כסף וצרכנות

ביטוח לאומי מחלק מענקים מ-1,350 עד 10,000 שקל: מי הזכאים?

החטופים שחזרו מוכרים מיידית גם כנפגעי איבה וזכאים למעטפת וסל זכויות של נפגעי טרור שכוללים בין היתר: כרטיס נטען בסך 10,000 שקל
מערכת ice |  1
מענקים מביטוח לאומי (צילום shutterstock, unsplash)
הביטוח הלאומי פרסם את שני החוקים במדינת ישראל שחלים על חטופים שחזרו ועל כן הם זכאים לסיוע. הראשון הוא חוק תשלומים לפדויי שבי, זהו חוק של משרד הביטחון, ולפיו מעבירים בכל חודש תשלום של כ-1,350 שקל לאדם (תלוי בגיל) לכל החיים.
הסכום אכן נמוך ובימים אלה הממשלה פועלת לתיקון החוק ולהתאימו למצב הרגיש שאנחנו נמצאים בו מאז ה- 7.10. חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה – החטופים שחזרו מוכרים מיידית גם כנפגעי איבה וזכאים למעטפת וסל זכויות של נפגעי טרור שכוללים בין היתר: כרטיס נטען בסך 10,000 שקל, אלפי שקלים החזרי נסיעות, סיוע ראשוני לבן משפחה של החטוף.
 
אותם שבים מהשבי זוכים לסיוע במשק בית ועוד. במקביל ישנם תשלומים חודשיים בהתאם לשכר שהיה להם לפני האסון בסך של אלפי שקלים כל חודש. ישנו גם סל שיקום, ליווי של עובדת סוציאלית מהביטוח הלאומי ומימון של טיפולים נפשיים... 
בביטוח הלאומי מסרו: "הכאב הוא עצום, אין ספק, והליווי והסיוע – הכלכלי והנפשי ימשיך להינתן מעתה ולאורך כל החיים וכן...חוק פדויי שבי – צריך להשתנות, ואנו מאמינים שכך אכן יהיה.. הביטוח הלאומי ימשיך ללוות ברגישות את החטופים ששוחררו ולספק להם את מעטפת הסיוע הרחבה ביותר, כדי לנסות ולהקל כמה שניתן אחרי התופת שעברו. מייחלים לשובם של כל החטופים הביתה בשלום".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פמטרורגוע (ל"ת)
    אאזולאיליהו 04/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור