך ישפיע על השוק הטכנולוגי
אבי צדקה | 
אינטל (צילום shutterstock)
במשך שנים הובילה אינטל את תחום הטכנולוגיה המקומי והעולמי אך עקב קשיים שהולכים ונערמים בשנים האחרונות, נדמה שדרכה המפוארת הגיעה אל סופה. כשברקע שמועות על רכישת החברה ומיזוגה עם חברת קוואלקום, נשאר רק לתהות כיצד ישפיע המהלך על השוק הטכנולוגי.
אינטל כבר לא סמל החדשנות:
במשך יותר מחמישה עשורים ברציפות הובילה אינטל את שוק השבבים כחברה הגדולה והמתפתחת ביותר בתחום אך השנים האחרונות היו רצופות קשיים שפגעו בהתנהלותה.  עיכובים בפיתוח של טכנולוגיות חדשות, התמקדות יתר במגזר הפרטי במקביל לתחרות גוברת מצד חברות אסייתיות מתחרות הביאו לירידה חדה במניה של החברה וכפועל יוצא ברווחיות שלה. 
לעומתה, חברת קוואלקום ממשיכה לגדול ולהתפתח לכיוונים חדשים באופן תמידי. קוואלקום, אשר מחפשת באופן תמידי דרכים להתרחב לשווקים נוספים ותחומים משיקים לתחום השבבים הסלולאריים רכשה לא מזמן את ווילוסיטי וסלוויז, שתי חברות ישראליות, וזאת במטרה להוביל גם בתחומים נוספים כגון הבינה המלאכותית ורשת 5G וכבר מסמנת את אינטל כאופציה לרכישה עתידית. ביחד עם הלחץ הרב שנוצר על ידי המתחרות האסייתיות, Huawei ו-MediaTek, נדמה שבפני אינטל לא עומדות יותר מדי ברירות.
כללי המשחק עומדים להשתנות:
מיזוג פוטנציאלי בין שתי חברות הענק עתיד לשנות את כללי המשחק בשוק ועדיין לא ניתן לדעת בוודאות אם וכיצד זה יקרה. שינויים בפיתוח המוצרים ומחירים הם רק חלק מההשפעות שתהיה לרכישה שכזו כאשר דבר אחד בטוח- על המשק להיות מוכן לשינויים אפשריים רבים בשוק התעסוקה.
לפני חודש בלבד הודיעה חברת אינטל שתפטר 15 אלף עובדים - יותר מ-15% מסך העובדים שלה. כאשר מיזוג עם קוואלקום עתיד להוביל למיזוג של מחלקות ופיטורי עובדים נוספים. אך זה לא השינוי היחידי שעתיד להתרחש, שכן רכישתה האפשרית של אינטל עשוי להשפיע באופן משמעותי על התחום כולו. 
רכישת אינטל על ידי קוואלקום יכפיל את גודל החברה ובכך יהפוך אותה לאחת החברות החזקות והמשמעותיות ביותר בתחום, ושילוב של הטכנולוגיות ופיתוח המוצרים של שתי החברות ביחד עתיד לשפר את הביצועים באופן משמעותי – מכך תרווחנה שתי החברות ולא פחות- ישראל, אשר בה ממוקמות שתיהן.
בחודש האחרון עלתה חזרה על שולחן הדיונים אפשרות הרכישה של חברת אוטוטוקס, חברת שבבים המתמקדת בתחום הרכב האוטונומי, על ידי קוואלקום, רכישה אשר הופסקה לעקב קשיים רגולטוריים אך מעלה את השאלה הגדולה האם קוואלקום אכן מתכננת מספר רכישות והאם רכישת אינטל תצא לפועל.
ישנם מספר גורמים אשר ישפיעו על ההחלטה של קוואלקום ויובילו את המהלך של רכישת אינטל כגון תגובות המשקיעים, שווי אינטל ואישורים רגולטוריים נדרשים ביחד עם סיכונים נוספים, אך ייתכן ורכישתה על ידי קוואלקום היא ההזדמנות שאינטל צריכה על מנת להתחדש , או יותר נכון- להמשיך להתקיים.
כותב המאמר הוא אבי צדקה הוא מנכ"ל חברת "דוקטור לינקדאין" ומומחה בעולמות הדיגיטל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה