כסף וצרכנות

בנק ישראל בבשורה למיליוני ישראלים: אלו ההקלות החדשות שתקבלו

בנק ישראל מודיע על מתווה סיוע נוסף, ללקוחות חברות כרטיסי האשראי, בהתמודדות עם השלכות מלחמת "חרבות הברזל". כל הפרטים בפנים
מערכת ice |  8
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90/ נעם רבקין פנטון, shutterstock)
בהמשך למתווה הסיוע שגיבש בנק ישראל  ואומץ על ידי הבנקים, להקלה על נטל האשראי והעמלות ללקוחות בהתמודדות עם השלכות המלחמה, מודיע הפיקוח על הבנקים על מתווה סיוע נוסף גם ללקוחות חברות כרטיסי האשראי.
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, מסר: "המתווה שפורסם היום הוא נדבך נוסף בסט הכלים הכלכליים שאנו בבנק ישראל מקדמים כדי להקל על תזרימי המזומנים של אוכלוסיית היעד, להגביר את הוודאות הפיננסית ולסייע לציבור לצלוח את התקופה המאתגרת הזו. הסוגיות הכלכליות הנובעות מהמלחמה והשפעותיה רבות ואנו עם היד על הדופק ופועלים במקביל בכל ההיבטים שבאחריותנו. אני רוצה להודות לפיקוח על הבנקים על גיבוש המתווה ולחכ"אות על הצטרפותן".

המפקח על הבנקים, מר דני חחיאשווילי: "מתווה הסיוע ללקוחות חברות כרטיסי האשראי מתווסף למתווה הסיוע ללקוחות הבנקים, והינו המשך ישיר לצעדים הרבים שאנו מקדמים כדי להקל על הלקוחות בתקופה זו, תוך התאמת צעדי הסיוע למאפייני הלקוחות. אני מברך את חברות כרטיסי האשראי על הצטרפותם למתווה, שבא בנוסף להקלות השונות שנקטו החברות ביוזמתן מאז פרוץ המלחמה. אנו עוקבים כל העת אחר הנתונים והפניות המתקבלות במסגרת הקשר השוטף שלנו עם הציבור, וערוכים לגיבוש מהלכים נוספים ולהרחבת צעדי סיוע קיימים, ככל שיידרש".
המתווה מאפשר למשקי הבית והעסקים אשר מתגוררים או פועלים בטווח של 30 ק"מ מרצועת עזה, אזרחים שפונו מביתם על ידי גורם מדינתי רשמי בהתאם לרשימה שתתעדכן מעת לעת, אוכלוסיית משרתי המילואים ומגויסים בצו 8, או אוכלוסייה שהיא בעלת קרבה ראשונה לחללי המלחמה או לחטופים או לנעדרים, לדחות תשלומי הלוואות, למשך שלושה חודשים. לקבוצת לקוחות זו ההלוואות יידחו ללא חיוב בריבית וללא חיוב בעמלות, בהתאם לפירוט המופיע בטבלה המצורפת כנספח להודעה זו. בנוסף, לקבוצה זו יינתן פטור מחלק מהעמלות הכרוכות בפעילות מול חברות כרטיסי האשראי.
ליתר לקוחות חברות כרטיסי האשראי (להלן- קבוצת הלקוחות במעגל השני), תינתן האפשרות לדחות תשלומי הלוואות למשך שלושה חודשים, כאשר התשלומים הנדחים יישאו ריבית שלא תעלה על שיעור הריבית בחוזה ההלוואה והתשלומים יתווספו בסוף תקופת ההלוואה. הדחייה תבוצע ללא חיוב בעמלות. יודגש, כי מכיוון שללקוחות אלו דחיית התשלומים כרוכה בריבית על תקופת הדחייה, חשוב שטרם קבלת ההחלטה הלקוח יבחן את השלכות הדחייה, לרבות המחיר הכלכלי שלה (מבחינת עלות הריבית, סכום חיוב חודשי לחיוב לאחר הדחייה וכיו"ב), על מנת שיוכל לקבל החלטה מושכלת.
כמו כן, יובהר כי המתווה שגובש מציג את תנאי המינימום וכל חברת כרטיסי אשראי רשאית להרחיבו לטובת לקוחותיה ולבקשתם. לקבלת מידע נוסף על הצעדים הנוספים שננקטו לטובת הלקוחות ניתן להיכנס לדף המידע לחירום שבאתר בנק ישראל. הפיקוח על הבנקים מבצע ניטור שוטף ומעקב אחר האירועים וקורא לציבור לפנות לקבלת מענה וסיוע בנושאים אלו במידת הצורך, בין אם מול הבנק או חברת כרטיסי האשראי, ובין אם מול מוקד הפניות המיוחד של הפיקוח על הבנקים בטלפון 9086* ו-02-6552680.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    מה עם הצפון שפונה? מה עם מדינה שלמה שסגורה כבר חודש?
    דן 10/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא הגיוני שרק 30 קמ מעזה כאשר בגבול הצפון פונו אזרחים וכל הארץ סגורה, תתעוררו על עצמכם
    סגור
  • 6.
    חלאות בנק ישראל
    אלירן 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אחרי שעקצתם את העם בטריליונים אתם נותנים דחייה בלבד תתביישו משפחת רוטשילד!
    סגור
  • 5.
    נגיד הבנק.
    אוביקטיבי 10/2023/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הבנקים עשו הון על הון לאחרונה על חשבוננו. הגיע הזמן שיתרמו חזרה מעט למשפחות, שפונו לחקלאים, ולעסקים שנפגעים כרגע מהמצב. שיחזירו מעט לתושבים בעת הזאת. זה יהיה נפלא ויותר מהוגן.
    סגור
  • 4.
    אין על כותרות פח הקליבייט הכלומניקיות של אייס
    מיה 10/2023/23
    הגב לתגובה זו
    10 0
    איך איך עוד לא סגרו אתכם
    סגור
  • 3.
    נגיד של החמאס
    נגיד 10/2023/23
    הגב לתגובה זו
    8 4
    אנשים בקןשי גמרו את החודש לפני המלחמה . כל כך היה לך קשה להוריד קצת ריבית אפילו לתקופה זמנית . אדם רע
    סגור
  • שמעתי
    אדם מן הישוב 10/2023/23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הוריד ריבית בחצי אחוז. לא?
    סגור
  • 2.
    לשחרר את צווי העיייכוב בזמן מלחמה
    מעוכב יציאה מהארץ 10/2023/23
    הגב לתגובה זו
    2 3
    יש 60 אלף מסורבי יציאה מהארץ עקב חובות. בשום מדינה בעולם לא מעכבים אנשים בגלל כסף. מדובר בהגבלת חופש התנועה של תושבים. יש לאפשר להם לצאת מהארץ בזמן מלחמה כראות עיניהם. לא יעלה על הדעת שאנשים יהיו באזור מלחמה ללא יכולת לנוע בגלל חוב. זה עניין של חיים מוות.
    סגור
  • 1.
    תירמו לתקומה של העוטף
    ט 10/2023/23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    צברתם מיליארדים על חשבון האזרחים, תירמו והירתמו לשיקום הישובים והעסקים בעוטף.
    סגור