כסף וצרכנות

הנתונים נחשפים: על מה שילמתם בעיקר בכרטיס אשראי?

הלשכה לסטטיסטיקה פרסמה היום את נתוני האשראי והשימושים של הצרכנים בחודשים האחרונים, וחשפה נתונים מפתיעים על השימושים בכרטיסי האשראי
 
ענת סימן טוב | 
כרטיס אשראי (צילום freepik)
הלשכה לסטטיסטיקה פרסמה היום בצהריים, את נתוני השימוש הצרכני בכרטיסי אשראי ממאי – יולי 2024. הנתונים על רכישות של צרכנים פרטיים בכרטיסי אשראי, מתקבלים מכל חברות כרטיסי האשראי הפועלות בישראל, ומחולקים לפי ארבע קבוצות רכישה ראשיות ולפי ענפי משנה, בהתאם לסיווג בתי העסק על ידי חברות האשראי. הרכישות בכרטיסי אשראי מדווחות לפי סכום הרכישה הכולל של הצרכנים בבתי העסק, ומתייחסות לרכישות של ישראלים בארץ .
הרכישות של הצרכנים בחודשי מאי-יולי לשנת 2024 עבור קבוצת מוצרים ושירותים אחרים, עלתה ב10.1% מאשר השנה הקודמת לה שהיוותה כ-46% מסך הרכישות.
הרכישות אשר ראינו בהם עלייה בחודשים האחרונים בם התחום המחשבים, עלייה של 14%, עלייה בשונות ב-12.9%, עלייה בתשלומים עבור דלק, חשמל וגז ב10.1% בחישוב שנתי. עוד נרשמה עלייה בתשלומי תקשורת של 4.8% בחישוב שנתי, תחבורה עם עלייה של 3.3%, רפואה 1.5% וספרים וציוד עם עלייה של 1.3%.
בקבוצה מוצרי תעשייה, המהווה 18% מסך הרכישות בשנת 2023, חלה ירידה של 4.8% בחישוב שנתי במאי - יולי 2024. מזה, בענף מוצרי חשמל ואלקטרוניקה עלייה של 1.4% בחישוב שנתי, בענף הרהיטים ירידה של 7.4% בחישוב שנתי, ובענף הלבשה והנעלה ירידה של 8.5% בחישוב שנתי.
בקבוצת המזון והמשקאות- כולל שירותי אוכל, המהווה 16% מסך הרכישות בשנת 2023, חלה עלייה של 4.3% בחישוב שנתי במאי - יולי 2024.
ענף התיירות, אירוח וטיסות שירותי טיסות, הייתה עלייה של 46.9% בחישוב שנתי, בענף שירותי ממשלה ועירייה עלייה של 12.7%בחישוב שנתי, בענף פנאי ובילוי חלה עלייה של 9.5% בחישוב שנתי, ובענף הביטוח עלייה של 4.5% בחישוב שנתי.
מדו"ח של הלשכה הסטטיסטית ניתן להבין כי הישראלים אוהבים להשתמש בכרטיסי אשראי ועיקר השימושים שעלו השנה הם תחומי התיירות, טיסות ואירוח, עלייה במחשוב  ותשלומי דלק, גז וכדומה.
כן נרשמה השנה ירידה בתחום עיצוב הבית שזה כולל מוצרי חשמל ואלקטרוניקה וריהוט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה