כסף וצרכנות

יוקר המחיה? הישראלים שברו את שיא הקניות בבלאק פריידיי

יום שישי האחרון היה כמעט היום האחרון לחודש הקניות עם הבלאק פריידיי בו המבצעים מעמיקים. הנתונים נחשפים, כמה באמת הישראלים בזבזו ביום הזה
ענת סימן טוב | 
קניות (צילום shutterstock)
ביום שישי האחרון היההבלאק פריידיי, שהז היום הכמעט אחרון לחודש הקניות של נובמבר. השנה, היום הזה הביא איתו קפיצה משמעותית בהוצאות הציבור הישראלי, כך עולה מנתוני חברת שב״א,  מפעילת ומפתחת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי חיוב.
על פי הנתונים, הישראלים הוציאו במהלך יום המבצעים סכום כולל של יותר מ־1.508 מיליארד שקל,  נתון גבוה במיוחד שמסמן שיא חדש בביקושים.
בהשוואה לשנת 2024, אז עמד היקף ההוצאות ביום הבלאק פריידיי על 1.179 מיליארד שקל, מדובר בעלייה של 27.98%. גם הנתונים של השנים 2023 (1.102 מיליארד ש״ח) ו־2022 (1.248 מיליארד ש״ח) מצביעים על כך שהבלאק פריידיי השנה היה גדול ומשמעותי יותר מכל השנים האחרונות.
עלייה מרשימה נרשמה גם בעסקאות הפיזיות: סך ההוצאות בבתי העסק, כולל תשלומים בארנקים דיגיטליים, שעונים חכמים, קונטקטלס והקשת קוד סודי, הגיע ל־795.272 מיליון שקל – עלייה של יותר מ־20% לעומת 2024, אז עמד הסכום על 661.434 מיליון שקל. עסקאות פיזיות אלו היוו 52.7% מכלל ההוצאות ביום המבצעים.
גם בעולם האונליין נרשמה קפיצה משמעותית: ההוצאות ברכישות מקוונות הגיעו ל־713.249 מיליון שקל, עלייה של 38.3% לעומת השנה שעברה, אז הסתכמו ההוצאות ב־515.746 מיליון שקל.

בסיכום יום הקניות מרובה המבצעים ניתן לראות כי הצרכן הישראלי הוציא יותר, קנה יותר ושילב בין רכישות פיזיות לשופינג אונליין בקצב חסר תקדים. מגמות אלו מוכיחות כי בלאק פריידיי ממשיך להיות אחד מימי הקניות החזקים ביותר בשנה – ואף הופך משנה לשנה למוקד צרכנות מרכזי בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה