קריירה ולימודים

אחרי שנים: הנוער העובד והלומד התכנס להחליט על המשך הדרך

"איבדנו חברי ילדות שנרצחו. והבית כבר לא מרגיש כמו הבית": המועצה החינוכית של תנועת הנוער העובד והלומד התכנסה לקבלת החלטות על דרכה ועמדתה של התנועה נוכח המלחמה
מערכת ice | 
מועצת הנוער העובד והלומד (צילום יחצ)
מאות חניכים וחניכות מכ-150 קנים וסניפים מכל רחבי הארץ של תנועת הנוער העובד והלומד, התכנסו בדימונה על מנת לקבל החלטות על דרכה של התנועה בעת מלחמה. הפעם האחרונה שהתכנסה מועצה בתנועה הייתה לפני 8 שנים, וכעת אל מול פני המערכה נדרשת התנועה לעצב את דרכה.
חלק מההצעות שעלו להצבעה: הקמת קנים במוקדי המפונים, הנצחת חניכי התנועה ובוגריה שנפלו, קידום נשים בחזית הלחימה, תמיכה במטרות המלחמה - השבת החטופים ומיטוט חמאס, וקריאה לממשלה להחזרת הביטחון לצפון הארץ.

מאז המתקפה האיומה על ישובי עוטף ישראל ב-7 באוקטובר נרתמו חניכי, מדריכי ובוגרי התנועה להגנה על מדינת ישראל ולחיזוק החוסן החברתי.
דנה להב, קומונרית בוגרת קן גבים מעוטף ישראל, אמרה בטקס לזכר חניכי התנועה שנהרגו: "עכשיו כשאני חושבת על הבית אני לא מצליחה לחשוב על השקיעות והשדות והכלניות והטיולים. כל מה שאני חושבת עליו הוא הבתים שנהרסו והושחתו, האזעקות הבלתי פוסקות, והאנשים הטובים שאיבדנו. אני באופן אישי איבדתי את החברה הכי טובה שלי, מעיין עידן ז"ל, שנרצחה בבית שלה בנחל עוז. כגרעין ושכבה איבדנו חברה לגרעין קפיברה, תכלת פישביין ז"ל, שנרצחה בקיבוץ בארי. איבדנו חברי ילדות שנרצחו יחד עם כל משפחותיהם, מורים שלנו, חברים לשכבה, או אפילו סתם אנשים שהכרנו. אנשים קרובים אלינו נחטפו. האמון שלנו נשבר לגמרי, והבית כבר לא מרגיש כמו הבית".
אביגיל מקן לב הנגב בעד ההצעה לפעילות התנועה להחזרת החטופים והשבויים: "חטופינו שנמצאים ברגעים אלו בעזה, לכל אחד ואחת מהם יש משפחה. משפחה שחיה בפחד מאז השביעי באוקטובר מהנורא מכל. משפחה שממשיכה לקוות ולהאמין שבני משפחתם יחזרו בשלום. חלק מהחטופים היו מהמחוז שלנו, מחוז נגב. רובם חזרו הביתה בשלום ומספרים סיפורים קשים שרק ממחישים לנו שהחטופים שעדיין בעזה לא יכולים להישאר שם אפילו לא עוד יום. זה היה יכול להיות כל אחד מאיתנו, ולכן אין לנו את הזכות להסתכל מהצד, להגיד שזה לא קשור אלינו, שאין לנו מה לעשות בעניין. מוטלת עלינו החובה להשפיע".
ניצן רוזנוקס-זיו רכזת המועצה החינוכית: ״עם פרוץ הלחימה הנוער העובד והלומד נפרסה בעשרות מוקדי המפונים לפעילות חינוכית בלתי פורמלית, ולהקמת מוקדי פעילות חדשים לציבור המפונים מצפון ועד דרום. אנו מתכנסים היום כדי לקבל החלטות על המשך הדרך בהובלת בני הנוער, מנהיגי העתיד של מדינת ישראל על דרכה של התנועה בצומת ההיסטורי שהמדינה נמצאת בה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה