קריירה ולימודים

מדאיג: מעל מחצית מהסטודנטים בישראל נמנעים מלקרוא מאמרים באנגלית

על פי סקר חדש שמפרסמת חברת AI21 Labs, פחות ופחות סטודנטים מבצעים את מטלות הקריאה והכתיבה באנגלית במסגרת לימודיהם. מציאות זו פוגעת לא רק בסטודנטים עצמם אלא גם ברמת הלמידה של המוסדות האקדמיים
מערכת ice | 
סטודנטים (צילום freepik)
סטודנט הישראלי ממעט לקרוא ולכתוב אנגלית במסגרת לימודיו, מרבה להיעזר בתקצירים ומחפש ב- Google במקום לקרוא מאמרים באנגלית. כך עולה מסקר חדש שמפרסמת חברת AI21 Labs, סטארטאפ בינה מלאכותית שפיתח מוצרים שעוזרים לאנשים לכתוב ולקרוא טוב יותר. הסקר נערך באמצעות חברת "פאנל פרויקט המדגם". הוא כלל 496 סטודנטיות וסטודנטים לתואר ראשון הלומדים בשנת הלימודים הנוכחת במוסדות להשכלה גבוהה בישראל.
מהנתונים עולה, כי למרות שרוב הסטודנטים חושבים שקריאה וכתיבה באנגלית נחוצים להשלמת לימודי התואר הראשון, רק 15% מבצעים את המטלות האקדמיות בשפה זו באופן קבוע ו-30% בלבד עושים זאת במידה רבה. רוב הסטודנטים (52%) ממלאים אחר משימות הקריאה והכתיבה באנגלית במידה מועטה עד בינונית בלבד. עוד מגלה הסקר, כי כשמדובר בקריאת מאמרים באנגלית, 22% מהסטודנטים קוראים רק רבע מהטקסטים באנגלית ו -24% מהסטודנטים קוראים מחצית מהם בלבד. כחלופה, מרבית הסטודנטים הישראלים מחפשים קיצורי דרך. כך, 62% משתמשים בתקצירים מוכנים במקום לקרוא מאמרים במלואם. מתוכם, 55% משיגים את התקצירים מחבריהם לספסל הלימודים, 53% מחליפים קריאת מאמרים בחיפוש ב- Google ו- 11% משתמשים בתכנת עזר ואפליקציות המסכמות מאמרים.
במענה לסיבות לקושי בביצוע משימות הקריאה והכתיבה באנגלית, נמצא כי 70% מהסטודנטים חשים שהיקף המאמרים הניתנים באנגלית גדול מדיי. 60% ציינו שעומס מטלות לימודיות אחרות מקשה עליהם על ביצוע משימות האנגלית. חרדה, חסם פסיכולוגי ותחושה שרמת האנגלית אינה טובה מספיק דורגו אף הם גבוה, שעה ש-35% מהסטודנטים ציינו שסיבות אלו מקשות עליהם במידה רבה עד רבה מאד לקרוא ולכתוב באנגלית במהלך לימודיהם.
לצד הקשיים באנגלית של הסטודנטים, מתברר שגם המוסדות להשכלה גבוהה לא עושות די כדי לשפר את המצב. כך, למשל, בכל הנוגע למטלות כתיבה באנגלית, רק 3% מהסטודנטים העידו כי נדרשים באופן קבוע לבצע מטלות כתיבה באנגלית ו- 10% בלבד נדרשים לכך במידה רבה. זאת, לעומת 43% שמתבקשים לעשות זאת במידה מועטה ו- 12% שכלל לא מקבלים מטלות כתיבה באנגלית במהלך לימודי התואר הראשון. לכך, מצטרפת ביקורת חריפה שמותחים הסטודנטים על האוניברסיטאות והמכללות על כך שאינן מקנות מיומנויות לשיפור הקריאה והכתיבה שלהם. קרוב לחמישית מהסטודנטים טוענים שהדבר לא נעשה בכלל ו- 52% העידו כי נעשה בצורה מועטה עד בינונית בלבד.
הסטודנטים ציינו שהדרכים היעילות ביותר לעודד אותם לכתוב ולקרוא יותר באנגלית בלימודי התואר הם הקניית מיומנויות למידה באנגלית על-ידי המוסדות האקדמיים (58%), שיפור רמת האנגלית באופן עצמאי (50%), שימוש מוגבר יותר באפליקציות ובתוכנות דיגיטליות לכתיבה וקריאה מקצועיות יותר באנגלית (37%) וצמצום היקף המטלות האקדמיות (26%).
ערן יעקובוביץ', סמנכ"ל שיווק ב- AI21 Labs: "ממצאי הסקר מלמדים כי כיום פחות ופחות סטודנטים מבצעים את מטלות הקריאה והכתיבה באנגלית במסגרת לימודיהם. מציאות זו פוגעת לא רק בסטודנטים עצמם אלא גם ברמת הלמידה של המוסדות האקדמיים. זו אינה גזירת גורל. השוק כבר מציע מגוון פתרונות דיגיטליים נוחים וזולים, דוגמת אפליקציות ותוכנות עזר לסיכום מאמרים ולשיפור רמת הכתיבה באנגלית, שיאפשרו לעמוד בדרישות האקדמיות, מבלי לפגוע ברמת האנגלית של הסטודנטים ואף לסייע להם לשפרה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה