כסף וצרכנות

רמי לוי ואושר עד שוברים את השוק בענק – זה הסוד מאחורי המבצע

רשתות השיווק בישראל מובילות בחודשים האחרונים את שוק מוצרי החשמל בזכות יבוא מקביל שמאפשר מחירים נמוכים משמעותית. איך זה מתאפשר? זו המשמעות מאחורי המונח המסתורי
מערכת ice | 
אושר עד (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, יוסי אלוני)
רשתות השיווק בישראל, ובראשן רמי לוי, ויקטורי, אושר עד, יוחננוף וקרפור, הצליחו בחודשים האחרונים לשבור את השוק ולהציע מוצרי חשמל ואלקטרוניקה במחירים נמוכים משמעותית. זה התחיל באייפון 17 ונמשך בלהיטים כמו שואב רובוטי שוטף, מסכי טלוויזיה, מעבדי מזון, מיקרוגלים ואפילו מעילי מותגים כגון טומי הילפיגר.
מה סוד המחיר הזול? הסוד טמון ביבוא מקביל – מנגנון חוקי שבו מוצרים מקוריים מיובאים לארץ על ידי גורם שאינו היבואן הרשמי של המותג.
יבוא מקביל מאפשר לרשתות לרכוש את המוצרים מספקים מורשים במדינות אחרות, שם המחירים נמוכים יותר, ולהציע אותם לצרכנים במחיר תחרותי. המוצרים הם אותנטיים, אך האחריות והשירות ניתנים על ידי היבואן המקומי ולא על ידי היצרן, מה שעלול להשפיע על זמינות חלקי החילוף ושירות לאחר הרכישה.
היתרונות המרכזיים של יבוא מקביל כוללים חיסכון משמעותי לצרכן, זמינות מהירה של דגמים חדשים ולעיתים גם דגמים שלא מיובאים רשמית לישראל. בנוסף, הנוכחות של יבואנים מקבילים יוצרת תחרות אמיתית בשוק ומאפשרת להפחית את כוח המונופול של היבואנים הרשמיים.
יחד עם זאת, ישנם גם אתגרים. האחריות מוגבלת בהתאם למדיניות היבואן, והמוצרים עשויים להגיע עם התאמות טכניות שונות או הוראות הפעלה בשפה זרה. לכן, יבוא מקביל דורש מהעסק או הצרכן לבדוק את התאמת המוצר לשוק המקומי ולהיערך למתן שירות עצמאי במידת הצורך.
השילוב בין יבוא רשמי ליבוא מקביל תורם לשוק מגוון, פתוח ותחרותי יותר. בעוד היבוא הרשמי מספק אחריות מקורית ושירות ישיר מהיצרן, יבוא מקביל מאפשר לרשתות הדיסקאונט להציע מחירים נמוכים ולמשוך לקוחות בזכות מגוון רחב של מוצרים ותחרות אמיתית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה