כסף וצרכנות

AI הולך להשתלט על העולם: הנתונים המטורפים נחשפים

בזק חושפת היום את דו"ח הנתונים המעניין על שימוש הצרכנים ב-AI וחושפת מידע מטורף על השימושים שלנו
ענת סימן טוב | 
בינה מלאכותית (צילום shutterstock)
בזק מפרסמת היום את דו"ח האינטרנט השנתי ל־2025, שמספק הצצה מעמיקה להרגלי הגלישה והצריכה הדיגיטלית של הציבור הישראלי. הדו"ח חושף את ההשפעה המהירה והעמוקה של כלי הבינה המלאכותית (AI) על חיי היומיום של אזרחי המדינה  מהתחום המקצועי, דרך החברתי, ועד הבריאותי והרגשי.
האימוץ של ה-AI בישראל התרחב במהירות חסרת תקדים: בתוך שלוש שנים בלבד, 92% מהישראלים משתמשים לפחות בכלי AI אחד. עם זאת, רובם מתקשים להבחין בין חומר שנוצר על ידי אדם לבין תוכן מלאכותי: 67% מודים שאינם מצליחים לזהות האם טקסט או תמונה נוצרו על ידי מכונה, ו־71% מעוניינים שיחול סימון ברור על תוכן שנוצר באמצעות AI.
סוגיות הפרטיות ממשיכות להעסיק את הציבור: 59% נמנעים מלשתף מידע אישי, 50% חוששים למסור פרטי אשראי, ו־14% מבני הנוער דיווחו על מקרים שבהם ה-AI ניצל לרעה מידע ששיתפו. לצד החששות, התלות בטכנולוגיה גוברת: בקרב הצעירים, 38% טוענים שה-AI מבין אותם טוב יותר מחברים או בני משפחה, ו־21% מפתחים רגשות כלפי המערכת.
תחום הבריאות הוא אחד המוקדים הבולטים של השפעת ה-AI: 38% מהישראלים קיבלו ב־2025 עצה רפואית באמצעות AI, לעומת 19% בלבד בשנה הקודמת, כלומר קפיצה של כ־100% תוך שנה אחת. השפעה זו חורגת גם לתחום הרגשי: 29% מהמבוגרים ו־59% מהנוער קיבלו תמיכה נפשית או רגשית מ-AI, אך חלק מהם חוו גם חוויות שליליות, כאשר 30% מהמבוגרים ו־37% מהנוער קיבלו עצות שגויות.
השימוש ב-AI מחליף פעילויות אחרות: בקרב 50% מהציבור הוא בא על חשבון גלישה באינטרנט, אצל 35% על חשבון רשתות חברתיות, ואצל 33% על חשבון צפייה בשירותי סטרימינג. יחד עם זאת, הדו"ח מצביע גם על יתרונות: כרבע מהישראלים סבורים שה-AI מסייע להם להיות הורים טובים יותר, ואחד מכל חמישה כבר משלם על מנוי לכלי AI.
במגזר העסקי הקטן, 46% מהעסקים כבר עובדים עם AI, ו־18% משלמים על שירותים אלה, בעוד 35% מהישראלים סבורים שמערכת החינוך אינה מעודדת שימוש בבינה מלאכותית.
ה-AI לא רק  חבר מקצועי, הוא גם חבר צרכני.  42% ידחו רכישה מתוכננת בעקבות המלצת AI, ו-18%  יבחרו מוצר חדש לפי המלצת ה AI.
עוד עולה מן הנתונים כי, 61% חוששים שהתפתחות מהירה מדי של ה AI עלולה לסכן את האנושות ו-41% מאמינים שבעתיד היתרונות של ה AI יעלו על החסרונות
למרות ההתפשטות והקבלה ההולכת וגוברת, הציבור מבקש פיקוח ברור: 84% מהישראלים מעוניינים ברגולציה לפיקוח על תחום ה-AI. הדו"ח של בזק ממחיש את האתגר העכשווי: כיצד לאזן בין יתרונות טכנולוגיים מהפכניים לבין שמירה על פרטיות, אמון ובטיחות, כשכלי ה-AI הופכים לחלק בלתי נפרד מהחיים בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה