כסף וצרכנות

בעלי מאפה נאמן: "העלאת מחירים הפכה לטרנד, אנחנו סופגים עלויות"

חנוכה 2026 אוטוטו כבר כאן, ועבור רשתות המאפים זהו שיא הטירוף. רגע לפני שהסופגניות נחטפות מהמדפים, תפסנו לשיחה את בוקי נאמן, מבעלי רשת "מאפה נאמן", כדי לשמוע על הקולקציה החדשה, המתחרים, מחירי השוק ועל הישראלים שעדיין נאמנים לריבה של פעם
ענת סימן טוב |  13
בוקי נאמן מבעלי רשת מאפה נאמן (צילום יחצ, מתוך אתר החברה neeman.co.il)
חנוכה 2026 מתקרב במהירות, והקונדיטוריות ברחבי הארץ נכנסות לשיא ההכנות – חודש שבו סופגניות, דונאטס ומאפים מתוקים הופכים לסמל חגיגי ולחוויית חג לכל המשפחה. רגע לפני שהמדפים מתרוקנים והטעמים המסורתיים מתפזרים בכל פינה, פגשנו את בוקי נאמן, מבעלי רשת "מאפה נאמן" שמונה 65 סניפים ברחבי הארץ, לשיחה על הקולקציה החדשה, אתגרי התחרות בשוק, מחירי הסופגניות ואהבת הישראלים לטעמים שמזכירים בית. נאמן מספר על תוכניות הרשת, ההשפעה של המצב הכלכלי והחברתי על הצרכנים, ועל המחויבות העמוקה של המשפחה לשמור על מחירים נגישים לכלל הציבור, גם בעונת החג הסוערת ביותר בשנה.
מה צפוי לנו השנה בקונדיטוריה? מה שונה מהקולקציה של שנה שעברה?
"אנחנו כל שנה מנסים להתאים ולחדש את עצמנו, לא 'שוקטים על השמרים'. כל הזמן אנחנו עושים דברים חדשים, כל שנה אנחנו מחדשים. השנה, כמובן, שמרנו על המסורתיות  ריבת תות וריבת חלב, יחד עם כל שיפויי השוקולד המוכרים (חלבי, לבן, שוקולד חלבי רגיל).
מעבר לזה, הנה כמה מהחידושים הבולטים שלנו השנה: פיסטוק דובאי: סופגנייה מאוד טעימה עם מילוי פיסטוק, שערות קדאיף ופיסטוקים. סמורס (בקונוטציה לקרמבו): סופגניית מרנג וניל. אנחנו מקרמלים את המרנג מלמעלה עם ברנר. זו סופגנייה מאוד מגניבה, טעימה ועכשווית. אוראו: מגיעה עם מילוי קרם לבן ושבבי אוראו, ציפוי אוראו גרוס וביסקוויט גדול למעלה. רפאלו: עם קרם מפתיע וטעים של קוקוס חלבי לבן, רוזטה למעלה וכדור קוקוס קלוי.
פופקורן חמאתי מסוכר: כוללת קרם בלונדי טעים מאוד בפנים – טעם שהוא עכשיו טרנדי מאוד  וציפוי של פופקורן חמאה בחוץ. סופגניות לילדים: שלוש ורסיות שונות (ורודה, חומה, לבנה), עם סוכריות צבעוניות, ספגטי ארוכות ורוזטות מעניינות. וכמובן, יש לנו עוד כעשרה סוגי דונאטסים עם ציפויים איכותיים של שוקולד חלב, לבן, מרוק ופיסטוק. הכל באמת עם חומר הגלם הכי טוב שיש בשוק".
איך אתם מתייחדים בשוק שהוא כל כך רועש ותחרותי?
"אנחנו צריכים כל שנה להתחדש. כמה חודשים לפני חנוכה אנחנו יושבים יחד צוות מוחות, אנשי שטח, חלק מה'וותיקים'  וכל אחד מביע את דעתו: מה הלך טוב שנה שעברה, מה אנשים אהבו יותר ומה פחות. אנחנו מנסים לקלוע לטעם הקהל. כמובן שיש לנו את ה'נכסים' שלא נוגעים בהם, כמו הריבות והשוקולדים, אבל מעבר לזה, אנחנו נותנים ביטוי ליצירתיות. אנחנו יושבים שלושה-ארבעה חודשים לפני החג, ואחרי שמגבשים רעיונות, מביאים חומרי גלם, עושים פרזנטציות וטעימות, ורק אז מתגבשים לדעה סופית על הקולקציה".
מהו טעם הסופגנייה הנמכר ביותר?
"הטעם הכי נמכר זה הריבה וריבת החלב. הריבה לבדה היא מעל 50%  מסך המכירות שלנו  בוא נגיד, מעל 52%. ריבת חלב היא באזור 22-23%. זה אומר ששאר הטעמים, שהם הטעמים המיוחדים יותר, מתחלקים על פחות מ-30%. אנשים מאוד מתחברים לטעמים המסורתיים. השאר זה מצטלם טוב, טעים, אבל כולם אוהבים שוב פעם את המסורתי. הריבה וריבת החלב לבדן הן מעל 70% משוק הסופגניות."
מה דעתך על מחירי הסופגניות השנה, אצלכם וגם אצל המתחרים?
"אנחנו השנה לא העלינו מחירים. בחלק מהמקרים גם ספגנו עלויות בכדי לשמור על מחיר יציב. אנחנו מוכרים סופגנייה מיוחדת בערך 13-14  שקלים,  זה המקסימום אצלנו. אני חושב שחלק מהמתחרים סתם לוקחים את זה ל'טרנד' ומעלים מחירים, וזה לא מוצדק. למכור סופגנייה ב-20 שקל נראה לי יקר מאוד, אחרי הכל זו סופגנייה. אני חושב שטווח המחירים הריאלי בשוק צריך להיות כמו שלנו, לא יותר מזה. אנחנו, כרשת 'מאפה נאמן', רשת משפחתית ירושלמית, המוטו שלנו הוא לאפשר לכל אדם לחגוג ולהדליק נרות במחירים שווים. זה ה'אני מאמין' שלנו כל השנה. אנחנו 'גורמים להמונים' לוקחים את חומרי הגלם הטובים ביותר ומנסים להיות נגישים לכולם".
איך מתמודדים עם רשתות מזון שמוכרות סופגניות רגילות בשקל?
"מי שמחפש מוצר טוב ואיכותי יודע שהוא מוצא את זה אצלנו. אין חדש תחת השמש,  אי אפשר למכור סופגנייה בשקל ולשים בה את כל החומרים הטובים שצריך לשים. הלקוח מקבל אצלנו חוויית קנייה ומוצר אחר: המוצר שלנו הרבה יותר טוב, יותר טעים ויותר עשיר. אני גם בטוח שהריבה בסופגניות האלה היא לא ריבת תותים איכותית, כמו שאנחנו משתמשים. לפעמים, זה פשוט פעולה שיווקית כדי למשוך קהל לתוך הסניפים, בייחוד אם מדובר בהגבלה של קנייה מעל 100 שקלים או הגבלת יחידות. אני מניח שהם קונים את זה ביותר יקר ואז מצדיקים את זה בסופו של דבר."
מה הגורמים לעליית המחירים הכללית בשוק?
"יש לכך כמה סיבות. לדוגמה, בשנה האחרונה מחיר הקקאו בעולם השתולל והשוקולדים עלו בעשרות אחוזים. זה נכון שזה קורה כבר שנתיים, ובשנה האחרונה ניסינו לספוג את זה. בנוסף, יש את העלייה של ארנונה, מים, חשמל, מע"מ ושכר עובדים. יש גם מצוקת עובדים חברתית גדולה מאוד בארץ. הביקוש הוא גדול מאוד, ואין עובדים. לפעמים, גם אם מציעים סכום שהוא גבוה משמעותית משכר המינימום, עדיין אין עובדים. הכל פשוט עלה".

בוקי נאמן מבעלי מאפה נאמן. קרדיט: יח"צ
איך יוקר המחיה משפיע עליכם?
"אנחנו רשת שלא ממותגת גבוה, אנחנו 'בייסיק'. אז אצלנו זה פחות 'נוגס'. אנשים עדיין מגיעים וקונים. אני לא חושב שיוקר המחייה נגע בנו ממש, אלא יותר במוצרים וברווחים הגבוהים יותר. אנחנו מוצרי צריכה בסיסיים, אם זה חלות לשבת או כריכים לילדים. אנחנו גם מציעים שוברי שוק, כמו שלושה מארזים של עוגיות ב-59 שקלים, כדי להשאיר את הלקוחות אצלנו. בנוסף, אנחנו משתפים פעולה עם מגוון רחב של מועדוני צרכנות, מה שמוזיל עוד יותר את המחיר באמצעות שוברים".
האם אתם מרגישים האטה או האצה  בגלל המצב הכלכלי או המצב הביטחוני?
"בשבועות האחרונים אני מרגיש מעט האטה, אבל נראה לי שזו תחושה כללית. אני לא יודע אם לשייך את זה למזג האוויר שאין עדיין חורף, או שזה משהו שהוא כלל-ארצי בגלל יוקר המחייה. אני חושב שזו האטה כללית בגלל המצב במדינה. יש לנו עונת חגים (תשרי) מאחורינו. מעבר לזה, המזג האוויר מאוד משפיע. כרגע לא יורד גשם, וזה משפיע. כשהחורף עוד לא כאן, כל מה שקשור למאפים, בורקסים ועוגות מתוקות עדיין לא עולה. כשיותר קר, כולם רצים לפחמימות מנחמות. אני זוכר מחנוכה בילדות שכל האוטו היה אדים של סופגניות חמות וגשם, והיום יש שמש בחוץ כמו באוגוסט".
 
המלחמה כמעט הסתיימה, איך היא השפיעה על התחום והחג?
"לאנשים יש יותר מצב רוח. אם לפני כן היו קצת 'כבויים', עכשיו יש יותר מצב רוח. כשלאנשים יש מצב רוח, הם יותר צוחקים, יותר. אנחנו דווקא בסדר. אני מקווה שהחג הזה יהיה ממש אור גדול. אנחנו מתפללים שכולם יחזרו. אנחנו רואים בניצחון הגדול של עם ישראל שקיבל את חלק מהחטופים חזרה במכה אחת, תקווה."
איך נערכים לעונת חנוכה וכמה זמן מראש?
"אנחנו מתחילים משהו כמו ארבעה חודשים לפני. צוות מפתחות  אנשי שטח, 'וותיקים', וצוות המפעל, יושבים, מכינים פרזנטציות וטעימות. חודש וחצי לפני אנחנו כבר מגובשים ויודעים לאן אנו הולכים מבחינת מוצרים וקולקציה. אנחנו מטפלים גם בכל הנושא של גרפיקה, מיתוג ואריזות. חלק מחומרי הגלם מגיעים מחו"ל, ולכן צריך להיות מוכנים מראש. אנחנו מזמינים מראש את כל ה'בייסיק',  קמחים, שמן, ציפויים, שוקולד ותמיד בודקים שהטעמים החדשים שאנו רוצים אפשר להשיג בזמן כדי שלא נתקע בלי מלאי."
סניפים חדשים על הפרק?
"בנוסף לחידוש סניף קרית צפון (ליד איקאה) שעשינו לו ממש פתיחה מחודשת, עומדים להיפתח סניפים חדשים: באר יעקב ובית שמש".
תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    סופגים מחירים ועדיין מחירים גבוהים ביחס למאפיות אחרות (ל"ת)
    גל 12/2025/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    מאפה נאמן מחירים מופרזים. אם יעלו עוד יפסידו כסף.
    ברק84 12/2025/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם יעלו עוד מחירים לא ישארו מספיק קונים לכסות את ההוצאות.
    סגור
  • 10.
    פעם הייתם טובים
    יוני 12/2025/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היום הרבה מי סוכר על הקרואסונים ועוגות שלא אפויות בחלק התחתון קניתי פעמיים ויותר אני לא חוזר.
    סגור
  • 9.
    אחלה מאפה נאמן
    קובי 12/2025/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלוף ואחלה מאפה נאמן
    סגור
  • 8.
    2.90 יוחננוף
    כן בטח 12/2025/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אותה סופגניה בלי מבצע אחלה סופגניה לא נופל מהרמה שלכם ובנאמן הסופגניה גם קטנה יותר וגם חצי חינם 5 ב18 בלי קניה מ.. אז על תמכור לנו שלא קונים ב6 שקל סופגניה פשוטה אצלך פשוט קונים אותו דבר והרבה יותר הסופרים הגדולים תוריד מחיר תראה הבדל
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    יקרניים
    גיא 12/2025/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רמה ירדה לא כמו פעם...
    סגור
  • 6.
    א
    א 11/2025/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחירים עולים כי הכל עולה ארנונה חשמל שכר עובדים מחירי מוצרים לאפיה אני טוען אם המחירים באפיה לו עולים אז האיכות יורדת
    סגור
  • 5.
    חרטטן אתם בין היקרים במשק (ל"ת)
    כובשי החרמון 11/2025/30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 4.
    גנבים
    לקוח לשעבר 11/2025/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מחירים מטורפים 70 שח למאפים של אתמול. מטבח מלוכלך. דונאטס,15 שח?????? לא טעים . יקר. סחורה של 10 שח
    סגור
  • ב
    א 11/2025/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם אלא המחירים כי אני לו קונה שם בגלל האיכות אז ampm מרגישים זולים
    סגור
  • 3.
    חנוכה מתחיל עוד שבועיים ולא ב-2026 (ל"ת)
    יהודי 11/2025/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אני מאוד אוהב את מאפה נאמן
    Clay Jensen 11/2025/29
    הגב לתגובה זו
    1 2
    חבל מאוד שאין לכם סניף ברחובות. הייתי שמח אם הייתם פותחים סניף
    סגור
  • 1.
    חרטה ברטה
    ישראל 11/2025/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל השוק מוכר בורקס ב50 שח לקג שזה כם יחסית יקר , אבל אצלכם 65 שח!!!!!! פשוט שוד אבל סבבה 65 שח אבל גם לא איכותי ולא טעים , אז לא לבכות יש בטח יש לך טישו מזהב לנגב את הדמעות
    סגור