כסף וצרכנות

מחיר התמיכה בחמאס: ירידה דרסטית בקניות באסוס, אמזון ושיין

אין ספק שהישראלים אוהבים לקנות באינטרנט באתרים מחו"ל, אך מתחילת המלחמה ניכר שהמגמה השתנתה. לאחר ששיין נחשדה בתמיכה בחמאס, אמזון מכרה חולצות עם הכיתוב "מהים ועד הנהר" ואסוס שלחו חבילות עם הודעות אנטי ישראליות הקניות באתרים הללו צנחו בעשרות אחוזים  
מערכת ice | 
ירידה דרסטית בקניות באסוס, אמזון ושיין (צילום shutterstock, פלאש 90/ וויסאם השלמון)
ישראל היא מעצמת קניות ברשת לכל דבר ועניין, יתרה מזו ישראליים אוהבים לקנות אונליין מחו"ל, אך המלחמה הוכיחה לנו שעם ישראל לא מוכן לקבל כל דבר. במהלך חודש נובמבר נרשמה ירידה עמוקה בהיקף הקניות של הישראלים בעולם.
תחילה יש לציין כי בשל המלחמה יש כרגע פחות ישראלים בחו"ל וכיוצא כך, המכירות הפיזיות ירדו בצורה משמעותית. מקביל, גם המכירות ברשת רשמו ירידה ביחס לשנים בהן לא הייתה מלחמה. על פי הנתונים של חברת האשראי Cal, מצביעים על ירידה של 26% בקניות באתרים הזרים האהובים על ישראלים בכל חודש נובמבר, לעומת נובמבר בשנה שעברה.
ישנן כמה הסיבות למצב הנוכחי, אך נראה כי כולן משפיעות על האתרים האחרים. תחילה יש להזכיר על החרם של הישראלים כנגד חלק מן האתרים הפופולאריים ביותר בקרב הצרכנים בשוק המקומי.
למי שהספיק לשכוח לאחרונה, נחשפו מסרים אנטי- ישראליים שנכתבו על ידי עובדי אסוס נגד לקוחות בישראל. נוסף על כך, אסוס ביטלה את המבצעים לשיראלים במהלך יום הרווקים הסינים, בסייבר מאנדיי ובבלאק פריידיי. כל אלו הובילו לירידה חדה של 57% בקניות ישראלים באתר.
מתחילת המלחמה גם אתר האופנה שיין, אשר יונפק בקרוב בבורסה בארה"ב חטף מהישראליים בשל החשד בתמיכה בחמאס. האתר ספג ירידה של 54% במכירות מישראל ואף הפסיק שיתופי פעולה עם משפיעניות בגלל המלחמה. כמו כן, האתר הפסיק משלוחים חינם לארץ בימי ראשון בשל ביטולי טיסות ונטען שזאת משום שהוא אנטי-ישראלי. המשלוחים הללו הוחזרו מאז לאתר. נוסף, החברה מכרה באתר דגלי פלסטין (למרות שהיא הספיקה כבר להסיר אותם מהאתר).
גם אמזון, חטפה מתחילת הלחימה ועל פי נתונים עולה כי נרשמה ירידה של  16% בקניות מישראל. מסתמן כי העובדה שהיא הפסיקה עם המשלוח חינם לישראל וזה שהיא מכרה חולצות עם סיסמאות שמעודדות את מחיקתה של ישראל רק גרמו למעמדה בישראל להידרדר.
באיביי חלה ירידה בקניות של ישראלים מהאתר של 61%, כנראה גם בשל בעיות שילוח, אך כאן זה בעיקר בהקשר של ירידה הולכת וגדלה בקניות של ישראלים באיביי בשנים האחרונות. לעומת זאת באייהרב חל זינוק של 32% בקניות - בעיקר בגלל מבצעים מכוונים לישראלים (שחלקם הגיעו לא במועדם הרגיל).
בעלי אקספרס, שדווקא השתדל מאוד להתנהג כאילו הכל כרגיל בהטסות לישראל השנה, חלה ירידה של 11% במכירות. היא מיוחסת לאו דווקא למיעוט טיסות אלא לחשש מאיחורי חבילות (שכבר קורים פחות ופחות) ובעיקר למצב רוח לאומי ירוד שעוד נזקק להתאוששות, שכן המבצעים באתר היו טובים. גם בנקסט יש ירידה של 11% כנראה מאותה סיבה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה