קריפטו

רוסיה תאפשר תשלומים בינלאומיים בקריפטו כדי לעקוף את הסנקציות

לאחר שנותקה ממערכת ההעברות הבינלאומית SWIFT כתגובה לפלישתה לאוקראינה, הסכים הבנק המרכזי ברוסיה לאפשר העברת תשלומים מחוץ לגבולות המדינה במטבעות קריפטוגרפיים
מערכת ice | 
כלכלה (צילום vecteezy)
המטבעות הקריפטוגרפיים, שבמקורם היו אמורים לעודד כלכלה חופשית ולמנוע דיכוי כלכלי על ידי השלטונות, מתגלים כעת כחרב פיפיות. הבנק המרכזי ברוסיה הודיע אתמול (שני), כי הוא מסכים ל"לגליזציה" של תשלומים והעברות בינלאומיים באמצעות מטבעות קריפטו.  הבנק עד כה התנגד למהלך שכזה אך עם פלישתה של רוסיה לאוקראינה וניתוקה ממערכת התשלומים הבינלאומית SWIFT נפלה ההבנה "שבלתי אפשרי להתנהל ללא תשלומים בינלאומיים במטבעות קריפטוגרפיים" - כך לפי סגן שר האוצר במדינה, אלכסיי מוייסיב.
עוד הוסיף סגן השר בהודעתו סוכנות הידיעות המקומות TASS כי המהלך צפוי לקרות בקרוב "והצורך דחוף. כיום אזרחים רבים ברוסיה פותחים 'ארנקי קריפטו' באתרים בינלאומיים, מחוץ לגבולות המדינה. צריך לאפשר לעשות את זה בתוך רוסיה עצמה, ולעודד חברות וארגונים הפועלים תחת השגחת הבנק המרכזי וכפופים לרגולוציה ולפיקוח כדי למנוע הלבנת כספים". 
השלטונות ברוסיה היו ידועים עד כה בנקיטת קו נוקשה נגד השימוש במטבעות קריפטוגרפיים. ב-2020 נכנסה לתוקפה תקנה רגולטורית האוסרת על השימוש במטבעות קריפטוגרפיים, ביניהם גם ביטקוין, כאמצעי תשלום. עת הושתו הסנקציות הכלכליות על רוסיה כתוצאה מפלישתה לאוקראינה, נותקה בחלקה המדינה מהמוסדות הכלכליים העולמיים ומדינות המערב לא ששות לסחור ולקנות באמצעות המטבע הרשמי של המדינה, הרובל. מסחר באמצעות מטבעות קריפטוגרפיים צפוי להקל על רוסיה לעקוף את הסנקציות המערביות.
 
אלווירה נביולינה, נגידת הבנק המרכזי שעד כה התנגדה לשימוש במטבעות קריפטוגרפיים, גם ריככה את גישתה לנושא. לדבריה, אפשר להשתמש במטבעות מסוג זה לטובת סחר בינלאומי, אך בתנאי שהמטבעות האלה לא ייכנסו פנימה למערכת הכלכלית הרוסית - כלומר, שלא יעשה בהם שימוש כהילך חוקי דה־פקטו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה