קריירה ולימודים

ביטוח לאומי בפרויקט חדש: זה מה שקורה עד ה-11.4

הביטוח הלאומי והג'וינט יצאו בתוכנית לקידום מיזמים חברתיים במסגרת המלחמה. אחת התוכניות של 'הכוורת' שיצאו לאחרונה ביקשו לקדם תוכניות חברתיות במסגרת מלחמת חרבות ברזל וסיוע לאוכלוסיות שלא הכרח ניתן להן מענה בתקופה זו
מערכת ice |  5
מענקים מביטוח לאומי (צילום shutterstock, unsplash)
פרויקט 'היום השמיני' המציין את שבוע המודעות האזרחי לשכול שיתקיים החל ביום חמישי החולף ויימשך עד ה-11/4 נבחר כפרויקט עבור מעגלי השכול הרחוקים יותר במסגרת המלחמה מיזם 'הכוורת' הוא מרכז שהוקם על ידי הביטוח הלאומי והג'וינט לקידום סטארט-אפים חברתיים בחברה הישראלית. המרכז נבנה במיוחד כדי לסייע ליזמיות וליזמים מהשטח להצמיח מיזמים חברתיים ופיתוח חשיבה חדשנית בעולם הפילנתרופיה וקידום אוכלוסיות פגיעות.
אחת התוכניות של 'הכוורת' שיצאו לאחרונה ביקשו לקדם תוכניות חברתיות במסגרת מלחמת חרבות ברזל וסיוע לאוכלוסיות שלא הכרח ניתן להן מענה בתקופה זו. אחד המיזמים שייך לעמותת 'יקיר לי' שיצאו עם פרויקט בשם 'היום השמיני' (היום לאחר השבעה) שמסייע למשפחות שכולות לאחר השבעה ומיועד לאלו שאינם יושבים על כיסא האבלים אלא המעגלים השניים, השלישיים וכיוב' לדוגמה: סבים וסבתות ששכלו את הנכדים שלהם בטבח ה-7/10.
 
מרכז הכוורת של הביטוח הלאומי והג'וינט ליווה את המיזם, מימן אותו בסך של כ-50 אלף שקל, חיבר את אנשי עמותת 'יקיר לי' לאנשי שטח ואנשים רלוונטיים במסגרת המיזם. השבוע מצוין שבוע המודעות האזרחי לשכול  וניתן להדליק נר וירטואלי לזכרם של הנפטרים ממחלה או אסון טראגי וכן משפחות שהתווספו אל מעגל השכול במסגרת המלחמה. בנוסף, בשבוע זה יתקיימו מפגשים, סדנאות, והרצאות ברחבי הארץ ובדיגיטל בהם כל אחד מהאוכלוסייה יכול לקחת חלק ולהשתתף.
"מסתבר שהנכדים שלנו היו חברים טובים עוד מהתיכון"
ר' שכלה את נכדה בשבעה באוקטובר, בקבוצת התמיכה של מיזם 'היום השמיני' לסבים וסבתות, היא פגשה את ל' סבתא שכולה ששכלה את נכדה באותו הקרב. ר' מספרת כי "בשבעה באוקטובר איבדתי את נכדי היקר בקרב על מוצב סופה. חיי השתנו באותו רגע. הכאב והשכול היו עמוקים ובלתי נתפסים. התגלגלתי בתוך אבל עמוק. התקשיתי לראות את האור שמחוץ לחשכה. חשתי בדידות רבה בצערי. למרות שבני המשפחה היו לצידי, הרגשתי שאיש אמיתי לא יכול להבין את סערת הרגשות שפקדה אותי כסבתא שכולה. אמרו לי שיש פעילות במתנ"ס לסבים וסבתות שכולות ומאז שהלכתי הכל השתנה. בפגישה הראשונה, פגשתי את ל', סבתא אחרת ששכלה את נכדה החייל
באותו קרב איום. מסתבר שהנכדים שלנו היו חברים טובים עוד מהתיכון. התגלגלנו בחיבוקים ודמעות, מצאנו נחמה בצערנו המשותף. הקבוצה הייתה חמה עבורי. יכולתי לשתף בחופשיות בכאב, בבלבול ובכעס שפקדו אותי. יצאתי מהמפגשים עם כלים להתמודד עם האובדן, ועם מסרים של תקווה לימים טובים יותר. חברותיי מהקבוצה הפכו לכתף ארוכה לשעת משבר וחשתי שוב חלק ממשהו גדול. במפגשים נוצרו חיבורים אמתיים ומרגשים. הדרך לשחרור מהכאב ארוכה, אך הקבוצה וחברותיי הן העוגן שלי".
צביקה כהן מ"מ מנהל הביטוח הלאומי: "האסון של השבעה באוקטובר צרוב בכול תושב בעם ישראל וכך גם אצל עובדי ועובדות הביטוח הלאומי, שהם חלק בלתי נפרד מהקהילה, הן בהיבט האישי והן בהיבט המקצועי. במסגרת הסיוע המקיף של הביטוח הלאומי, יש צורך מיוחד להפוך כל אבן כדי לתת מענים למי שנפגע במסגרת המלחמה בכלל ולמעגל הרחב יותר וזה בדיוק מה שאנחנו עושים. זו המשמעות האמתית של סיוע סוציאלי וערבות הדדית".
ד"ר סיגל שלח, מנכ"לית ג'וינט ישראל: החל מהשביעי לאוקטובר ומלחמת חרבות ברזל בשבאה בעקבותיה הפעלנו מיזמים רבים עבור כל הישראלים  שנכפתה עליהם מציאות חדשה. במסגרת השותפות שלנו עם הביטוח הלאומי בכוורת אנחנו גאים לקדם וללוות את החדשנות החברתית הישראלית,  ובאמצעותה לייצר פתרונות  ומענים לאוכלוסיות הפגיעות ביותר בחברה הישראלית"
זוהר שרון מנכ"ל הכוורת מציין כי "התקופה הנוכחית מחייבת פתרונות יצירתיים, ואנו מאמינים ששיתופי פעולה בין המגזרים יאפשרו התמודדות טובה יותר עם המציאות המורכבת".

פיני רבינוביץ' (מייסד ארגון 'יקיר לי') מצד שמאל למעלה עם שאר נבחרת 'הסקייל'. קרדיט הכוורת
פיני רבינוביץ' מנכ"ל ארגון 'יקיר לי': בשבוע זה אנו מבקשים מכל אחת ואחד  לפתוח את העינים ולראות אם יש בסביבה הקרובה משפחות שכולות שחוו אובדן ממחלות ואסונות טרגיים ולנסות להיות אתם, לתת להם מקום, לתת להם חיבוק ולחלוק אתם את המשא הכבד שהן נושאים בכל יום, עד יומם האחרון. איך אנו יכולים לסייע כנסו לאתר עמותת יקיר לי  הדליקו נר וקבלו את החומרים שהוכנו במיוחד לשבוע זה.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    ביטוח לאומי
    גבי 04/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביטוח לאומי זה המקום שצריך להפסיק לבטח אזרחים אני סובל מפוסט טראומה הלם קרב פציעות בגוף מחלות בגוף וביטוח לאומי לא מכיר ולא עוזר בכללאני פצוע נפשי וגם פיזי אפילו השלמת הכנסה בושה וחרפה
    סגור
  • 4.
    ביטוח לאומי
    וועדה מכורה מראש 04/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביטוח לאומי עבר מהפכה בשירות המצויין לציבור עוד בזמנו של שפיגל ועד העשירי לאפריל בהזמנה טלפונית ארבעה ימים לפני העשירי לחודש של נכה מאה אחוז לצמיתות בקשר לשר"מ שהיא מקבלת והיא הייתה אחת מהנשים שהייתה ברשימה שהוכנה מראש לביטול השר"מ כדי לאסוף כסף לתשלומים יותר דחופים כי בעיתונות מופיע שחסר כסף מביטוח לאומי פוגע בנפש של אישה פגועת נפש לצמיתות זה מעשה נורא שאין לו תיקון גם אם וועדת עירעורים תתקן כביכול את העוול אבל הנפש קיבלה עוד מכה ללכת לאיבוד ולחפש את המציאות
    סגור
  • 3.
    ומה עם קצבת הפנסיה של הותיקים לאן הכסף נעלם? (ל"ת)
    דנה 04/2024/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    בטוח זה לא לאומי
    שלמה 04/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להתעסק עם ביטוח לאומי זה להתעסק עם ה ש ט ן נוכלים רמאים גנבים ביריונים
    סגור
  • 1.
    מה באמת
    פשש 04/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תזכירו לי מה עשיתם עם הכסף של ניצולי השואה מאז קום המדינה
    סגור