קריירה ולימודים

ביום רביעי: שביתה בתיכונים ובחטיבות ביוזמת הנהגת ההורים

הנהגת ההורים הארצית הודיעה כי תשבית את הלימודים לכיתות ז' עד י"ב במחאה על מתווה הבגרויות של שר החינוך קיש, ועיצומי ארגון המורים. יו"ר ההנהגה: "משרד החינוך מאלץ את ילדינו לחזור לאחור לשיטות לימוד שאבד עליהן הכלח ומגדיל את מספר הבחינות"
מערכת ice | 
יום הלימודים ייעצר (צילום פלאש 90/ יונתן סינדל)
הנהגת ההורים הארצית הודיעה על השבתת החטיבות והתיכונים (כיתות ז' עד י"ב) ביום רביעי הקרוב, למשך יום אחד. זאת במחאה על פרסום מתווה הבגרויות החדש שהציג שר החינוך יואב קיש, וכן בשל עיצומי ארגון המורים, המוחים על אי חתימת הסכם שכר עמם, מה שפוגע בהכנה לבגרויות.
מהנהגת ההורים נמסר כי מוחרגים מהשביתה כל ההכנות לבגרויות לרבות מתכונות, סיורי מגמות או כל יציאה לפעילויות חוץ שאינן ניתנות להזזה, כמו גם החינוך המיוחד.

יו"ר הנהגת ההורים הארצית, מירום שיף: "הורי ישראל מפסיקים להבליג ואומרים די. ילדינו הפכו לכלי משחק במאבקי השכר של ארגוני המורים על לא עוול בכפם. היעלה על הדעת שתלמידים ייגשו לבחינת הבגרות מבלי שידעו כמה קיבלו בבחינות המגן? ואם לא די בכך, הרי שמשרד החינוך מאלץ את ילדינו לחזור לאחור לשיטות לימוד שאבד עליהן הכלח ומגדיל את מספר הבחינות".
"אנו לא יכולים לעמוד מנגד אל מול עוולות אלו ולכן החלטנו להשבית את המערכת, דווקא ביום שבו וועדת החינוך עוסקת בנושא. אני מקווה שמקבלי ההחלטות יבינו את גודל השעה ויחזרו בהם מהפגיעה המתמשכת והלא מוצדקת בילדינו״, הוסיף שיף.
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "אנו מצרים על הודעת ארגון ההורים. הארגון טועה ומטעה בעיקר את התלמידים, ובבחינת 'נאה דורש ונאה מקיים', כפי שארגון ההורים דורש, שלא יתקיימו שביתות על חשבון התלמידים והתלמידות, כך מצופה גם מהם. מיותר לציין כי הלימודים יתקיימו כסדרם ואנו מצפים מכלל ההורים לשלוח את ילדיהם ללימודים כרגיל".
כן ציינו במשרד החינוך כי "תוכנית הבגרויות הגמישה במקצועות ההומניים היא תוכנית שנבנתה לאחר הליך מעמיק ומשותף למעל לעשרת אלפים משתתפים, כולל שיח בשולחנות עגולים ושאלונים שבהם נשאלו צוותי החינוך וארגון ההורים. התוכנית זוכה לתמיכה רחבה בשטח מנהלים, מורים, אנשי אקדמיה ועוד. במקרה זה ארגון ההורים אינו מייצג באמירותיו את מרבית הדעות. בניגוד לנאמר, התוכנית הפחיתה את העומס באופן משמעותי ביותר. כמות החומר ירדה ומשקל הציון החיצוני הופחת גם הוא לכחצי. כמו כן, חלוקת החומר וההיבחנות יתפרשו על זמן של 3 שנים בין כיתה י' ועד י"ב. לא היה עד כה במערכת החינוך מתווה ראוי, נכון ומדויק מזה לתלמידי מערכת החינוך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה