תרבות ופנאי

40 שנה לקלאסיקה שכולנו ראינו, הסודות מאחורי הקלעים נחשפים

התסריט המקורי שחשב עליו ספילברג, הקול והפרצוף הייחודיים של אי.טי, ובאיזו סצנה השתמשו בשחקן ללא רגליים? 40 שנה לקלאסיקה הנצחית, נחשפו סודות מאחורי הקלעים
מערכת ice | 
אי טי (צילום צילום מסך)
בשבת האחרונה, הסרט האלמותי "אי.טי. – חבר מכוכב אחר" הגיע לגיל 40. סרט המדע הבדיוני לכל המשפחה, אם אפשר בכלל למסגר אותו, שנוצר ע"י סטיבן ספילברג, הפך באופן מיידי לקלאסיקה. הסרט רץ בבתי הקולנוע במשך שנה שלמה, עד יוני 1983. לכבוד המאורע בניו יורק טיימס חשפו כמה עובדות לא ידועות על הסרט שכולנו צפינו בו מתישהו:
הרעיון של הסרט במקור היה הרבה יותר אפל
כשספילברג החל לחשוב על המשך לסרטו "מפגשים מהסוג השלישי" משנת 1977, הוא גייס את הכותב-במאי ג'ון סיילס לכתוב תסריט אימה בשם "שמי לילה", שבו מסופר על קהילה שחווה פלישת חייזרים. כפי שדיווח הגרדיאן, "הטון של 'שמי לילה' היה של אימה ואלימות". למרבה המזל, הבמאי גמל בליבו לשנות את הכיוון.

הנרי תומאס בן ה-9 דפק אלתור באודישן
תומס, שכבר היה לו תפקיד אחד בדרמה של Sissy Spacek "Raggedy Man", ערך אודישן מאולתר עם ספילברג, בו בכה בעודו מתחנן בפני סוכן ממשלתי שלא לקחת את E.T. "האלתור היה כל כך מלבב שנתתי לו את התפקיד על המקום", אמר ספילברג.
 
הפרצוף של אי.טי מבוסס על פרצופים של מפורסמים
בספיישל "The Making of E.T.", שיתף הבמאי שהוא רוצה שהפנים של אי.טי יתבססו על כמה אגדות. "אני זוכר שאמרתי לאמן האפקטים המיוחדים קרלו רמבאלדי, הנה כמה תמונות של אלברט איינשטיין, ארנסט המינגווי וקרל סנדבורג. אני אוהב את העיניים שלהם, האם אנחנו יכולים להפוך את עיניו של החייזר לקלות-דעת, וגם נחושות ועצובות כמו של שלושת האושיות ההיסטוריות האלה?"
הקול של אי.טי מבוסס בין היתר על מעשנת כבדה
אמן האפקטים המיוחדים בן בורט השתמש במקורות רבים לקולו של אי.טי. הוא אמר ל-BBC כי "יש שם דביבונים, לוטרות ים, כמה סוסים, גיהוק מהפרופסור הזקן שלי לקולנוע מ-USC. יש את הנשימה המאומצת של אשתי ישנה בלילה עם הצטננות." אבל הקול הראשי הגיע מהשחקנית פאט וולש, מעשנת כבדה לדבריו. לפי IMDb, היא הרוויחה 380 דולר.
שחקן בלי רגליים נכנס לתפקיד של אי.טי
בסצנות רבות, אי.טי נשלט על ידי בובנאים. אבל מתיו דה-מריט בן ה-11 התקבל לעבודה להיות בתוך התחפושת של החייזר, בסצנה שבה אי.טי פושט על המקרר. דה-מריט שנולד ללא רגליים, הלך על ידיו, מה שנתן לחייזר הליכה ייחודית.
  
הרופאים בסרט הם באמת רופאים
לרצף הסצנות המפחידות שבהן משתלטים על הבית מדענים וצוותים רפואיים, גייס ספילברג רופאים אמיתיים למלא את התפקידים: "כל צוות הרופאים שהופיע בסרט היו רופאי חדר מיון אמיתיים ומומחים שונים מרחבי קליפורניה, וזה היה מאולתר לחלוטין." ספליברג אמר כי הוא רק רצה שהם יעשו את זה כמו מצב חירום אמיתי.
 
ספילברג הואשם בגניבת רעיון
הבמאי והיוצר ההודי סטיאג'יט ריי האמין שהקונספט של אי.טי היה דומה להפליא לתסריט שכתב בשנות ה-60 בשם "החייזר", על "חייזר שנוחת בכפר בבנגל והתיידד עם ילד". ספילברג הכחיש את ההאשמות, ובסופו של דבר ריי החליט שלא לנקוט בהליכים משפטיים.
 
ספילברג כמעט נפל לסרט המשך נוראי
ספילברג ותסריטאי כבר ישבו לכתוב את "אי.טי: "פחדים ליליים"  שבו החייזר יחזור לכדור הארץ יחד עם פלישה של חייזרים ש-"טורפים ופולטים 'זמזום היפנוטי' עם השפעות משתקות על חיות הבר שבטבע". בסופו של דבר, הוא הסיק בחוכמה שזה עלול להכתים את ההילה של הסרט המקורי.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה