רכב

עוקץ על חשבון הנהגים בישראל: קיבלתם הודעה על קנס? מדובר בהונאה

משטרת י8שראל חושפת את העוקץ הגדול: אם קיבלתם הודעת sms ובה הכיתוב "הפרת תנועה שלא שולמה" ובה קישור המוביל לתשלום כספי באופן מקוון, הודעה זו אינה פניה ממשטרת ישראל ומבדיקה ראשונית עולה כי מדובר בפניה מזויפת וככל הנראה מדובר בניסיון הונאה או דיוג
מערכת ice | 
קנס-אילוסטרציה (צילום shutterstock, פלאש 90/ נתי שוחט)
במשטרת ישראל התקבלה פניה ממנה עולה כי נשלחת לציבור הודעת sms ובה הכיתוב "הפרת תנועה שלא שולמה" ובה קישור המוביל לתשלום כספי באופן מקוון, הודעה זו אינה פניה ממשטרת ישראל ומבדיקה ראשונית עולה כי מדובר בפניה מזויפת וככל הנראה מדובר בניסיון הונאה או דיוג. 
הקישור המצורף להודעה מוביל לדף מזוייף הנחזה לדף לגביית חוב ובו פרטי חוב מזוייפים. להלן מספר דגשים והמלצות לזיהוי ראשוני של פניה חשודה בשם אגף התנועה לתשלום דו"ח: אגף התנועה מודיעה לבעל רכב על ביצוע עבירת תנועה ומצרף דו"ח תנועה או הזמנה לדין באמצעות דואר ישראל במכתב רשום בלבד לכתובת בעל-הרכב כפי שרשומה במשרד הפנים (אנא ודאו שכתובתכם מעודכנת). 
פניה חזרה בדוא"ל תהיה רק במקרה שבעל הרכב פנה קודם למרכז פניות נהגים וביקש לקבל את המענה לפניה בחזרה לדואר האלקטרוני. שימו לב לכתובת הדוא"ל ממנה נשלח המכתב - ואם קיימת הסיומת gov.il. שימו לב לפרטים בתוכן המכתב, לפרטים על מיקום וזמן ביצוע העבירה. בכל מקרה בו עולה חשד כי מדובר בפניה זדונית וחשש לניסיון דיוג אל תלחצו על הקישור המצורף, אל תורידו קבצים למחשב ופנו למשטרת ישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה