כסף וצרכנות

רשתות מזון השיווק ממשיכות להרוויח: הנתונים נחשפים

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום את נתוני פדיון רשתות השיווק וחושף נתונים מעניינים
ענת סימן טוב | 
קמעונאיות המזון (צילום shutterstock)
דו"ח חדש של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, על פדיון רשתות השיווק שפורסם היום, מצביע על מגמה ברורה ומשמעותית: הישראלים ממשיכים לקנות והרבה. לפי הנתונים, בתקופה שבין אוגוסט לאוקטובר 2025 נרשמה עלייה של 2% בפדיון הכללי של רשתות השיווק, במחירים קבועים, לאחר עלייה של 6.9% בתקופה הקודמת, מאי–יולי 2025. הנתונים מעידים על המשך צמיחה יציבה בביקושים, גם לאחר תקופה של עליות משמעותיות.
רשתות המזון לבדן הציגו יציבות יחסית, בהמשך ישיר למגמה שנרשמה בחודשים מאי–יולי 2025, אז נרשמה עלייה של 3%. נתון זה מצביע על ביקוש יציב ואף גובר בתחום המזון, לצד רמות פעילות גבוהות ברשתות מסחריות נוספות. מדובר בסימן לכך שהצרכנים לא רק שומרים על הרגלי קנייה קיימים, אלא גם מוכנים להרחיב את ההוצאות בתחומים שונים, בין אם למוצרים חיוניים ובין אם למוצרים משלימים לפנאי, בילוי ואירוח.
הפדיון שמודד הלמ"ס מתייחס לא רק לרשתות המזון הגדולות, אלא כולל גם רשתות בתחומים מגוונים כמו אופנה והנעלה, ציוד לבית, טקסטיל, קוסמטיקה, פארם, צעצועים, ספרים ואופטיקה. מדובר בתמונה רחבה של הצריכה בישראל, המאפשרת הצצה להתרחבות הרגלי הצריכה של משקי הבית ומדגימה את העוצמה הכלכלית של הצריכה הפרטית, שהפכה למנוע חשוב בצמיחה הכלכלית המקומית.

על פי ההערכות, העלייה בפדיון בחודשים אוגוסט–אוקטובר נובעת בין היתר מעונת החופשות והחגים בספטמבר, שהגבירו את היקף הקניות. לצד זאת, ניכרת מגמת רכישות עקבית ברשתות השונות, המעידה על רצון הצרכנים להשקיע במוצרים נלווים לשגרת החיים, לצד רכישות הנוגעות לפנאי, בילוי, אירוח וצריכת שירותים נלווים. הנתונים הללו מחזקים את התמונה של כלכלה פעילה וחזקה, שבה הצריכה הפרטית ממשיכה להוות מנוע מרכזי, גם בתקופה של תנודתיות מחירים ואתגרים כלכליים אחרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה