קריפטו

מייסד צלזיוס נעצר: אלו האישומים החמורים שעומדים נגדו

התביעה של ה-SEC חשפה שורה לא פחות ממדהימה של שקרים מצד צלזיוס ומייסדה וביניהם: הבטוחות להלוואות שניתנו ללקוחות, מספר הלקוחות, היקף הרווחים, מינוף החברה, גובה ההכנסות ועוד
מערכת ice |  2
צלזיוס (צילום מתוך האינסטגרם)
הסאגה סביב חברת הלוואות הקריפטו צלזיוס, אשר קרסה בקיץ של 2022 הגיעה ככל הנראה לישורת הסיום, זאת לאחר שמייסד החברה, אלכס משינסקי, נעצר השבוע והיום (חמישי) רשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) הגישה נגדו תביעה פלילית בגין 7 עבירות של הונאת ניירות ערך, הונאת סחורות והונאה באמצעים אלקטרוניים בין היתר.
התביעה של ה-SEC חשפה שורה לא פחות ממדהימה של שקרים מצד צלזיוס ומייסדה וביניהם: הבטוחות להלוואות שניתנו ללקוחות, מספר הלקוחות, היקף הרווחים, מינוף החברה, גובה ההכנסות ועוד. החטא הגדול ביותר של החברה, שבסופו של דבר הביא אותה לקריסה הבלתי נמנעת, הוא שימוש ביתרות הלקוחות כדי לשלם תגמולים ללקוחות, או במילים אחרות - הונאת פירמידה.
בנוסף, לא רק שמשינסקי שיקר ללקוחותיו בהיקפים חסרי תקדים, הוא גם הימר בעצמו על נכסי החברה (כספי הלקוחות) בצורה מסוכנת. על פי כתב התביעה, ה-SEC דורש שמייסד צלזיוס לא יחזור להתעסק בתחום, יחזיר את רווחים ללקוחות וגם ישלם קנס כבד, שהסכום שלו לא נוקב. גם כנגד רוני כהן-פבון, מנהל ההכנסות לשעבר של החברה, הוגשה כתב אישום בגין ארבע עבירות פליליות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    1
    JCfUZQsq 07/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1
    סגור
  • 1.
    רוני כהן פבון - הסיפור המתמשך
    אייל ה 07/2023/14
    הגב לתגובה זו
    4 0
    רוני כהן פבון שהיה עורך הדין של משה חוגג ונכנס לעסקים עם מלבין כספים מורשע בעברו, היה מגלגל פרויקטים של משה חוגג שבהם אף משקיע מעולם לא קיבל את השקעתו חזרה. חפשו פרויקט אחד שהשם של פבון מופיע עליו שלא הסתיים במפח נפש למשקיעים. הוא בסך הכל ייבא את המודל המיוחד שלו אל צלזיוס, ועשה לביתו כבעבר. פונזי מבית משה משה חוגג 2.0.
    סגור