רכב

טסלה בהנחות מטורפות: מי זכאים להחזר של 7,500 דולר?

ב-1 בדצמבר, טסלה החלה להציע "זיכוי" של 3,750 דולר על רכבי מודל 3 ודגם Y שנמסרו לפני סוף השנה. היא העלתה את הסכום ל-7,500 דולר ביום רביעי. הסיבה: הכלכלות המאטות בעולם והצורך למכור את הרכבים בהקדם
מערכת ice | 
טעות בחיובים בחברת טסלה (צילום pexels, freepik)
מניות טסלה צנחו ביום חמישי לאחר שיצרנית המכוניות החשמליות היוקרתיות החלה להציע הנחות של 7,500 דולר על רכבי מודל 3 ודגם Y שנמסרו בארצות הברית החודש, מה שמעורר את החששות שהחברה מתמודדת עם ריכוך הביקוש כאשר הכלכלות מאטות ברחבי העולם בשל האינפלציה והמיתון.
ב-1 בדצמבר, טסלה החלה להציע "זיכוי" של 3,750 דולר על רכבי מודל 3 ודגם Y שנמסרו לפני סוף השנה. היא העלתה את הסכום ל-7,500 דולר ביום רביעי. לאחרונה היא גם החלה להציע טעינת-על בחינם ל-10,000 מייל (16,093 ק"מ) עבור כלי רכב שנמסרו בדצמבר. ההנחות הנדירות עוקבות אחרי סדרה של עליות מחירים בשנתיים האחרונות על ידי טסלה, שהאשימה את השיבוש בשרשרת האספקה ואת האינפלציה.

מאסק אמר ביום חמישי שהוא צופה שהכלכלה תהיה ב"מיתון רציני" בשנת 2023 והביקוש לפריטים יקרים יהיה נמוך יותר. אנליסטים צמצמו את הערכותיהם לגבי משלוחי הרכב של טסלה לרבעון הנוכחי, מה שמשקף האטה בצמיחה בשווקי מפתח כמו ארצות הברית וסין.
מכיוון שממשלת ארה"ב מתכננת להכניס זיכוי מס כדי לדרבן את הביקוש לרכבי רכב החל מינואר, לקוחות טסלה עצרו את הרכישות עד שהתמריצים ייכנסו לתוקף, תוך שקלול על פי הביקוש. ההנחה האחרונה הגיעה ימים ספורים לאחר שמשרד האוצר האמריקני עיכב את ההגבלות על תמריצי EV עד מרץ, כלומר טסלה וכלי רכב חשמליים אחרים מתוצרת ארה"ב יזכו ככל הנראה לתמריצים מלאים של 7,500 דולר לפחות מינואר עד מרץ.
טסלה מציעה גם זיכוי בסך 5,000 דולר בקנדה על רכבי דגם 3 ודגם Y שנמסרו לפני סוף השנה. יצרנית הרכב גם נתנה הנחה של 6,000 יואן (860 דולר) על כמה דגמים בסין עד סוף 2022. טסלה אמרה באוקטובר שהיא תחמיץ את יעד מסירת הרכבים שלה השנה, אך הפחיתה את החששות לגבי הביקוש לאחר שהכנסותיה החמיצו את הערכות וול סטריט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה