קריירה ולימודים

רשות המסים עושה סוף לתופעה: "אם כולנו נשלם, נשלם פחות"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ ביקר היום ביחידת שע״מ: ״פרויקט ‘חשבוניות ישראל’ יצא לדרך; הצלחה במאבק בהון השחור תביא להורדת מסים״
מערכת ice |  11
רשות המסים (צילום shutterstock)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הגיע היום (רביעי) ליחידת שע״מ של רשות המסים. במהלך הביקור נפגש השר עם ראש רשות המסים שי אהרונוביץ׳, מנכ״ל שע״מ אריה רימיני ובכירים נוספים ברשות המסים ובשע״מ.
בפני השר הוצג פרוייקט ״חשבוניות ישראל״ שבהתאם לחוק החל לפעול ביום ראשון האחרון. מעתה, רשות המסים תנפיק מספרי הקצאה לחשבוניות מס באמצעות מערכת מקוונת. מספרי הקצאה אלה יידרשו כתנאי לניכוי מס התשומות בעסקאות שמעל לתקרה שנקבעה בחוק - 25,000 שקל לשנת 2024 ובהתאם למתווה הרשום בחוק. במקרה ומדובר בחשבונית פיקטיבית היא תנוטר ותטופל על ידי המע״מ האזורי באופן מיידי.
 
שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ מסר: "אחד היעדים המרכזיים שהצבתי לעצמי בתפקיד זה המלחמה בהון השחור. הפגיעה של ההון השחור מורגשת בשלושה מישורים מרכזיים. האחד, נזק אדיר לכלכלה ופגיעה בתחרות ובשוק החופשי. השני, ההון השחור הוא המנוע שמחולל את הפשיעה המאורגנת והפרוטקשן והמלחמה בו תסייע לשמירה על בטחונם של אזרחי ישראל. המישור השלישי הוא הנזק שנגרם לקופת המדינה".
עוד המשיך: "הקלישאה שאם כולנו נשלם, כולנו נשלם פחות, נכונה ומדויקת. פרוייקט חשבוניות ישראל מצליח בשילוב כוחות אנושיים וכלים טכנולוגיים מתקדמים, לנטר בזמן אמת סחר פיקטיבי ולזהות את מחוללי ההון השחור ולטפל בהם. זהו צעד ראשון בשורה של צעדים שנביא בע"ה בקרוב במסגרת המאבק בהון השחור. אני מודה לאנשי רשות המסים, שע״מ ולחברת גוגל על הפיתוח המואץ של המערכת ועל קידום הפרוייקט בצורה מקצועית וחלקה".
לסיום אמר: "בראייתי, יעד שקובע שתוך מספר שנים קטן אין הון שחור במדינת ישראל, הוא יעד ריאלי. בעזרת השם נצליח בכך וזו תהיה זריקת עידוד לצמיחה של הכלכלה הישראלית, להורדת שיעור המס ולהגברת תחרות בריאה".
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    אם כולם ישלמו , אז נשלם פחות? בדיחה ??!!
    ציוני גאה 05/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם כולם (הכוונה בעיקר למעמד הביניים החופשי), ישלמו הפרזיטים החרדים, הערבים והבדואים יקבלו יותר. יותר דירות מסובסדות ומשכנתות בריבית נמוכה יותר קצבאות ילדים יותר סבסוד לחנוך חסר תועלת שאיני מכשיר לעבודה יותר סבסוד למעונות יום והטבות בארנונה יותר לפוליטקאים ששכרם עולה כל הזמן וככל שמעמדם רם יותר הם משתינים עלינו בקשת.
    סגור
  • 10.
    איפה הייתם
    עופר 05/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איפה הייתם עד עכשיו הזנתם את המפלצת למימדי ענק עכשיו אתם באים לטפל בתופעה שאתם הפוליטיקאים יצרתם ומי ישלם על הטמעות של שיטות חדשניות כמובן האזרח הנורמטיבי בתוספת יוקר מחיה ומיסיי מלחמה משונים שעוד יצוצו מאי שם
    סגור
  • 9.
    ללא חשבוניות
    אני 05/2024/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חחחה,רוב המגזר החרדי עובד על מזומן!!!
    סגור
  • 8.
    הכסף השחור נמצא אצל ארגוני הפשע
    נתנאל 05/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תרדו מהאזרח הקטן משם לא תגיע הישועה כל המזומנים אך ורק אצל ארגוני הפשיעה לכו לשם.
    סגור
  • 7.
    רעיון אדיר
    דודי 05/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהצלחה לפרוייקט ולמדינה
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    דיבורים דיבורים
    מבין עניין 05/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד ועוד בירוקרטיה ועוד ועוד טפסים. שורה תחתונה הוא אומר עוד כמה שנים. זה לא יעזור
    סגור
  • 5.
    אם כולנו נשלם, לחרדים ולמתנחלים יהיה
    ויל 05/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יותר. ממשלה הזויה ושר אוצר בדחן, מי מאמין למילה שלו? יעשה הכל להשרדותו הפוליטית. בושה למדינתנו שאלה קברניטיה.
    סגור
  • 4.
    מהיום כספי שוחד עד 24,000 ₪
    צפה 05/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לידיעת נותני השוחד ומקבלי השוחד. רק עד 24,000₪. אחרת יש לדווח חה חה חה הצחקתם
    סגור
  • 3.
    והאמת? אם כולנן נשלם?, כולנו נשלם יותר!
    הדייקן 05/2024/13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מס הכנסה לא יפחית ולו אגורה ממה שמשלמים נישומיו. העבר מוכיח כי ככל שכמות הכסף שבידי המדינה עולה הפוליעיקאים מוצאים לנכון לממן יותר תקציבים שניתנים על בסיס פולמטי ולא כלכלי. יהיה יותר כסף, יבזבזו יותר! אגב להזכיר לכבוד השר את הגמ"חים העוסקים הההלואות ואינם מפוקחים ע"י בנק ישראל. אלו מהווים מעונות הלהנה למיליארדים בין לאומיים! הביבה שאינם מטופלים פוליטית כמובן. צביעות כהר אמרנו?
    סגור
  • 2.
    לא נקבל כלום...החרדים יקבלו יותר (ל"ת)
    שחר מאיו הליכודניק 05/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אחד השקרים הגדולים
    אוזוספ הממציא 05/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם כולם ישלמו , המדינה בסך הכל תהפוך לעשירה הרבה יותר עם עוד יותר אמצעים לשלוט בחיים שלנו ועדיין היחס לאזרח ישאר מחפיר בכל תחום, הבטחות כרגיל , כמו שקר הפנסיה ועבודה שלא נגמרת ועליה מיסוי ואחרי זה מיסוי על הבית וארנונה ועוד מיסים שעולים כמו טייס אוטומטי, ככה הם קוראים לזה, שישראלי ממוצא משלם במיסים כוללים , ממס הכנסה עד מיסי נדלן", מדלק ועד הסופרמרקט ונשאר לו אולי בקושי עשרה אחוזים, על דבר כזה , על מצב נתון שהביאו חמור עבודה לשלם את החיים שלו על מגש כסף למען ניצול מיידי של כפויי טובה, על זה יוותרו???
    סגור