כסף וצרכנות

טמו מביכה את טראמפ: החלה להציג את עלות המכס בדפי המוצר

הצרכן האמריקאי מרגיש את השינוי בכיס: טמו החלה להציג באתר תוספת של 145% למחירי המוצרים בתגובה להטלת המכסים של טראמפ; גם שיין העלתה מחירים
שרון בירקמן | 
דונלד טראמפ temu (צילום shutterstock)
ענקית הקמעונאות הסינית Temu החלה להציג באתר תוספת של 145% למחירי המוצרים. זאת, בתגובה למכסים שהטיל נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. עלות המכס החלה להופיע בסוף השבוע לאחר כניסת תכנית המכסים לתוקף ולקראת ביטול הפטור ממכס על הזמנות של אנשים פרטיים. גם שיין העלתה מחירים באתר. שיין הוסיפה הודעה במעמד התשלום בה נכתב כי "המכסים כלולים במחיר שאתם משלמים. לא תצטרכו לשלם יותר במעמד המסירה".
השינוי מגיע גם כיוון שב-2 במאי תגיע לקיצה מדיניות "de minimis", שהעניקה פטור ממכס על חבילות נכנסות בשווי של פחות מ-800 דולר. ההטבה תבוטל כחלק מצו נשיאותי על חתם טראמפ. עם תום ההטבה, יידרשו החברות לשלם מס בגובה 120% או לחלופין סכום קבוע של 100 דולר לכל פריט בדואר – סכום שצפוי לעלות ל-200 דולר ב-1 ביוני.
טמו צמצמה משמעותית את הוצאות הפרסום שלה בארה"ב מאז טראמפ הודיע על המכסים המקיפים. האפליקציה, שדורגה באופן קבוע בעשירייה הפותחת בחנות האפליקציות של אפל, צנחה למקום ה-73. שיין ירדה מהמקום ה-15 ונמצאת כעת במקום ה-54.
נראה כי ענקיות הקמעונאות הסיניות מייקרות רק מוצרים שאינם נמכרים ממחסנים מקומיים בארה"ב. במהלך השנה האחרונה טמו פעלה לבנות מרכזי הפצה בארה"ב בניסיון להקדים תרופה למכסים וכדי לשפר את יכולתה לשלח בזריזות ולהתחרות באמזון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה