רכב

נוסעים בדרכם: ת"א לא נכנעת לטרנד העולמי

בעוד מספר ימים עיריית תל אביב תפרסם קול קורא לאסדרת תחום הקורקינטים השיתופיים ברחבי העיר. בעוד בעולם נראה כי נמצאים בצומת דרכים בכל הנוגע לכלים השיתופיים, בעיריית ת"א מרגיעים
מערכת ice | 
קורקינטים (צילום מערכת אייס)
בימים הקרובים צפויה עיריית תל אביב לפרסם, כמדי שנה, קול קורא לאסדרת תחום הקורקינטים השיתופיים ברחבי העיר. כחלק מהתנאים החדשים צפויים להיות שינויים בהגבלת כניסת חברות חדשות, תיקוף יכולות טכנולוגיות, עדכון דרישות החניה והחמרת תנאי הזיהוי במועד ההרשמה.בנוסף, בעירייה בוחנים צמצום בכמות הקורקינטים השיתופיים ב-10% ואף דרישה להימצאות קסדה ב-75% מהכלים הקיימים. בעוד בעולם שוק הקורקינטים השיתופיים נמצא בנקודת מפנה, סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו, מיטל להבי, מרגיעה: "אני חושבת שבתל אביב התרבות של דו-גלגלי היא מבורכת, ובגלל זה אנחנו מעודדים את השימוש בכלים שיתופיים". בתל אביב ישנן - חמש חברות קורקינטים שיתופיים - בירד (Bird), ליים (Lime), ווינד (Wind), טיר (Tier), ודוט (Dott) - המספקות את כליהן לכ-30 אלף נסיעות מדי יום, על פי נתוני חודש נובמבר האחרון. מדובר בעליה מ-25 אלף נסיעות יומיות בנובמבר 2021 וכ-12 אלף נסיעות בנובמבר 2020.מבין חמש החברות, חברת ליים היא בעלת נתח השוק הגדול ביותר עם 49% מסך הנסיעות בתל אביב. רק ליים ובירד מנצלות את מכסת 1800 הכלים המותרת לכל חברה להחזיק.מנכ"ל ליים ישראל, איתי ראב"ד, מסר ל"כלכליסט" שיש לצמצם את כמות החברות לשלוש: "צמצום הפעילות לשלוש שחקניות תאפשר לנו את חיזוק האמינות של השירות בעיר" ואף התייחס לגבי ביקורת שעולה על מהירות הקורקינטים ש"דווקא הכלים השיתופיים מפוקחים, במהירות המותרת ויש לגביהם הגבלות שאנחנו מאוד תומכים בהן".למרות העלייה בביקוש לשירות וכמות הנסיעות היומית שהולכת וגדלה, החברות עצמן אינן יציבות פיננסית ואף נמצאות במצב הפסדי. בחברות עצמן דווקא מנסים לשדר אופטימיות."יצאנו ממקומות שלא טובים לנו מבחינת רגולציה ורווחיות, ואנחנו מתמקדים בשווקים שאנחנו כן יודעים לייצר בהם רווחיות. בישראל אנחנו כבר שם, אנחנו אפילו מגייסים", סיפר מנכ"ל בירד ישראל, רן ברודר, ל"כלכליסט".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה