כסף וצרכנות

פלאפון ויס מסכמות את 2025 בתקשורת: מהמלחמה עם איראן ועד צ'אט GPT

פלאפון ויס חברות התקשורת חושפות הבוקר את נתוני שנת 2025 ומדווחות על אחוזי צפייה גבוהים אירווזיון, על צרכנות דיגיטלית גודלת, שימוש בAI במקום גוגול ועוד. כל הנתונים
ענת סימן טוב | 
גלישה באינטרנט (צילום freepik)
חברות התקשורת פלאפון ויס חושפות הבוקר נתונים חדשים על השימוש באינטרנט ועל הצפייה של הצרכנים הלקוחות שלהן במהלך שנת 2025 – נתונים שמציעים מבט מעניין על הרגלי הצריכה הדיגיטליים של הישראלים בשנה האחרונה.
לפי הנתונים, פתיחת המלחמה עם איראן הייתה האירוע הצפוי ביותר, והשידורים סביב המלחמה והחזרת החטופים משכו את מירב הצפייה. לצד זאת, צ'אט GPT נחשבת לאפליקציה הצומחת ביותר השנה, עם עלייה של 227% בשימוש. הנתונים מראים שכ־50% מהישראלים פונים ל-AI במקום לגוגל, ו־67% טוענים שהם יודעים לזהות תוכן שנוצר על ידי AI, כאשר 86% דורשים סימון ברור של תכנים כאלה.
עוד עולה מהנתונים כי 17% מהישראלים כבר מנויים על שירותי AI בתשלום, ו־81% מעדיפים לצרוך תוכן אמיתי ולא נוצר על ידי בינה מלאכותית. לצד זאת, 72% מהישראלים צורכים חדשות דרך הרשתות החברתיות, מה שמצביע על התמורות הגדולות בהרגלי הצריכה של הציבור בתחום המידע.
המצב הבטחוני והגידול בגל האנטישמיות גרמו גם לעלייה בצפייה בתכנים בידוריים: השנה נרשמה עלייה של 71% בצפייה באירוויזיון, שבו ייצגה את ישראל הזמרת יובל רפאל, ניצולת נובה.
מגמת השימוש הגבוה באינטרנט מתבטאת גם בכמות הנתונים שנצרכה: בשנת 2025 משק בית ממוצע השתמש בכ-700GB לחודש, והתחזיות מצביעות על כך שבשנת 2030 השימוש יחרוג את רף הטרה-בייט.
גם הרגלי הצריכה הדיגיטלית השתנו משמעותית: 55% מהישראלים משלמים תמיד באמצעות ארנק דיגיטלי, 47% שקלו רכישה דרך משפיעני רשת או רשתות חברתיות, ו־66% אכן ביצעו רכישה דרך פלטפורמות כאלה.

הנתונים שפורסמו מצביעים על שינויים מהותיים בהרגלי הצריכה, הצפייה והמידע של הציבור הישראלי, עם עלייה בשימוש ב-AI, מעבר לתשלומים דיגיטליים וצפייה מוגברת בתוכן אונליין תופעות שמעצבות את העולם הדיגיטלי בישראל ומצביעות על עתיד שבו האינטרנט תופס מקום מרכזי בחיי היומיום של כל משפחה.
דרור בהט סמנכ"ל השיווק שלyes  ופלאפון: "שנת 2025 הייתה אינטנסיבית ורווית אירועים, שבה השפעות המלחמה והעניין העצום סביב שחרור החטופים ניכרו היטב בהרגלי הצפייה והגלישה של הישראלים. ראינו שיאי צפייה באירועים חדשותיים ורגעים לאומיים, ולצדם בחירה ברורה כחול לבן בתרבות, בספורט ובהפקות מקור ישראליות כביטוי לפטריוטיות, לגאווה ולחיבור לבית. לצד הצורך להתעדכן ולהיות מחוברים הישראלים מרבים לזפזפ מול המסך, גולשים השנה יותר מתמיד ולא מוותרים על האסקפיזם עם צפייה בסרטים ובסדרות וגם כניסת הבינה המלאכותית לכל בית. משמח לראות שהציבור הישראלי קצת יותר אופטימי ופחות מודאג משהיה בשנה שעברה, ובמבט קדימה אנחנו צופים כי מהפכת הווידיאו וה-AI ימשיכו להוביל גם ב-2026 ובשנים הקרובות כשעד 2030 ביית ממוצע יצרוך מעל 1 טרה דאטה מדי חודש".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה