תרבות ופנאי

שוב הדיסקו כאן: הדורבנים חזרו בחגיגת נוסטלגיה ענקית בהאנגר

להקת 'הדורבנים' חזרה השבוע לבמה בפעם הראשונה אחרי כמעט 15 שנה והקהל נהר להאנגר 11 כדי להיות חלק מהאירוע. הלהקה סיפקה את המעריצים שלה עם כל הלהיטים הגדולים, המרגשים והנוסטלגיים שמתברר כי הם עדיין שרים אחרי כל השנים האלה - וזה היה מרגש לראות
פטריסיה סולומון | 
הדורבנים (צילום פייסבוק/ הדורבנים)
אחרי קרוב ל-15 שנים להקת 'הדורבנים' שבה ואיחדה השבוע כוחות לרצף של שלוש הופעות בהאנגר 11 בנמל תל אביב – והיא לא אכזבה. מעטים הם האנשים שלא מכירים לפחות להיט אחד של הלהקה, בהם "יצאנו לרקוד", "שוב הדיסקו כאן", "כל מה שרצית" ונוספים, אך מתברר שקהל המעריצים הנאמן של הלהקה האייקונית הוא גדול מהמצופה גם אחרי כל השנים הללו – וזה היה אחד הדברים המרגשים שראיתי לאחרונה.
ביומיים האחרונים (שלישי ורביעי) קהל מכל הרקעים, המינים והגילים הציף את ההאנגר לשעה וחצי של נוסטלגיה צרופה שכללה את מיטב הלהיטים של הלהקה, ובהם גם כמה מאלו של גיא מזיג שהמשיך קריירה מוזיקלית פומבית יותר גם אחרי הפירוק. סט השירים שהורכב ממעל ל-20 שירים העניק לקהל הענק הכול מהכול מבחינת מה שהיה ללהקה להציע מהיום שהחלה את דרכה בשירות הצבאי ועד יום הפירוק. עם זאת, בהחלט היה ניתן לוותר על שיר אחד או שניים בסט שלא ממש תרמו לרצף הכולל ואפילו קצת הורידו מהאווירה המחשמלת שנוצרה.
הסט העניק את אור הזרקורים לכל צלע בהרכב, וכל אחד לקח את המושכות פעם או פעמיים במהלך המופע, ולא רק בביצועים אלא גם בתקשורת הקלילה והבלתי מתיימרת עם הקהל. הלהקה הצליחה יחד ובנפרד לתקשר עם המעריצים שלה בצורה משעשעת ומהנה, כך שכמעט היה ניתן לשכוח שאתה נמצא בהאנגר ענק ולא במיקום אינטימי יותר.
תרמו לכל אלו הם הפקת התאורה, התפאורה והסאונד שהיו מוצלחים ואיכותיים. הצילום בפרט של הלהקה בזמן שהיו על הבמה הפך את החוויה באופן בלתי צפוי גם לאומנותית (וגם מאד נוחה לאלו נמוכי הקומה שבינינו), דוגמא נוספת הם קטעי הוידאו הצבעוניים והמדויקים שהוקרנו לצד ומאחורי ההרכב, והצליחו לשקף באופן מדויק את מהות ההרכב והמוזיקה שלו.
אחד הדברים הכי מרגשים יש לומר, היה הקהל עצמו. כמעט לאורך כל ההופעה היה נפלא לראות כיצד רובו המוחלט מכיר כל מילה, כל מנגינה וכיצד הוא שר ורוקד עם הלהקה במהלך רגע שאין ספק כי חיכה לו שנים רבות. הקשר הנפלא הזה בין שני הצדדים הגיע אמש לשיא והפך את העובדה שאין צפי לחומרים חדשים באופק לעצובה מעט.
ההרכב צפוי לעלות היום לבמת ההאנגר בפעם האחרונה לשלושת החודשים הקרובים וכבר בעקבות הביקוש הם הודיעו על שתי הופעות נוספות בחודש מאי באמפי קיסריה, כאשר אחד התאריכים כבר הוכרז כסולד אאוט. באופן אישי, אני יודעת שהופעה הייתה מוצלחת אם הפלייליסט מככב באוטו בדרך הביתה – ואין ספק שהוא מככב גם בעת כתיבת שורות אלו פחות מיממה אחרי.
אם לא הספקתם להגיע השבוע (ההופעה השלישית והאחרונה בשלב זה בהאנגר מתקיימת הערב) או לא הייתם בטוחים אם כדאי לעשות את המאמץ – אין ספק כי ההשקעה הצנועה של 169 שקלים למופע הנוסף בקיסריה שווה את זה. בתמורה תוכלו ליהנות משעה וחצי של נוסטלגיה בלתי מתיימרת, הפקה מושקעת עד לפרטים הקטנים והכי חשוב - מוזיקה איכותית, כנה ופשוט מהנה.
שוב הדיסקו כאן: הדורבנים במופע איחוד | האנגר 11 | ציון: 4.5
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה